همه می دانیم که کم کردن وزن به خودی خود کار خیلی سختی است. اوضاع وقتی پیچیده تر می شود که هدف لاغری صورت باشد. چربی های صورت بسیار آزاردهنده هستند و از بین بردنشان هم خیلی سخت! خوشبختانه این کار هم استراتژی خاص خودش را دارد. پس اگر از راه درستش اقدام کنید آب کردن چربی های صورت برایتان آسان تر می شود. به همین دلیل است که اینبار تصمیم دارم در مورد روش های لاغر کردن صورت برایتان بنویسم. با من و مجله وارونه تا انتها همراه باشید.


مطلب مرتبط: روش های لاغری و کاهش وزن که دانشمندان به شما توصیه می کنند!


لاغری صورت با ورزش های صورت

ورزش های صورت موجب بهتر شدن قیافه، کم تر شدن آثار پیری، قوی تر شدن عضلات و آب شدن چربی صورت می شود. تجربه شهودی افرادی که این کار را به صورت روتین انجام داده اند نشان داده که ورزش های صورت علاوه بر داشتن مزایای بالا موجب لاغرتر شدن صورت هم می شود. اگر می پرسید این ورزش ها چیستند باید بگویم که بعضی از معروف ترین ورزشهای صورت شامل باد کردن صورت و حرکت دادن هوا از سمتی به سمت دیگر و لبخند زدن و ثابت نگه داشتن دندان ها روی هم می شود. هر چند تحقیقات به اندازه کافی در این مورد انجام نشده اما گفته شده که این ورزش ها قدرت عضلات صورت را هم افزایش داده و موجب جوان سازی بافتهای پوست می شوند.

ورزش های هوازی

بیشتر اوقات چربی انباشته شده در صورت نشان دهنده جمع شدن بیش از حد چربی در تمام بدن است. پس کم کردن وزن بدنتان موجب کم کردن چربی صورت هم می شود. ورزش های هوازی از آن دسته ورزش هایی هستند که با بالاتر بردن ضربان قلب به کم کردن وزن کمک میکنند. یادتان باشد که هفته ای 150 تا 300 دقیقه ورزش کاردیو، یا به عبارتی روزی 20 تا 40 دقیقه ورزش هوازی به کم کردن وزتان کمک زیادی میکند. جالب است بدانید که این کاهش وزن در خانم ها خیلی بیشتر است. بعضی از بهترین روش های ورزش هوازی شامل دویدن، رقصیدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا است.

نوشیدن آب بیشتر

نوشیدن آب کلید سلامتی کل بدن و نکته طلایی در کم کردن چربی های صورت است. این را هم بگویم که خوردن آب موجب پر شدن فضای معده شده و به شما حس سیری میدهد. پس پیش از شروع شدن وعده های غذایی تان آب بخورید. با اینکار هم فضای معده تان پر می شود هم متابولیسم بدنتان بالا می رود. بالا رفتن متابولیسم یعنی سوختن کالری های بدن. پس آب بخورید تا لاغر شوید و صورتی زیباتر داشته باشید.

پرهیز از نوشیدن الکل

باید بدانید که مصرف بیش از حد الکل موجب چاق شدن تمام بدن، از جمله صورت و ورم کردن می شود. اگر می پرسید چرا باید بگویم که الکل کالری بسیار بالایی دارد. شاید به همین دلیل است که باید میزان مصرف الکلتان را همیشه کنترل کنید تا سالم تر بمانید و اضافه وزن پیدا نکنید.


مرتبط: آیا ورزش با معده ی خالی باعث کالری سوزی بیشتری می شود؟ 


 لاغری صورت

مصرف شکر فرآوری شده ممنوع

محصولاتی که دارای شکر فرآوری شده هستند شامل بیسکوییت، کراکرو پاستا است. شاید بهتر باشید این نکته را هم یکبار برای همیشه در ذهنتان بسپارید. غذاهای فرآوری شده به شدت مورد تغییر قرار میگیرند. در کارخانه ها مواد مغذی و غذایی شان خارج شده و تنها چیزی که از آنها باقی میماند کالری بالا و میزان زیادی شکر است. خوردن این نوع فرآورده های غذایی موجب چاق شدن بدن به خصوص در قسمت شکم می شود. البته هنوزهیچ تحقیق خاصی در مورد تاثیر این غذاها بر چاقی صورت انجام نشده. اما از آنجایی که لاغر شدن کل بدن به لاغر شدن صورت هم کمک میکند بهتر است دور این مدل غذاها را هم خط بکشید.

تنظیم برنامه خواب

ممکن است خیلی به نظرتان عجیب باشد اما تنظیم ساعت خواب یعنی کاهش وزن و کاهش وزن هم یعنی کم شدن چربی صورت. علتش هم این است که بی خوابی موجب ترشح هورمون کورتیزول در بدن می شود. این هورمون در مواقع استرس زا از بدن ترشح می شود و یکی از عوارض جاری شدن زیادش در خون افزایش وزن است. میزان بالای این هورمون در خون موجب افزایش اشتها، کاهش متابولیسم و ذخیره چربی در بدن می شود. البته نباید از آن طرف بوم افتاد. گاهی زیاد از حد خوابیدن موجب چاقی می شود. پس به اندازه 8 ساعت در طول شبانه روز بخوابید تا سالم بمانید و وزنتان هم کم شود.

کنترل سدیم مصرفی

یکی از عوارض وارد شدن بیش از اندازه سدیم به بدن چاقی و ورم کردن است. جالب است که سدیم وارد شده به بدنتان آب را جذب میکند. همین جذب آب به خود به خود موجب بالاتر رفتن وزن و البته ورم کردن همه بدن از جمله صورت می شود. خبر بد این است که غذاهای فرآوری شده که قبلا هم برایتان در موردشان نوشتم 75 درصد سدیم وارد شده به بدن را در یک رژیم غذایی تامین میکنند. پس کم کردن این غذاها، مقدار قابل توجهی از این ماده را در رژیم غذایی مان کم میکند و راحتر لاغر می شویم.

مصرف فیبر بیشتر

یکی از بهترین و پرکاربرترین روش ها در کم کردن وزن بالا بردن میزان مصرفی فیبر است. فیبر در مواد غذایی که به صورت طبیعی در زمین کشت می شوند فراوان است. این ماده به کندی در طول اندام های گوارشی حرکت میکند. به همین خاطر مدت زمان بیشتری سیر نگهتان می دارد و هوس خوردن غذاهایی شیرین را هم از سرتان میپراند. پس تاثیر فیبر در کاهش وزن غیر قابل چشم پوشی است. البته این نتیجه تنها شهودی نیست. در تحقیقاتی که بر روی 345 فرد چاق انجام شده ثابت شده که خوردن فیبر موجب کاهش وزن و اصلاح رژیم غذایی می شود. این در حالی است که خوردن فیبر های قابل حل از خوردن فیبر های معمولی هم بهتر است. فیبرهای قابل حل نوع خاصی از فیبرها هستند که در برخورد با آب، ژل مانند می شوند. پس هم به کاهش وزن کمک میکنند هم کارایی مفاصل کمری را بهتر میکنند. پس فیبر بخورید تا حتی بدون کم کردن کالری هم لاغر شوید.