ماسک به دانه ! همان طور که می دانید به دارای فواید بسیاری برای سلامتی است.اما آیا می دانستید که به دانه نیز دارای فواید بسیاری در زیبایی مانند مبارزه با لکه ها و رفع خشکی پوست است ؟ ما در این مقاله طرز تهیه 2 ماسک فوق العاده را برای شما جمع آوری کرده ایم.با استفاده از این ماسک ها می توانید پوست خود را مرطوب کرده و از شر لکه های پوستی خلاص شوید.

ماسک به دانه

به دانه سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.با توجه به این ویژیگی باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می گردد .همچنین نقش مهمی در از بین بردن مشکلاتی مانند لکه های ناشی از  آکنه ، لکه های  ناشی از نور خورشید یا لکه های زایمان دارد.ما در این مقاله طرز تهیه 2 ماسک فوق العاده برای از بین بردن لکه ها و رفع خشکی پوست را جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :


همچنین بخوانید :


ماسک  برای رفع خشکی پوست

ماسک به دانه

مواد لازم :

2 قاشق غذا خوری به دانه 

یک لیوان گلاب

2 قاشق چای خوری روغن بادام

به دانه را داخل گلاب ریخته و یک شب صبر کنید.روز بعد آن را از صافی رد کرده و سپس روغن بادام را به آن اضافه کنید.مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و به پوست خود بمالید . اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست شما باقی بماند.سپس آن را بشویید.

شما می توانید حداکثر 1 هفته مواد باقیمانده را نگهداری کنید. هفته ای دو بار این ماسک را روی پوست خود بمالید.

ماسک به دانه برای کاهش لکه های پوستی

ماسک به دانه

مواد لازم :

دانه های یک عدد به 

آب به مقدار کافی

به دانه را با مقداری آب ( به اندازه ای که روی دانه ها را بپوشاند ) داخل ظرفی ریخته و بجوشانید.سپس اجازه دهید به مدت 4 ساعت باقی بماند.سپس بعد از خنک شدن آن را به نواحی دارای لکه بمالید.می توانید این ماسک را تا زمانی که لکه ها  از روی صورت شما از بین نرود تکرار کنید.