این روزها بازار ماسک های صورت داغ است؛ از کاغذی گرفته تا اسپری و کرم. اما در این متن می خواهم از ماسک هایی برایتان بنویسم که به راحتی می توان در خانه تهیه کرد. پس نگران صورتت و هزینه های خرید ماسک های آرایشی نباشید. با من و مجله وارونه همراه باشید تا طرز تهیه 12 ماسک براق کننده صورت را برایتان شرح دهم.

طرز تهیه ماسک براق کننده صورت

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که این روزها دامن همه مان را گرفته تصویری از زندگی ایده آل است. خیلی ها خودشان را لم داده بر روی کاناپه تصور میکنند در حالی که زیر نور ال ای دی نشسته اند و احتمالا منتظرند تا ماسک صورتشان که البته خیلی هم گران است درخشان ترین صورت دنیا را به آنها هدیه دهد. متاسفانه دنیا برای اکثر آدم ها این طور پیش نمی رود. دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم مجال هر هفته دویدن دنبال ماسک صورت مناسب با پوستمان که احتمالا خیلی هم گران است نمیدهد. پس به جای نشستن و غصه خوردن ماسک صورت را خودت بساز.

مرتبط: ماسک های خانگی برای کوچک کردن منافذ پوست و داشتن پوستی صاف

همه میدانیم که پیدا کردن ماسک صورتی که مناسب پوستمان باشد مثل یک سفر طولانی است. هر چه سفرتان طولانی تر شود هزینه هایتان هم بیشتر می شود. من گزینه بهتری برایتان دارم. به جای صرف این همه پول و وقت و انرژی، از مواد در دسترس ماسک براق کننده صورت بسازید. آماده باشید تا با صرف کمترین پول درخشان ترین صورت دنیا را در خانه تان بسازید.

ماسک سوپر سبز

ماسک براق کننده صورت سوپر سبز

یک شیشه تمیز با 4 قاشق غذاخوری پودر اسپریولینای سبز، 4 قاشق غذاخوری خمیر خاک چینی و 4 قاشق غذاخوری پودر شیر نارگیل را با هم مخلوط کنید. وقتی کاملا همه مواد با هم مخلوط شد یک قاشق غذاخوری را بردارید و در کاسه کوچکی بریزید. چند قطره آب روی مخلوط پودرها بریزید تا فرم خمیری پیدا کند. خمیر آماده شده را بر پوست صورتتان بمالید و 15 دقیقه منتظر بمانید. سپس با آب ولرم و دستمال مرطوب پوستتان را تمیز کنید.

مرتبط: ماسک های لایه بردار برای پوست های خشک 


ماسک ضد استرس

ماسک براق کننده صورت ضد استرس

1 قاشق غذاخوری جو دو سر، 4 قاشق غذاخوری بابونه، 4 قاشق غذاخوری خمیر خاک چینی و 1 قاشق غذاخوری زردچوبه را در میکسر با هم مخلوط کنید. سپس در ظرف در داری بریزید تا بتوانید مدت طولانی از آن استفاده کنید. در زمان استفاده یک قاشق از مخلوط را در کاسه کوچکی بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری ماست پر چرب و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی اضافه کنید. مخلوط را به هم بزنید تا کرم مانند شود. سپس اجازه دهید تا مواد چند دقیقه استراحت کند و مواد مغزی اش آزاد شود. اگر ماسکتان خیلی سفت شد چند قطره آب به آن اضافه کنید. سپس ماسک را به صورتتان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. پس از آن با پارچه ای نرم و آب گرم صورتتان را بشویید.


ماسک کلینزینگ میوه ای

ماسک براق کننده صورت کلینزینگ میوه ای

دو قاشق غذاخوری پودر توت فرنگی یخ زده، 2 قاشق غذاخوری پودر بلوبری یخ زده و دو قاشق غذاخوری پور شیر نارگیل را با هم مخلوط کنید. مخلوط را در ظرفی بریزید که درش خیلی خوب چفت می شود و بعد در فریزر از آن نگه داری کنید. در زمان استفاده چند قطره آب اضافه کنید تا مخلوط کرم مانند شود. پس از آن ماسک را به صورتتان بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید و بعد از شست و شو هم مرطوب نگهش دارید.

مرتبط: ماسک گریپ فروت :فواید شگفت انگیز گریپ فروت برای پوست 


ماسک زردچوبه ای روشن کننده پوست

ماسک براق کننده صورت زردچوبه ای

هر چه از این ماسک ضد ورم و روشن کننده پوست بگویم کم گفته ام. حواستان باشد که این ماسک زمانی به بهترین عملکردش می رسد که از بهترین و طبیعی ترین مواد در آن استفاده شود. پس یک قاشق عسل طبیعی و یک قاشق زردچوبه عالی را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی نرم و نارنجی رنگ به دست بیاید.  مخلوط را بر پوست تمیز و خشک بمالید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید و با یک مرطوب کننده خوب مرطوب نگهش دارید.

مرتبط: ماسک زردچوبه : طرز تهیه ماسک زردچوبه برای درمان آکنه 


ماسک مرطوب کننده آلوئه ورا

ماسک براق کننده صورت مرطوب کننده آلوئه ورا

اگر میخواهید پوستتان بدون هر گونه ورم ، براق و درخشان باشد از این ماسک استفاده کنید. این ماسک با ترکیبی از سه ماده جادویی که در کنار آواکادو ایجاد میکند حس داشتن پوستی براق و زیبا را به شما هدیه میدهد. پس یک چهارم از یک آواکادو رسیده را در یک کاسه له کنید. سه قاشق غذاخوری جو دو سر نیمه کوبیده یا سبوس جو را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی یا عسل مانوکا ترکیب کنید. خوب به هم بزنید تا مخلوط یک دست شود. آن را به پوست تمیز و خشک بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را بشویید و بعد با کرم مرطوب کننده خوب مرطوب نگهش دارید.

