جسم فضایی ناشناخته ای از منظومه ی شمسی ما عبور می کند!!!

حالا این سوال در ذهن همه مطرح شده که مبدا جسم فضایی ناشناخته کجاست ؟؟؟ چرا که مبدا جسم فضایی ناشناخته می تواند از مواد تشکیل دهنده این جسم و اتمسفر اطرافش کلی خبر برایمان داشته باشد !!! اگر شما هم مثل من در این مورد کنجکاوید با ما همراه باشید !!


آرتمیس؛ طولانی ترین و هیجان انگیز ترین اقامت انسان در فضا !!!! 

ممکن است یک روز پایگاههای ماه از ادرار فضانوردان ساخته شود!!!


اومواموا اولین جسم فضایی ناشناخته ای است که از بین ستاره ها عبور کرده و به منظومه ی ما آمده !!!

حالا هم از میان منظومه ی ما در حال عبور است !!! این جسم ناشناخته برای همه عجیب بوده ! کلی سوال در ذهنمان به وجود آورده !!! چرا که این جسم شکل و خط سیر بسیار عجیبی دارد !!!

محققان حدس می زنند چنین شکلی ناشی از نزدیکی بیش از حد به یک ستاره بوده است !!! این جسم عجیب در اکتبر سال 2017 کشف شد !!  نکته های بسیار جالبی در مورد این شهاب سنگ هست !!!

اکثر شهاب سنگ ها مثل گلوله های سنگی هستند ! اما این نمونه ی خاص شکلی مانند یک دوک نخ ریسی دارد !!! اندازه اش در حدود 400 متر مسطح تخمین زده شده !!

اما این تمام ماجرا نیست !!! خط سیر این شهاب عجیب و غریب نشان می دهد که این مسافر از راه چندان نزدیکی نیامده !! سرعتش بسیار بالاست و محققان تصور می کنند احتمالا از نزدیکی خورشید رد شده و سرعتش بالا رفته !!!

خب در ابتدا همه تصور می کردند یک سفینه ی فضایی است !!!

اما بررسی مجدد و دقیق محققان نشان داد که شهاب سنگی بیش نیست !!! البته از نوع عجیبش !!! شکل و خط سیر عجیب تمام داستان این شهاب عجیب نیست !!!

بررسی ها نشان داد این شهاب سنگ مثل ستاره های دنباله دار از خودش گازی متصاعد می کند !!! همین گاز موجب شتاب عجیبش شده است !!! این شهاب سنگ عجیب بعد ها اومواموا نام گذاری شد !!!

اومواموا سال ها در فضا سرگردان بوده و حالا در کهکشان ماست !!! احتمال می رود از جایی در نزدیکی صورت فلکی لیرا آمده باشد !!!

با تحقیقات فراوان مشخص شد علت شکل عجیب و غریب این شهاب از کجا آمده !!!

محققان آکادمی چینی علوم با همکاری دانشگاه یو سی موفق به ساخت مدلی فرضی از داستان تولد اومواموا شدند ! در این مدل علت شکل عجیب ، خطر سیر غیر طبیعی و خروج گاز ستاره ای در این شهاب سنگ توضیح داده شده است !!!

این مدل با استفاده از شبیه سازی های کامپیوتری تولید شده و خیلی هم جالب است  !!! خب داستان از این قرار است که اومواموا روزی قسمتی از یک سیاره یا یک جرم سنگی بزرگ بوده !!!

شکل عجیب امروزش به علت پروسه جزر و مدی است که بر آن فشار وارد کرده !!! راحت تر بگویم !!! اومواموا از کنار ستاره های بزرگ رد شد !!! جاذبه ی بین ستاره ها آنقدر زیاد بوده که اومواموا را به ورقه های باریک و پهن سنگی تبدیل کرده است !!!

مبدا جسم فضایی نا شناخته

داستان ما به اینجا ختم نمی شود !!! آن قسمت از سطح اومواموا که به سمت ستاره بوده آنقدر داغ شده که ذوب می شود !!! در حین فاصله گرفتن و دوباره سرد شدن باز هم جامد می شود و این پوسته ی بیرونی امروزش را تشکیل می دهد !!!

شاید همین برخورد نزدیک با ستاره ها بوده که موجب شده این شهاب از خانه ی خود در صورت فلکی لیرا حرکت کند و میلیون ها سال سرگردان فضای بی انتها باشد !!!

مسئله ی بسیار مهم دیگری هم با این مدل مشخص شده !!!

اینکه منبع گاز ها کجاست !!! خب ستاره های دنباله دار از خود گاز تولید می کنند چرا که پوششی از گاز های یخ زده دارند !!! وقتی ستاره از کنار خورشید رد می شوند گاز های یخ زده آزاد می شوند و ما آنها را به صورت دنباله ی درخشان گازی می بینیم !!!

البته که اومواموا چنین پوششی از گاز های یخ زده ندارد !!! اما به احتمال زیاد مقداری از گاز های موجود در لایه ی بیرونی پس از عبور از کنار ستاره ها و بخار شدن، دوباره جذب شدند و به صورت یخ زده در لایه های بیرونی باقی ماندند !!!

این گاز ها هنگام عبور از کنار خورشید دوباره بخار می شوند ! در نتیجه ما شهاب سنگ را با دنباله ی گازی می بینیم ! و  فکر میکنیم که احتمالا سفینه ای فضایی می بینیم !!! نه یک شهاب سنگ !!!

گرمای ناشی از عبور از کنار ستاره موجب شده این مسافر بین کهکشانی یخ های زیادی در زیر پوشش خود داشته باشد !!! هر بار با رد شدن از کنار هر ستاره ای اومواموا آب می شود و دوباره یخ می زند !!! رنگ های روی اومواموا هم به همین دلیل به وجود آمده اند!!!

مبدا جسم فضایی نا شناخته

البته این اولین داستانی نیست که درمورد اومواموا گفته شده !!!

داستان های دیگر می گویند اومواموا به علت جاذبه ی موجود در سیستم دو سویه ی ستاره ای از کهکشان خود رانده شده !!!! شاید هم یک ستاره از کنارش رد شده و با قدرت جاذبه اش این مسافر را راهی خانه ی غریبه ها کرده !!!

اما هیچ کدام از این سناریو ها به اندازه مورد اول موثق نیستند !!!

ما هیچ وقت نمی فهمیم که دقیقا چه اتفاقی برای اومواموا افتاده !!! تنها چیزی که داریم یک مشت حدس و گمان است !!! اما منتظریم تا مسافری دیگر از کهکشان ما عبور کند و اطلاعات تازه ای به همراه خودش بیاورد !!! به امید آن روز …