تحقیقات جدید نشان می دهد که انواع خاصی از محل کار می تواند به میزان قابل توجهی باعث افزایش احتمال طلاق گرفتن شود، و این موضوع هیچ ارتباطی با شرح شغل ندارد. 

راه های بسیاری وجود دارد که کار بتواند از طریق آنها ازدواج شما را تحت تأثیر قرار دهد: تا اواخر شب در دفتر ماندن، برنامه های غیر قابل پیش بینی و پروژه های با استرس زیاد، که شما را برای مکالمات آخرشب با همسرتان بسیار خسته می کند. اما این بار تحقیقات جدید تاثیر محل کار روی افزایش احتمال طلاق گرفتن را متذکر می شوند.


همچنین بخوانید:۸ روش کارآمد برای ایجاد اعتماد بین همکاران در محیط کار


مطالعه ی اخیر در دانمارک نشان داد که افزایش نسبت همکارهای غیر هم جنس، باعث افزایش احتمال طلاق گرفتن می شود. در واقع مردانی که تقریبا به طور انحصاری با زنان مشغول به کار بودند، حدود 15 درصد بیشتر از کسانی که با هر دو جنس کار می کردند، احتمال داشت که طلاق بگیرند. همین طور زنانی که اغلب با مردان کار می کردند، 10 درصد بیشتر احتمال داشت ازدواج شان به طلاق منتهی شود.

این تاثیر در میان مردان بسیار تحصیلکرده، در مقایسه با همسالان آنها که تحصیلات کمتری داشتند بیشتر بود. از طرفی در بعضی از محیط های کاری، بالا بودن نسبت همکارهای غیر هم جنس خیلی مهم نیست، بلکه نرخ طلاق با وجود همکاران جوان، مثل رستوران ها و هتل ها بالا تر است. در حالیکه در مشاغلی با همکاران مسن تر مثل کشاورزی یا کتابداری، آمار به این صورت نیست.

محققان می گویند که دانمارک به دلیل نگرش مثبت نسبت به طلاق و نسبت جنسیتی در بخش های شغلی، برای این آزمایش ایده آل بود. یافته ها قطعا هشدار دهنده است، اما اگر همسرتان به یک همکار اشاره می کند هیچ دلیلی ندارد که نگران شوید.

کارشناسان می گویند: اگر نگران خیانت کردن همسرتان هستید، مهم ترین علائم تغییر در برنامه ها و افزایش حریم خصوصی در مورد تلفن و رسانه های اجتماعی است.

در ادامه بخوانید: