۱۰ مامور مخفی بهتر از جیمز باند

بهترین مامور مخفی بودن ممکن است عواقبی داشته باشد. مثلا جیمز باند، طی این سال‌ها دشمنان بیشماری برای خود ایجاد کرده است و از طرف دیگر رقبای زیادی برای کسب مقام ارشد ام آی سیکس (MI6) دارد. ممکن است که جیمز باند معروف ترین مامور مخفی باشد، اما شخصیت‌های زیادی در فیلم های دیگر وجود دارند که حتی ممکن است از جیمز باند بهتر باشند. با مجله وارونه همراه باشید تا ۱۰ مامور مخفی بهتر از جیمز باند را به شما معرفی کنیم.

ایتن هانت (Ethan Hunt)

ایتن هانت مامور مخفی بهتر از جیمز باند

کارکتر ایتن هانت (با بازی تام کروز)، شخصیت اصلی فیلم‌های مجموعه‌ی ماموریت غیرممکن (Mission Impossible) است. تاریخچه‌ی فیلم‌های ماموریت غیر ممکن به دهه‌ی ۱۹۶۰ بازمیگردد، که برای اولین بار در قالب یک سریال تلویزیونی فوق العاده جذاب ساخته شد. در سال ۱۹۹۶ یک فرانچایز با همین نام، با بازی تام کروز (Thomas Cruise) در نقش ایتن هانت با ظاهر جدیدی به پرده‌های سینما راه پیدا کرد.

در فیلم‌های این فرانچایز، ایتن هانت یک مامور مخفی جسور است که برای رسیدن به اهدافش از هیچ کاری دریغ نمیکند. او در این کار به عنوان یک استراتژیست ماهر عمل می کند که نقشه‌های پیچیده و بی نقصی میکشد. به گونه‌ای که دشمنان او هیچگاه نمیتوانند کارهای او را پیشبینی کنند و این ویژگی‌ای است که جیمز باند ندارد.

بیوه‌ی سیاه (Black Widow)

ناتاشا مامور مخفی بهتر از جیمز باند

بیوه‌ی سیاه (با نام اصلی ناتاشا رومانوف)، یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در مارول کامیکس می باشد، که تاریخچه‌ی او به دهه‌ها قبل برمی‌گردد. ناتاشا مدت‌ها شخصیت نسبتاً محبوبی بوده است. اما تصویرسازی اسکارلت جوهانسون از او به عنوان جاسوسِ ام سی یو (MCU) در فیلم Black Widow او را به یک کارکتر اصلی تبدیل کرده است.

چرا که در طول این فیلم، بیوه‌ی سیاه (با بازی اسکارلت جوهانسون Scarlett Johansson) توانست، در یک مبارزه دشمنان خود را به تنهایی شکست دهد. او مهارت‌های زیادی دارد اما مهم‌ترین ویژگی او، باهوش بودن است‌‌ که به آن کمک می کند تا در دنیایی از خدایان و هیولاها به مدت طولانی زنده بماند.

نیک فیوری (Nick Fury)

نیک فیوری مامور مخفی بهتر از جیمز باند

شخصیت نیک فیوری در مارول کامیکس شخصیتی مهم است. او برای اولین بار در مردان ایکس حضور پیدا کرد و بعداً در کمیک های مرد عنکبوتی ظاهر شد و در نهایت به مقام جنرال شیلد رسید. جیمز باند به راحتی نمی‌تواند در رقابت با نیک فیوری (با بازی ساموئل جکسون Samuel Jackson)، پیروز شود چرا که نیک همیشه ۲۰ قدم از کارفرمای خود جلوتر است، چه برسد به رقیبانش.

لورین بروتون (Lorraine Broughton)

لورین بروتون مامور مخفی بهتر از جیمز باند

لورین بروتون (با بازی شارلیز ترون Charlize Theron) در فیلم بلوند اتمی (Atomic Blonde) مامور می شود تا تعدادی از ماموران دوجانبه که در حال قاچاق از مرز غربی کشور می‌ باشند را دستگیر کند.

بروتون، مامور جاسوسی است که می دانست چگونه همه چیز را به نفع خود پیش ببرد. او خیلی خوب میتواند از ماموران MI6 به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند و از آنجایی که جیمز باند نیز برای MI6 کار میکند، مطمئناً بروتون می تواند او را هم با زیرکی بازیچه‌ی خود کند.

