سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و مسابقات یو اف سی با بررسی مسابقات یو اف سی در سال 2019 در خدمت شما هستم. این بار با بررسی مبارزات یو اف سی 240 .

مسابقات یو اف سی 240 برای من یکی حداقل 2 بازی مهم داشت ولی کلا کارت جالب و جذابی بود دو بازی مین ایونت و کو مین مبارزات جذاب و مهمی بودن اما بازی های بعدی اهمیت خیلی بالایی نداشتن!

بازی مین ایونت بین فرانکی ادگار و مکس هالووای برگزار شد بازی سر عنوان قهرمانی دسته پروزن بود و بعد 5 راند مبارزه جذاب مکس هالووای موفق شد برای بار سوم از عنوان قهرمانیش دفاع کنه !

بازی کو مین ایونت هم بین کریس سایبورگ و فلیشیا اسپنسر برگزار شد بازی خیلی جذابی که سایبورگ موفق شد با برتری کامل بازی رو بعد سه راند ببره و آماده برای مبارزه مجدد با نونز بشه!

بازی سوم هم بازی خیلی اکشن و جذابی بود،بازی از دسته ولترویت بین جئوف نیل و نیکو پرایس بگزار شد که بازی در راند دوم و با TKO به نفع نیل تموم شد.

من 3 بازی اول مین کارت رو در ادامه بررسی میکنم به دو بازی بعدی مین کارت هم یه اشاره ای میکنم بازی های پریلیمز و ارلی پریلیمز هم فقط به ذکر نتیجه بسنده میکنم.

در ادامه بررسی بازی های هفته های گذشته رو یه نگاهی بندازید


در ادامه با بررسی مبارزات یو اف سی 240 همراه من باشید

Main Card

سه بازی اصلی مبارزات یو اف سی 240 بازی های خیلی جذابی بودن که دوتای اول بازی های مهمی بودن . بالا یه اشاره ریزی به بازی ها کردم در ادامه بررسی دقیق تری رو انجام میدم. دو بازی بعدی این کارت هم بازی های جذابی بودن که یه اشاره ریزی بهشون میکنم ویدیو مبارز کامل 3 بازی رو هم میتونین تماشا کنید.


بازی چهارم از دسته سبک وزن بین آرمن ساروکیان و اولیور اوبن مرسیر برگزار شد. خب اگه یادتون باشه آرمن ساروکیان اولین بازی خودش رو در UFC Fight Night 149 در مقابل اسلام مخاچف انجام داد ، بازی که خیلی جذاب و نزدیک بود و در نهایت ساروکیان بازی رو که خیلی ها برنده میدونستنش با رای داورا به مخاچف واگذار کرد.

 

تو بازی دوم ساروکیان در مقابل اولیور اوبن مرسیر قرار گرفت. بازی خیلی نزدیک و خوبی بود. مرسیر فایتر خوبی هستش و از باشگاه تری استار میاد جایی که جی اس پی رو به دنیای MMA معرفی کرد همچنین مربیش هم فراس ذهابی هستش یکی از بهترین مربی ها و تئوریسن های ورزش MMA که مربی جی اس پی هم بوده!

و اما بازی 

بازی در سه راند برگزار شد که دو راند اول خیلی نزدیک بود ! هر دو این فایتر ها هم در کشتی هم روی پا خیلی قوی و آماده بودن در نتیجه بازی خیلی جذابی بود. در راند 3 در یک اقدام به زیرگیری مرسیر موفق نشد ساروکیان رو خاک کنه و ساروکیان تو خاک ضربات خیلی محکمی رو با آرنج و مشت لند کرد همین هم باعث پیروزیش تو این بازی شد.

بازی آخر کارت UFC 240 بین مارک آندره بریو و کریستوف جاتکو برگزار شد. بازی تو دسته میان وزن برگزار شد. بازی نسبتا جذاب که بعد 3 راند با اسپلیت دسیژن به نفع کریستوف جاتکو تموم شد. دومین برد پیاپی جاتکو در سال 2019 و دومین شکست بریو در دومین بازی خودش در یو اف سی!


خب بریم سراغ بررسی سه بازی اصلی مین کارت مبارزات یو اف سی 240

Max Holloway vs Frankie Edgar

Max Holloway vs Frankie Edgar / مسابقات یو اف سی 240

مکس هالووای بدون شک یکی از بهترین فایترهای جهان و بهترین فایتر پروزن تمام دوران یو اف سی هستش و اینو به مبارزات جذاب و زیبایی که انجام داده به اثبات رسونده! 

مکس با توجه به سایز و جسه بزرگش قوی ترین فایتر پروزن به حساب میاد و با پیروزی جلوی فرانکی ادگار موفق شد برای سومین بار از عنوان قهرمانیش دفاع کنه ! 

همونطور که گفتم مکس سایز بزرگی داره و با توجه به این سایز به راحتی میتونه تو یه دسته وزنی بالاتر هم رقابت کنه و خب همین کارم کرد! و در UFC 236 برای کسب عنوان قهرمانی موقت دسته میان وزن با داستین پوریر مسابقه داد ولی با وجود یک مبارزه جذاب بازی رو به داستین واگذار کرد و حالا داستین قهرمان موقت میان وزن و رقیب حبیب در UFC 242 هستش!

