مراقبت از پوست با هزینه کم !آیا شما نیز فکر می کنید که داشتن پوست سالم و درخشان مستلزم هزینه های زیاد است ؟ و بدون هزینه زیاد نمی توان پوستی سالم داشت ؟ اگر شما نیز چنین فکر می کنید باید بگوییم که سخت در اشتباهید ! شما با استفاده از مواد موجود در خانه به راحتی می توانید از پوستتان مراقبت کنید .اما چگونه ؟

مراقبت از پوست با هزینه کم

ابتدا پوست خود را تمیز کنید

برای داشتن پوستی شاداب و عالی اول از همه باید پوستتان را به خوبی تمیز کنید.حتی اگر آرایش نمی کنید باید پوست تان را هر شب تمیز کنید.

ترفند :حتما برای تمیز کردن صورت تان نباید از ژل های شستشو استفاده کنید با استفاده از آبلیمو (لیمو را از وسط نصف کرده و آب آن را بگیرید ) نیز به خوبی می توانید پوستتان را تمیز کنید.اگر ساختار پوستی حساسی دارید ، می توانید با اضافه کردن عسل به آب لیمو ، مخلوط را لطیف کنید.این مخلوط را با پنبه  روی پوست خود بمالید.این روش درمانی باعث ترمیم و احیای پوست شما خواهد شد.

مراقبت از پوست با هزینه کم


شاید برایتان جذاب باشد :


اسکراب طبیعی

هدف اصلی از لایه برداری این است که با دفع پوست مرده ، ظاهری براق به پوست می دهد.بر خلاف محصولات گران قیمت موجود در بازار ، به راحتی و به کمک شکر  می توانید این کار را در خانه انجام دهید.

ترفند :2 قاشق چایخوری شکر را با کمی روغن زیتون  مخلوط  کنید و آن را با دست روی پوست خود بمالید.در طول این روش ، مهم است که بیش از حد پوست خود را مالش ندهید.شکر پوست شما را زنده می کند در حالی که روغن زیتون رطوبت از دست رفته  پوست را فراهم می کند.اگر پوست بسیار خشکی دارید ، توصیه می کنیم بیش از حد آن را لایه برداری نکنید.

استفاده از خیار

خیار که ماده ای حاوی آب زیاد است ،علاوه بر طعم و بو فوق العاده دارای تاثیر بسیار زیادی در سلامتی پوست است.به لطف ویتامین های موجود در آن ، ظاهری تازه به پوست شما می بخشد و رطوبت لازم را احیا می کند.

ترفند :می توانید با فشردن خیار و خارج شدن آب آن بر روی پنبه ، پوست خود را مرطوب کنید.علاوه بر آن می توانید خیار را رنده کرده و آن را به صورت ماسک استفاده کنید.خیار رنده شده را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

مراقبت از پوست با هزینه کم

استفاده از عسل و دارچین

هنگامی که عسل و دارچین با هم جمع می شوند ، یک محصول مراقبت شگفت انگیز از پوست ایجاد می کنند.این ماده می تواند مؤثرترین درمان به ویژه برای رهایی پوست از آکنه باشد.

ترفند :به دو قاشق چای خوری عسل مقداری دارچین اضافه کنید.کاملاً مخلوط کرده و به صورت تمیز بمالید.پس از 10 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.حتی اولین بار که خواهید دید که پوست شما مانند پنبه نرم می شود و هنگامی که مرتباً از این مخلوط استفاده کنید، جوش های صورت شما بهبود می یابد.