ماسکی که می تواند کرونا را تشخیص دهد! حدود 83000 نفر در سراسر جهان توسط COVID-19 ، کرونا ویروس مبتلا شده اند.در حالی که خطر و اضطراب  در کشور ما و در کل جهان همچنان ادامه دارد ،دانشمندان در حال آزمایش یک دستگاه دو هزار پوندی هستند که تنها در عرض چند ساعت می تواند ویروس کرونا را تشخیص دهد.

محققان دانشگاه لستر مشغول کار بر روی ماسکی هستند که می توانند تا نصف روز ویروس کرونا را تشخیص دهد.از آغاز آزمایش بر روی این ماسک اثبات شده است که این ماسک می تواند به راحتی بیماری سل را تشخیص دهد.

عملکرد این ماسک چگونه است ؟

ماسکی که می تواند کرونا را تشخیص دهد

هنگا می که این  ماسک را بر روی صورت می زنید  این ماسک قطرات نفس را جذب می کند ، که بدین ترتیب تشخیص بیماری کشنده را تسهیل می کند.در آزمایشگاه مشخص می شود تا ببینند قطرات موجود در نفس یک عفونت باکتریایی یا ویروسی است یا خیر ، و نتیجه آن فقط چند ساعت طول می کشد.آزمایش های کورو نا ویروس فعلی می تواند 48 ساعت به طول انجامد.


همچنین بخوانید:


دانشمندان انجام این تحقیقات می گویند حداقل دو ماه زمان لازم است تا ماسک در بیماران واقعی COVID-19 آزمایش شود.اما این محققان به عملکرد صحیح این ماسک بسیار باور دارند.

ماسک هایی که تاکنون فقط در بیماران سل آزمایش شده اند ، 90٪ بیماری کشنده را تعیین کرده اند.محققان تصور می کنند که این عمل به همان شیوه در ویروس کرونا، که منجر به کشته شدن 3000 نفر در سراسر جهان شده است ، کار خواهد کرد.