محصولات جدید شرکت اپل: خبری خوش برای گوشی بازها

محصولات جدید شرکت اپل در راهند . این خبر بسیار خوبی برای دوستداران این برند است چرا که محصولات جدید شرکت اپل به زودی در اختیار علاقهمندان به این برند قرار خواهد گرفت.

به فکر این هستید که امسال مدل آیفون خود را ارتقا دهید؟ اپل هم همین را از شما میخواهد. مطمئنا این سال اپل هم با سال های دیگر خیلی متفاوت نیست اما خبر هایی در راه است و اپل واقعا از شما می خواهد تغییری در مدل گوشی خود ایجاد کنید.

اگر می پرسید من از کجا چنین رازی را میدانم باید بگویم که شایعاتی شنیده ام. خبر هایی خوش برای دوستداران اپل . خبرهایی که مژده نه دو مدل، نه سه مدل ، بلکه مژده 5 مدل جدید از این کمپانی را میدهند.

بین این 5 مدل دو مدل بسیار متفاوت خواهند بود. حالا این سوال به ذهنمان می رسد که واقعا هدف اپل از این نوآوری ها چیست ؟


تغییراتی عظیم در آیفون 6 اس

عرضه ی گوشی های هوشمند به بازار ها موجب شده مردم به این واقعیت برسند که که نیازی نیست هر سال یا هر دو سال یک بار گوشی خود را عوض کنند.

دلیلش اینجاست که گوشی های هوشمند در زمینه های سرعت، کیفیت صفحه نمایش، توانایی دوربین و عملکرد باتری  بسیار پیشرفت داشته اند. در نهایت مردم دلایل کمتری برای تعویض گوشی های خود دارند.

همین جاست که صحبت از اپل شروع می شود. گوشی های 6 اس و 6 اس پلاس اپل از جمله گوشی هایی بودند که میشد آنها را برای سالهای طولانی به راحتی و بدون خرابی استفاده کرد.

این در حالی است که سایر گوشی های اپل پس از دو یا سه دوره اپدیت شدن آی آُ اِس دیگر مثل سابق کار نمیکردند. در کمال تعجب دیدم که گوشی ها ی سری 6 با قدرت و دوام برای مدت ها کارایی خود را حفظ می کردند.

در حال حاضر این گوشی ها با آی اُ اِس 13 هم کار می کنند و این در حالی است که دردرجه ی اول با آی اُ اِی 9 وارد بازار شدند.

نکات مهم در این زمینه

1: امکان اینکه آی اُ اِس 14 قابلین نصب بر روی گوشی های سری 6 را داشته باشد بسیار کم است. بنابراین برای خیلی از مالکین این گوشی ها امسال اولین سالی خواهد بود که گوشی هایشان نیاز به ارتقا داشته اما ارتقایی برایشان موجود نیست.

همین هم موجب میشود خیلی از این مالکین به دنبال تعویض گوشی خود باشند.

2: خیلی از این مالکین گوشی هایی با اندازه 4.7 اینچ دارند. این یعنی گوشی هایشان از سایر گوشی های تولید شده در سال 2019 کوچک تر است.

مشکل اینجاست که خیلی از این مالکین دوست ندارند گوشی هایی بزرگتر از آیفون 11 داشته باشند یا اینکه مجبور شوند 1000 دلار بپردازند و گوشی به بزرگی آیفون 11 پرو بخرند.

3: تمام چیزهایی را که تا به حال گفته ام در نظر بگیرید و بعر از آن تصور کنید که مالکین باز هم خواستار گوشی هایی با اندازه 4 اینچ باشند که قابلیت هایی درست مانند آیفون اس 6 داشته باشد.

این مالکین در واقع آرزویشان این است که اپل دوباره گوشی از سری 6 متولد کند که هم نو باشد و هم درست مانند سری 6 قبلی. مالکین گوشی های اس ای هم چنین وضعیتی دارند.

یعنی گوشی را میخواهند که درست مانند گوشی خودشان باشد اما قابلیت آپدیت برای آی اُ اِس بالاتر از 13 را داشته باشد. البته این نکته را هم از یاد نبریم که این دسته از مالکین، برخلاف دارندگان سری 6، خواستار بزرگتر بودن گوشی هایشان  هستند.

معتقدم این 3 نکته مثل ستاره ای راه را برای کمپانی اپل روشن میکند . الته اگر بینایی لازم برای دیدنشان را داشته باشند. بر همین اساس اپل تصمیم گرفته از 5 نمونه ی متفاوت رونمایی کند . پس بیاییم و با نگاهی دقیق تر این 5 مدل را بررسی کنیم.

5 نمونه از محصولات جدید شرکت اپل

1: آیفون اس ای2 ( 4.7 اینچ- بهار 2020)

2: آیفون  ( 4.7 اینچ- دو دوربینه- پاییز 2020)

3: آیفون 12 پلاس ( 6.1 اینچ- دو دوربینه – پاییز 2020)

4: آیفون 12 پرو ( 6.1 اینچ – سه دوربینه- پاییز 2020)

5: آیفون 12 پرو مکس ( 6.7 اینچ- سه دوربینه – پاییز 2020)

آیفون اس ای 2

بله، درست حدس زده اید. اپل در حال بازسازی مدل اس ای معروفش است . همان مدل 4 اینچی محبوب. بهتر از این ، این اپل به زودی به دست شما خواهد رسید.

محصولات جدید شرکت اپل
iphone se 2

شایعات حاکی از آنند که این مدل در بهار سال آینده به دستتان خواهد رسید، شاید هم زودتر از این تاریخی که کمپانی اعلام کرده باز هم آیفون اس ای دار بشوید.

این تاریخ چندان هم بی معنی نیست. چرا که این کمپانی مدل اصلی آیفون اس ای را در بهار سال 2016 وارد بازار کرده بود. در واقع قرار نبود که این مدل طرحی نوآورانه باشد .

فقط مدلی بود برای ادامه خط تولید سایر محصولات اپل. بر همین اساس ایفون اس ای هم قرار نیست مدلی نوآورانه باشد. قرار هم نیت که مانند مدل قبلی 4 اینچی باشد.

مثل آیفون 8 گزینه ی بازگشت به خانه خواهد داشت و البته برخی از تکنولوژی های آیفون 11 هم در این گوشی قابل مشاهده خواهد بود. صد در صد ارزان خواهد بود. حداقل در مقایسه با سایر محصولات جدید ارائه شده.

حدس من این است که اپل در حال حاضر دلیلی برای تولید گوشی 4 اینچی ندارد. در واقع هنوز هم مطمئن نیستند که مالکین اس ای 1 برای خریدن مدل اس ای 2 اقدام کنند.

این در حالی است که احتمال می رود مالکین آیفون 6 ای ، 7 و 8 برای خریدن این مدل به صرفه که قابلیت آپگرید شدن به آی اُ اِس های بالاتر را دارد اقدام کنند.

آیفون 12

اگر بخواهم دقیق تر چنین مدلی را توصیف کنم باید بگویم که خود این کمپانی هم نمیداند چنین مدلی را چه بنامد. بعضی ها میگویند آیفون 9 و بعضی دیگر می گویند همان آیفون اس ای 2 و یا بالاتر بهتر است.

جالب این جاست که این مدل از آیفون موجب می شود اسم همه ی آیفون ها با هم قاطی شود. به شخصه دلم می خواهد چنین مدلی آیفون 12 مینی نامگذاری شود.

نامش هر چه که باشد این گوشی مانند گوشی های سری اس ای و سری 6 اس که کوچک بودند مورد علاقه ی مالکین کوچک پسند است که خیلی به تکنولوژی روز دنیا اهمیت نمیدهند.

iphone 12


نقطه ی قوت این مدل نسبت به اس ای 2 در این است که به جای شناسایی با اثر انگشت از شناسایی چهره استفاده می کند. در واقع این گوشی تلفیقی از کیفیت صفحه نمایش آیفون ایکس و زیبایی بدنه آیفون 8 است و در هر صورت از لحاظ تکنولوژیکی پیشرفت بسیاری داشته است.

آیفون 12 پلاس

در این مورد هم نمیدانیم که نام این مدل چه می شود. در واقع وقتی صحبت از آیفون 12 پلاس می شود منظورمان آیفون 6.1 اینچی دو دوربینه است. این مدل از آیفون با داشتن قیمت به صرفه دارای صفحه ی نمایش بزرگتر و رنگ های اُ اِل ای دی است.

آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس

اگر اهل شرط بستن بودم حتما بر نامگذاری این مدل ها شرط می بستم. حدس من این است که همین نام ها انتخاب می شوند. به نظر می رسد که آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس نمونه ی ارتقا یافته ی 11 پرو و 11 پرو مکس هستند.

علاوه بر اینها هر دوی این مدل ها سه دوربینه هستند ، شاید هم چهار دوربینه. این در حالی است که آیفون 12 و 12 پلاس دو دوربینه بودند.

جالب اینجاست که سایز تمامی این مدل ها با مدل های سابق تفاوت دارد. آیفون 11 پرو 5.4 اینچی بود در حالیکه آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچی بود . درست به اندازه آیفون ایکس و ایکس مکس.



انتظار می رفت امسال مدل 12 پرو 6.1 اینچی باشد و مدل پرو همین سری بزرگترین گوشی باشد که تا به حال در خط تولید آیفون موجود بوده. همین اتفاق هم می افتد.

من چه آیفونی بخرم؟

اگر به دنبال ارزانترین و کوچک ترین مدل موجود هستید ، اس ای 2 را انتخاب کنید. خوبی اش اینجاست که به زودی به دستتان میرسد و حساب بانکی تان را هم خالی نمی کند.

اگر عجله ای ندرید و جیبتان هم پر از پول است آیفون 12 بخرید که از اس ای 2  بزرگتر است. در هر حال آیفون 12 به شما همان اندازه اما تعداد دوربین های بیشتر پیشنهاد می کند.

آیفون 12 مکس برای هر کسی است که می خواهد بزرگترین و گرانترین آیفون را داشته باشد . در واقع این مدل برای کسانی است که از فروختن کلیه های خود برای پرداخت پول گوشی نمی ترسند.


امسال، سال مدل های جدید اپل است. اگر مدلی از این نمونه ها درست مورد نیاز شماست ، اتفاقی در کار نبوده. اپل با برنامه ریزی پیش می رود و هدفش خالی کردن جیب شماست.

هدف ما هم در عین حال خرید گوشی های با کیفیتی است که این کمپانی تولید می کند. امسال سال چنین روابطی خواهد بود. آنها تولید می کنند و ما میخریم.