با 3 دستور تهیه ماسک صورت برای پوست‌های خشک و پوسته پوسته در خدمات شما هستیم. تغییر آب و هوا پوست را تحت تاثیر قرار می دهد.اما شما می توانید با چند ماسک مرطوب کننده صورت در خانه خشکی پوست تان را برطرف کنید. این دستور العمل های ساده را می توان با مواد موجود در آشپزخانه تان تهیه کرد. با این ماسک های ساده و ده دقیقه ای در هزینه و زمان صرفه جویی کنید.



ماسک صورت برای پوست‌های خشک

اولین چیزی که هنگام درست کردن ماسک صورت باید به آن توجه کنید این است که باید بدانید که پوست شما در برابر مواد مختلف چگونه واکنش نشان می دهد. این مهم است. قبل از اینکه چیزی را روی صورت خود بزنید، آن را روی قسمت داخلی بازوی خود امتحان کنید. اگر پوست تان قرمز یا ملتهب شد، از زدن آن ماده یا ماسک بر روی صورت خودداری کنید.

1. ماسک موز، جوش شیرین و عسل

  • 1/2 موز رسیده
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین

این ماسک برای کسانی که می خواهند پوست خود را در یک مرحله آبرسانی و لایه برداری کنند بسیار مناسب است. جوش شیرین باعث لایه برداری ملایم می شود، در حالی که عسل یک مرطوب کننده طبیعی است. عسل رطوبت هوا را به خود می گیرد و برای آبرسانی عمیق آن را به پوست می دهد. موز در این ماسک مجلل، ویتامین های بسیاری که باعث آبرسانی و درخشندگی پوست می شوند را به پوست تان هدیه می دهد.



اول از همه، باید بگوییم این ماسک بویی شگفت انگیزی می دهد. دوم، روی پوست احساس خوبی ایجاد می کند. در ابتدا کمی لزج است، اما طی چند دقیقه خشک می شود. برای لایه برداری اضافی، هنگام شستشو، ماسک را مالش دهید. این عمل باعث می شود جوش شیزین کار خودش را بکند و شما را از شر سلول های مرده پوست نیز خلاص کند. بگذارید این ماسک به مدت ده دقیقه روی پوست تان بماند تا به حداکثر هیدراتاسیون برسید.

2. ماسک بلغور جو دوسر، سفیده ی تخم مرغ و روغن نارگیل

  • 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل
  • 1 سفیده تخم مرغ
  • 1 مشت جو دو سر

کسانی که پوست خشکی دارند می دانند که دستیابی به درخشش طبیعی کار سختی نیست. با این حال، این ماسک جواب تمام دعاهای شماست. این ماسک یک مشت جدی در برابر پوست های خشک است. سفیده تخم مرغ پوست را شفاف و روشن می کند، در حالی که روغن نارگیل برای رطوبت نهایی به عمیق ترین لایه های پوست شما فرو می رود. جو دوسر به عنوان یک لایه بردار مواد این ماسک را می کند و یک ماده مرطوب کننده طبیعی است که به پوست شما در حفظ رطوبت کمک می کند.

این ماسک نه تنها فوق العاده مرطوب کننده است ، بلکه برای منافذ تان مفید است. زمانی که ماسک را شستشو دهید، پوست تان بسیار تمیز و نرم خواهد بود و باور نخواهید کرد که از محصولات فانتزی استفاده نکرده اید و این ماسک ساخته دست خودتان بوده است.

3. ماسک آووکادو، آلوئه ورا و روغن زیتون

  • 1/2 آووکادو ، له شده
  • 1 قاشق چایخوری روغن زیتون
  • 1 قاشق چایخوری آلوئه ورا

بله درست است مواد ای ماسک ارزان نیستند و ممکن است در حال حاضر در آشپزخانه تان نباشند، اما به مقدار آنها توجه کنید. برای تهیه ماسک به مقدار کمی از این مواد احتیاج دارید و مطمئن باشید هزینه تان کمتر از خرید ماسک های صنعتی خواهد شد.



برای این ماسک له کردن آووکادو بسیار مهم است. این ماسک به خودی خود چندان چسبناک نیست، اما تکه های بزرگ آووکادو آن را بدتر می کنندو باعث می شوند ماسک به صورت تان نچسبد. این مرطوب کننده ترین ماسکی است که تاکنون وجود داشته!

آووکادو مملو از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که باعث افزایش هیدراتاسیون و رطوبت عمیق در پوست شما می شوند. روغن زیتون و آلوئه ورا هم اثر مشابهی دارند. روغن زیتون هم مرطوب کننده و هم ضد پیری است، در حالی که آلوئه ورا درخشان کننده است و با باکتری ها مبارزه می کند. بعد از استفاده از این ماسک پوست تان می درخشد.