آلوئه ورا ، یکی از گیاهان محبوب در دوره های اخیر ، یکی تاثیر گذارترین گیاهان مورد استفاده در ماسک های خانگی است.تاثیر آلوئه ورا در زیبایی مو و پوست غیر قابل انکار است و این امری اثبات شده است.از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از آلوئه ورا در تهیه ماسک های خانگی استفاده کنید.ما در این مقاله قصد داریم که طرز تهیه 6 ماسک آلوئه ورا که واقعا تاثیر گذار هستند را برای شما بیان کنیم.با وارونه همراه باشید:

فواید آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا مدتهاست که در درمانهای مختلف و مراقبت از پوست استفاده می شود.این ماده اغلب در درمان زخم و سوختگی استفاده می شود.جدا از آن ، یکی از گیاهان ارجح در مراقبت از پوست است زیرا پوست را مرطوب می کند.علاوه بر این ، آلوئه ورا برای مشکلات پوستی مانند خشک شدن آکنه و درمان لکه ها استفاده می شود.

همچنین بخوانید:ماسک به دانه :طرز تهیه ماسک به دانه برای مبارزه با لکه ها و رفع خشکی پوست

مواردی که باید قبل از استفاده از ماسک های خانگی بدانید:

اگرچه آلوئه ورا گیاهی بسیار مفید است ، اما ماسک های آلوئه ورا که با مخلوط های خانگی تهیه می شود ممکن است برای انواع پوست مناسب نباشد.همچنین اگر آلوئه ورا  به مقدار مناسب استفاده نشود ، می تواند واکنش های پوستی متفاوتی ایجاد کند.از این رو به شما توصیه می کنیم قبل از استفاده از هر گونه محصول گیاهی و طبیعی حتما تست آلرژی را انجام دهید.

طرز تهیه 6 ماسک آلوئه ورا برای پوست


طرز تهیه ماسک برای پوست های چرب

شکر قهوه ای 

ژل آلوئه ورا

برای پوست های چرب و مستعد آکنه می توانید مخلوط ژلی از شکر قهوه ای و عصاره گیاه آلوئه ورا تهیه کنید.با استفاده از این ماسک می توانید پوست خود را لایه برداری کرده و چربی آن را کم کنید.

همچنین بخوانید:نحوه تهیه 5 ماسک مو با آلوئه ورا برای تقویت موهای شما !


طرز تهیه ماسک آلوئه ورا برای پوست های حساس

ژل آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.اگر پوست حساسی دارید ، به شما توصیه می کنیم  قبل از استفاده از هر گونه ماسک حتما تست حساسیت انجام دهید.ممکن است پوست شما واکنش آلرژیک داشته باشد و نتایج ناخواسته ای را تجربه کنید.در عوض ، ما به شما توصیه می کنیم با متخصص پوست خود مشورت کنید و محصولات خاص پوست حساس را انتخاب کنید.


طرز تهیه ماسک آلوئه ورا برای پوست های خشک

روغن بادام 

ژل آلوئه ورا

اگر پوست خشکی دارید می توانید مخلوط روغن بادام و ژل آلوئه ورا را امتحان کنید.این ماسک صورت به مرطوب سازی پوست کمک می کند.و رطوبت پوست را تامین می کند.

همچنین بخوانید:3 دستور تهیه ماسک صورت برای پوست‌های خشک و پوسته پوسته


طرز تهیه ماسک آلوئه ورا برای پوست های مختلط

تخم مرغ

ژل آلوئه ورا

برای پوست ترکیبی خود می توانید تخم مرغ و گیاه آلوئه ورا را مخلوط کرده و ماسک را ایجاد کنید.این ماسک  تعادل چربی پوست را در نقاط چرب  ایجاد کرده و پوست را مرطوب می کند.از این رو می توانید این ماسک را به راحتی استفاده کنید.


طرز تهیه ماسک آلوئه ورا برای پوست های نرمال

گلاب

ژل آلوئه ورا

اگر پوست معمولی دارید می توانید ماسک آلوئه ورا و مخلوط گلاب را امتحان کنید.این ماسک پوست شما را مرطوب می کند وباعث یکنواخت و شفاف شدن رنگ پوست می گردد.

همچنین بخوانید:بهترین ماسک های صورت برای مراقبت از پوست در قرنطینه