جیسون بورن (Jason Bourne)

جیسون بورن مامور مخفی بهتر از جیمز باند

از نظر بعضی از بینندگان، جیسون بورن (با بازی مت دیمون Matt Damon) بهترین مبارز و جاسوس و استراتژیست است. او در پاسخ به اتفاقاتی که در حال وقوع است، نقشه‌هایی را برنامه ریزی می کند که یک ماه طول میکشد تا به ذهن مردم عادی برسد. بورن به قدری باهوش و زیرک است که کل دولت آمریکا نتواست او را سرنگون کند. پس بدون شک جیمز باند نیز نمی تواند او را شکست دهد.

مرتبط: بهترین فیلم های ابرقهرمانی

هری هارت (Harry Hart)

هری هارت مامور مخفی بهتر از جیمز باند

وقتی صحبت از سازمان های مخفی‌ای میشود که از بریتانیا در برابر تهدیدات بزرگ محافظت می کنند، کمتر کسی به یاد سازمان کینگزمن (Kingsman) نمی افتد. این سازمان متشکل از آقایان شیک پوش و تجهیزات مخفی است.

هری هارت (با بازی کالین اندرو فرث Colin Andrew Firth) بهترین ماموری است که کینگزمن تا به حال داشته است. او یک مرد خوشتیپ و جذاب است که با هوش و ذکاوت خود میتواند در کمال آرامش به هر مشکلی رسیدگی کند. بدون شک، هری از جیمز باند، شیک پوش تر و باهوش‌تر است.

جک رایان (Jack Ryan)

جک رایان مامور مخفی بهتر از جیمز باند

جک رایان ماموری است که حین کار از هوش و ذکاوت خود بهره می برد و اهل درگیری فیزیکی نیست اما قادر است در برخی موقعیت های حساس، از خود محافظت کند. مهم‌تر از همه، جک رایان اول تلاش میکند تا برای رهایی از مشکل یک راه حل پیدا کند.

سخت است که بگوییم هرکسی میتواند در مبارزه با او پیروز شود، زیرا او فوق العاده باهوش است، حتی بیشتر از جیمز باند. اما بدون شک، جک بهتر از جیمز باند از هوش خود بهره میبرد.

آستین پاورز (Austin Powers)

هدف اصلی فرانچایز آستین پاورز، تمسخر ژانر جاسوسی فیلم های جیمز باند بود که در این کار موفق هم بود. شخصیت آستین پاورز (با بازی مایک مایرز Mike Myers) مرد باهوشی است که در کار خود همتا ندارد، به طوری که از نظر برخی بینندگان، او نسبت به جیمز باند، جاسوس بهتری است. رفتار شوخ طبعانه‌ی او باعث میشود تا جیمز او را دست کم می گیرد و پاورز نیز از همین غفلت او سوء استفاده میکند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی اکشن

قدیس  (Saint_Simon templar)

قدیس مامور مخفی بهتر از جیمز باند

قدیس (Saint) نام مستعار شخصیت خیالیِ سایمون تمپلار است که در مجموعه‌ای از رمان‌ها و داستان‌های کوتاه لزلی چارتریس (Leslie Charteris) که بین سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۶۳ منتشر شد. این شخصیت همچنین در فیلم های سینمایی، درام های رادیویی، کمیک استریپ، کتاب های مصور و سه مجموعه تلویزیونی به تصویر کشیده شده است.

با توجه به اینکه سایمون بیشتر شخصیتی شبیه به رابین هود است تا یک جاسوس، مطمئناً تاکتیک ها و جاسوسی‌های متفاوتی نسبت به جیمز باند به کار می گیرد. او بیشتر از جیمز باند استراتژیست است و خیلی راحت اوضاع را کنترل میکند.

جان میسون (John Mason)

جان میسون مامور مخفی بهتر از جیمز باند

در واقع جان میسون (John Mason) یک جاسوس چیره دست بود که به خاطر موقعیت شغلی خود مجبور شد در زندان آلکاتراز مستقر شود و در نهایت موفق شد از آنجا فرار کند. در واقع، جان میسون نسخه عاقلانه‌تری از جیمز باند است که به اندازه‌ی یک عمر تجربه دارد. به همین خاطر در تمامی ماموریت های خود، موفق تر از جیمز باند عمل کرده است.

به نظر شما کدام مامور مخفی بهتر از جیمز باند می تواند عمل کند؟

در ادامه بخوانید: 20 تا از بهترین فیلم های ماجراجویانه تمام دوران