محافظت از سینوزیت در زمستان !

سینوزیت حفره‌های مملو از هوا در استخوان‌های جمجمه و صورت هستند. هر عاملی که موجب پرشدن و گرفتگی آن‌ها توسط موکوس یا چرک شود، سینوزیت ایجاد خواهد کرد. علائم سینوزیت شامل :آبریزش بینی ،سردرد ،ترشحات زرد و سبز رنگ بینی ،بوی بد دهان است.سینوزیت بیماری است که ممکن است پس از درمان دوباره عود کند و به حالت اولیه برگردد پس محافظت از سینوزیت در زمستان و روزهای سرد بسیار مهم است.مانند تمام عفونت های تنفسی باید از ابتلا به سینوزیت جلوگیری کنیم .

سینوزیت عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است.این عفونت ها از طریق هوا و قطره ای (آبریزش بینی ،آب دهان ) منتقل می شود.به همین دلیل اگر در مکان های پر ازدحام و شلوغ مانند اتوبوس ،مترو ،مراکز خرید قرار دهید سعی کنید که هوا به طور مکرر تعویض شود.


همچنین بخوانید:روش هایی برای درمان گرفتگی بینی


توجه به رطوبت تهویه هوا

دستگاه های تهویه هوا باعث خشک شدن بینی و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می گردد.به همین دلیل بسیار مهم است که سطح رطوبت تهویه هوا را در سطح مطلوب حفظ کنید.محیط های گرم نیز مانند دستگاههای تهویه سبب خشک شدن بینی می گردند و سبب عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می شوند.

در هوا سرد بینی خود را مرطوب کنید

عوامل محیطی و احتقان سبب خشک شدن بینی می گردد و عفونت های دستگاه تنفسی را افزایش می دهند.به همین دلیل سعی کنید در طول روز بینی خود را با سرم شستشو دهید.تا از خشک شدن آن جلوگیری کنید.

نوشیدن آب و میوه های فصل

شما می توانید نیاز روزانه خود به مایعات را با نوشیدن آب و میوه های فصل تامین کنید.ویتامین و آب در میوه های تازه برای سوخت و ساز بدن و همچنین ایمنی بدن شما اهمیت دارد.


همچنین بخوانید:میوه های ضد سرطان که حتما باید آن ها را مصرف کنید!


مصرف سیگار

همان طور که می دانیم مواد شیمیایی موجود در سیگار ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.همچنین ممکن است اثر منفی بر روی مخاط بینی داشته باشد زیرا مخاط بینی نقش مهمی در مبارزه با ویروس ها و باکتری ها دارد.سیگار می تواند عملکرد مخاط بینی را تخریب کند.به همین دلیل، برای جلوگیری از سینوزیت، لازم است از مصرف سیگار جلوگیری شود.

تهویه در محیط های بسته

سینوزیت در فصل زمستان بسیار افزایش می یابد و دلیل آن بودن در محیط های گرم و بسته است.خطر ابتلا به عفونت در محیط های بی هوازی بالاتر خواهد بود.بنابراین، تهویه مکرر محیط های  بسته، برای محافظت از سینوزیت اهمیت ویژه ای دارد.

قرار گرفتن در معرض باد

هوای خشک ، باعث افزایش خطر سینوزیت می شود.پوشاندن دهان وبینی در روزهای سرد و بادی تاثیر زیادی در محافظت از سینوزیت دارد.سعی کنید در فصل زمستان به سینوزیت های خود بسیار اهمیت دهید تا از گسترش عفونت جلوگیری کنید.

در ادامه بخوانید:

چرا همش سرفه می کنم؟ چرا سرماخوردگی ام خوب نمی شود؟

13 فرق بین حساسیت و سرماخوردگی ؛ آیا سرماخورده‌اید یا دچار حساسیت شده‌اید؟