مرتبط: ماسک آووکادو :طرز تهیه 5 نوع ماسک متفاوت و معجزه آسا 


ماسک آبرسان کاکائویی

ماسک براق کننده صورت آبرسان کاکائویی

سه ماده جادویی در این ماسک صورت کاکائویی خوشمزه و خوردنی هست. تمامی این مواد برای پوستتان عالی هستند. درست مانند یک معجزه! آواکادو آبرسان بسیار خوبی است، کاکائو آنتی اکسیدان و برطرف کننده التهاب هاست و عسل آنتی باکتریال بوده و پف پوستتان را از بین می برد. یک چهارم از یک آواکادو را در کاسه ای له کنید، یک قاشق غذاخوری عسل و کاکائو اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مخلوط یک دست شود. ماسک را بر صورت تمیز و خشکتان بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس با آب گرم صورتتان را بشویید و مثل همیشه مرطوبش کنید.


ماسک مغذی عسل

ماسک براق کننده صورت مغذی عسل

در این قسمت میخواهم بهترین ماسک برای درمان جوش را به شما معرفی کنم. عسل یک آنتی باکتریال قوی است. پس این ماسک برای صورت هایی که دائم آکنه و جوش دارند خیلی خوب است. علاوه بر این، ماسک عسل مغذی بوده و سرشار از ویتامین گروه بی است. پس اگر از آن دسته کسانی هستید که پیش از پریود جوش میزنند از این ماسک استفاده کنید چون ورم را از بین می برد و جوش ها را نابود میکند.

یک فنجان چای بابونه دم کنید و آنرا با دو چای کیسه ای مخلوط کنید. اجازه دهید تا کاملا سرد شود. در کاسه جداگانه ای یک قاشق غذاخوری عسل مانوکا یا طبیعی و یک قاشق غذاخوری مخمر را مخلوط کنید. سپس از مخلوط چای و دمنوش بابونه آنقدر اضافه کنید تا مخلوط هم چنان غلیط باشد اما حالت روان تری پیدا کند. آنقدری اضافه نکنید که مخلوط آبکی شود. سپس لایه نازکی بر پوستتان بمالید و 20 دقیقه صبر کنید. پوستتان را بشویید و خشک کنید. مثل همیشه مرطوب نگهش دارید.

مرتبط: طرز تهیه ماسک آلوئه ورا برای درمان جوش + تونر ضدجوش آلوئه ورا 


ماسک صورت ارگانیک موزی

ماسک براق کننده صورت ارگانیک موزی

این ماسک صورت استوایی پوست صورت را سالم و شفاف نگه می دارد. در ضمن به همه مدل پوست هم می سازد. پس نیمی از یک موز را له کنید. یک قاشق غذاخوری آب پرتغال و یک قاشق غذاخوری عسل را به موز اضافه کنید. اگر ماسکتتان دلمه شد هیچ ایرادی ندارد. به همان صورت آنرا به صورتتان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. صورتتان را با آب ولرم بشویید و مرطوب نگهش دارید.

مرتبط: ماسک موز :طرز تهیه 4 ماسک موز برای انواع پوست 


ماسک صورت صبحانه ای

ماسک براق کننده صورت صبحانه ای

این ماسک صورت پوست های چرب را آرام میکند. چرا که در ترکیب آن از آرد جو دو سر و سفیده تخم مرغ استفاده شده است. پس یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک فنجان آرد جو دو سر مخلوط کنید. سپس مواد را روی صورتتان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را بشویید و مرطوب نگهش دارید.


ماسک انبه هندی یا پاپایا

ماسک براق کننده صورت انبه هندی

این ماسک برای کسانی که در صورتشان پیگمنت های رنگ بیشتری دارند، یا صورتشان لکه های آفتاب سوختی دارد یا حتی کسانی که دو تناژ رنگی در پوستشان دارند خیلی مناسب است. پس دو قاشق غذاخوری عسل را با نصف فنجان عنبه هندی مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی به صورتتان بمالید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را بشویید و مرطوب نگهش دارید.


ماسک صورت عسل و مرکبات

ماسک براق کننده صورت عسل و مرکبات

بهترین و سریع ترین راه ممکن برای صورت های پف کرده و کدر همین ماسک است. پس سه قاشق غذاخوری آب پرتغال و یک چهارم فنجان عسل را با هم مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی روی صورتتان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم بشویید و مثل همیشه مرطوب نگهش دارید.


ماسک آبرسان کره ای

ماسک براق کننده صورت ماسک آبرسان کره ای

وقتی نمیدانید چه ماسکی را انتخاب کنید بهترین راه ممکن انتخاب یک ماسک لایه بردار است که برای پوست های خشک معجزه میکند. ترکیبات این ماسک همه و همه در فریزر خانه تان هستند و حس بی نظیری از تازگی و طراوت پوست را به ارمغان می آورند. پس یک دوم فنجان دوغ را با 2 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. مخلوط را به صورتتان بمالید و چند ساعتی صبر کنید.سپس صورتتان را بشویید، خواهید دید که پوستتان چقدر شفاف می شود.

مرتبط: روش تهیه 4 ماسک ماست برای هر نوع نیاز پوست 

امیدواریم که این 12 ماسک براق کننده صورت را امتحان کنید و از اثرات فوق‌العاده آنها بهره مند شوید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.