لباس ها و اکسسوری هایی که باعث آسیب می شوند !

بر اساس تحقیقات انجام شده 73% از مشکلات کمر و درد های آنها به علت استفاده از لباس ها و اکسسوری های نامناسب است. بعضی از لباس های موجود در کمد شما به انداره ایی که به نظر می آیند بی گناه نیستند.با لباس هاو اکسسوری هایی که در اکثر موارد باعث تاثیر منفی بر روی سلامت بدن می شوند آشنا شویم :

1-شلوار جین تنگ

شلوار جین های تنگ سلامتی ما را تهدید می کنند.شلوار جین های تنگ باعث کاهش گردش خون و بسته شدن رگ ها و در نتیجه کاهش سیستم ایمنی بدن می شوند.در نتیجه هنگام خرید این شلوارها سلامتی خود را نیز مد نظر داشته باشید.

2-کفش های پاشنه بلند

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه  Auburn زنان در مقایسه با مردان 4 برابر بیشتر دچار مشکلات در ناحیه پا می شوند.درد مفاصل، پینه، مچ پا، آرتروز، آسیب های عصبی و ……اگر یک کدام از این بیماریها را دارید شاید علاقه به کفش پاشنه بلند را یک بار دیگر مورد بررسی قرار دهید.هرچقدر کفش دارای پاشنه بلند ونازک باشد به همان اندازه به سلامت پاها آسیب می رساند.زمان استفاده از کفش های پاشنه بلند را کاهش دهید.و راحتترین آنها را انتخاب کنید.

3-گوشواره و گردنبند های سنگین

بر اساس تحقیقات انجام شده ،گوشواره ها 20% سبب عفونت باکتریایی می شود.علاوه بر این اگر گوشواره ها از مواد کهنه ساخته شده باشند سبب افزایش عفونت وگسترش آن می شوند.استفاده از گوشواره های بزرگ سبب پارگی در گوش می شود.این مشکلات در مورد گردنبند ها نیز صدق می کند.گردنبند های سنگین سبب درد در ناحیه گردن و آرتروز می شود.

4-کراوات

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه Cornel، اکثریت مردان حدود 67%در هنگام خرید پیراهن مردانه با توجه به سایز گردنشان خرید نمی کنند.استفاده از پیراهن های سایز کوچک و کروات باعث کاهش گردش خون در ناحیه گردن ،فشار بر روی چشم ،سر درد ،گردن درد می شود.و همچنین تنش عضلانی در ناحیه کمر و گردن را افزایش می دهد.

5-استفاده از صندل های لا انگشتی

با آمدن فصل تابستان استفاده از صندل های لا انگشتی افزایش می یابد اما این صندل ها برخلاف تصور برای سلامتی ما مضر هستند.این صندل ها باعث جراحت در پا می شود.و همچنین به خاطر صاف بودن کف آنها باعث درد در ناحیه کمر می گردد.

 

6-استفاده از کیف های بزرگ

بیشتر خانم ها کیف دوشی خود را پر از لوازم می کنند.اما حمل کیف های سنگین بر روی یک دوش باعث آسیب و درد مفاصل می شود.اگر شما به کیف های بزرگ علاقه دارید حداقل آن ها را با وسایل زیاد سنگین کنید.فقط وسایلی را که احتیاج دارید در درون کیف خود بگذارید.

 

در ادامه بخوانید : چند پیشنهاد برای پوشیدن لباس هایی که شما را لاغرتر نشان می دهد