از مکس خیلی گفتم یکم هم از فرانکی ادگار بگم. فرانکی ادگار قهرمان سابق دسته سبک وزن هستش سال 2010 قهرمان بوده و سه باز هم از عنوان قهرمانیش دفاع کرده تا قبل این بازی هم رنک 4 دسته پروزن بود. فرانکی کشتی گیر کار بلدی هستش ، استند آپ خوبی هم داره بوکس قوی با رقص پای خوب و حرکات جالب و سریع و جاخالی های خیلی حرفه ای ، لگد های خوبی رو هم میزنه ؛ به همین خاطر یکی از بهترین فایترهای یو اف سی به حساب میاد که تماشای مبارزه هاش همیشه جذابه !

و اما بازی 

بازی در 5 راند برگزار شد ! فرانکی هر چی تو آستین داشت رو کرد ! ضربات لو کیک خوبی رو لند کرد ! مشتهای خوبی رو هم لند کرد اما در زیرگیری موفق نبود و مکس به غیر از یکی جلوی همه زیرگیری هاشو گرفت ، از اون طرف مکس مثل همیشه به لطف دستای بلند و سریعش ضربات خیلی قدرتمندی رو لند کرد یه بک اسپین کیک هم زد که حرف نداشت و در کل مکس بعد 5 راند با برتری نسبتا بالا بازی رو به نفع خودش تموم کرد.

 


Cris Cyborg vs Felicia Spencer

همین دو ماه پیش بود که فلیشیا اسپنسر (قهرمان اسبق دسته پروزن Invicta FC) بازی اول یو اف سی خودش رو در مقابل یکی از بهترین فایترهای دسته پروزن زنان یعنی مگان اندرسون برگزار کرد. بازی که به راحتی در راند اول و با ساب میشن برنده شد! 

از طرفی کریس سایبورگ هم بعد باخت سنگین در راند اول به آماندا نونز که اولین باخت یو اف سیش هم محسوب می شد برای این مبارزه آماده شده بود.

و اما بازی

بازی خیلی بازی جذابی بود ! کریس سایبورگ از همون راند اول فلیشیا رو تحت فشار گذاشت و تا آخر راند سوم چپ و راست انواع ضربات سنگین رو روی بدن اسپنسر لند کرد ! اما نکته جالب اینجا بود که فلیشیا  از تمامی کسایی که جلوی سایبورگ قرار گرفتن بیشتر کتک خورد ولی اصلا عقب نشینی نمیکرد و با پر رو بازی هرچه تمامتر کتک میخورد و جلو میومد و انصافا با وجود اینکه ذاتا گرپلر هست و استند آپ خیلی خوبی نداره ضربات خوبی رو روی صورت سایبورگ لند کرد! راند اول بع یه آرنج وحشی پیشونی سایبورگ رو پاره کرد! در ادامه مشت های قدرتمندی هم روی دماغ سایبورگ لند کرد! اما تسلط و قدرت سایبورگ خیلی بیشتر بود در نتیجه برنده هر سه راند سایبورگ اعلام شد! 

بعد این برد به نظر میرسه سایبورگ تنها مبارزه ای که میخواد با نونز هستش و بازپس گیری کمربند قهرمانی همچنین بازی با نونز آخرین بازی سایبورگ در یو اف سی هستش ! مگر اینکه قرارداد جدیدی رو با UFC امضاء کنه !


Geoff Neal vs Niko Price

Geoff Neal vs Niko Price / مسابفات یو اف سی 240

جئوف نیل فایتری که به زودی بیشتر ازش میشنویم ! این برد پنجمین برد پیاپی نیل بود و به احتمال زیاد بازی بعدیش با یکی از 15 فایتر برتر دسته ولترویت باشه البته یو اف سی و هزارتا داستان!

از طرفی نیکو پرایس هم فایتر آماده و خوبیه و با حساب این بازی 6 برد داشته 3 تا باخت ! کارنامه ای نسبتا خوب برای پرایس !

و اما بازی

مبارزه خیلی مبارزه وحشی و جذابی بود هر دو فایتر فیزیک آماده و قوی دارن در نتیجه سرعت و قدرت در درگیری ها خیلی بالا بود ! تو راند اول هردوتاشون ضربات خیلی خوبی رو لند کردن حتی نیکو موفق شد نیل رو ناک داون بکنه اما رو زمین نتونست کارش رو تموم بکنه !

در راند دوم نیکو مجدد بازی رو وحشی شروع کرد و بعد از خوردن چند مشت یه کومبو ناب رو اجرا کرد و بعد لند چند مشت ترکیبی خوب داشت میرفت تا کار جئوف نیل رو تموم کنه که در اقدام برای چوک ناموفق بود! نیل کنترل رو روی زمین دستش گرفت و با لند مشت های قدرتمند داور رو مجبور کرد بازی رو متوقف کنه !

توقفی که به نظر خیلی زود هنگام بود اما داور بازی نظر دیگه ای داشت به این ترتیب جئوف نیل صاحب پنجمین برد پیاپی خودش میشه !

 


در ادامه نتایج مسابقات prelims و Early Prelims رو مشاهده کنید.

Prelims

مبارزات یو اف سی 240 / prelims

Early Prelims

مبارزات یو اف سی 240 / early prelims

خب امیدوارم از بررسی مبارزات یو اف سی 240 خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظراتتون راجع به این کارت و سایر بازی های یو اف سی در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.