اهمیت مراقبت از پوست در زمستان !

اگر تصور می کنید که فقط نور خورشید به پوست شما آسیب می رساند ،سخت در اشتباهید.در فصل زمستان پوست رطوبت خود را از دست می دهد و دچار کم آبی و خشکی می گردد.در این مطلب 10 ماده غذایی برای مراقبت از پوست شما در زمستان را جمع آوری کرده ایم که باعث حفظ رطوبت در پوست شما می گردد و به سلامت پوست شما کمک شایانی می کند.

چگونه با آلوئه ورا از پوست خود مراقبت کنیم


همچنین بخوانید :چگونه در فصل زمستان از موهای خود مراقبت کنیم ؟


1-آب

متاسفانه در فصل زمستان احتیاج بدن به آب بسیار کاهش پیدا می کند از این رو پوست ما دچار خشکی و کم آبی می گردد.بهترین رطوبت رسانی پوست از طریق آب مصرفی تامین می گردد.به همین دلیل نیز در زمستان نوشیدن آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.سعی کنید در زمستان نیز آب رافراوان بنوشید.

در ادامه بخوانید:نشانه های کم آبی بدن در زمستان کدامند ؟

2-ماهی سالمون

 آساتکسانین موجود در ماهی سالمون باعث افزایش الاستیک پوست می شود و به همین دلیل چروک شدن پوست را به تعویق می اندازد.امگا 3 موجود در ماهی سالمون سبب ترمیم پوست آسیب دیده می شود و سبب بازسازی غشای سلولی می گردد.و کلاژن مورد نظر پوست را فراهم می کند.از این رو سعی کنید در هفته حداقل 2 بار ماهی سالمون مصرف کنید.

3-اسفناج

ویتامین A از چروک شدن پوست جلوگیری می کند و باعث حفظ رطوبت در پوست می گردد.هر انسان باید روزانه مقدار 600-700 میکرو گرم ویتامین A مصرف کند برای تامین این نیاز روزانه با اندازه یک مشت اسفناج مصرف کنید.

4-آووکادو

اسیدهای چرب موجود در آووکادو سبب حفظ رطوبت در پوست می گردد.و به دلیل این خاصیت از چروک شدن پوست جلوگیری می کند.علاوه بر آن نیاز پوست به ویتامین A و E را نیز تامین می کند.

5-شکلات تلخ

شکلات تلخ باعث افزایش گردش خون در عروق می شود در نتیجه خون بیشتری به پوست می رسد و پوست ظاهری سالم تری پیدا می کند.علاوه بر آن با توجه به فلاونوئیدها موجود در آن دارای میزان آنتی اکسیدان بالایی است.که از چروک شدن پوست جلوگیری می کند .اما دقت کنید که حداقل میزان شکلات تلخ 70 درصد  باید باشد.


همچنین بخوانید:ترفندهایی برای مراقبت از پوست با هزینه کم !


6-چای سبز

چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های موجود در آن با رادیکال های آزاد پوست مبارزه می کند.در روز حداقل 2 فنجان چای سبز بنوشید.اما اگر شما مشکل فشار خون بالا دارید قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا چای سبز سبب افزایش فشار خون می شود.

7-گردو ،بادام ،فندق

ویتامین E یکی از مهمترین آنتی اکسیدان ها است و  پوست را از اشعه های مضر UV محافظت می کند.علاوه بر آن سبب حفظ رطوبت پوست می شود.ویتامین E  موجود در فندق  و بادام گردو و  امگا 3 موجود در گردو ، به بهبود آسیب پوست و بازسازی آن کمک می کنند.سعی کنید در روز به اندازه یک قاشق چای خوری گردو ،بادام و فندق مصرف کنید.

8-میوه های قرمز جنگلی

میوه های قرمز جنگلی مانند زغال اخته ؛تمشک ،بلوبری به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد پوست محافظت می کنند و سبب شادابی و سلامت پوست می گردند.سعی کنید در روز به مقدار یک مشت میوه های قرمز جنگلی مصرف کنید.

9-هویج

ویتامین A به مقدار زیادی در هویج یافت می شود.علاوه بر آن رتینول موجود در هویج با لکه ها و آکنه های موجود در پوست مبارزه می کند.با خوردن یک عدد هویج در روز با آکنه و لکه های موجود در پوست مبارزه کنید.

10-لیمو

لیمو یک آنتی اکسیدان قوی حاوی ویتامین C است.منابع ویتامین C مانند لیمو، گریپ فروت، نارنجی و کیوی در کاهش آسیب ناشی از آسیب تابستانی  و آسیب های پوستی ناشی از اشعه UV موثرند.این اثر با محافظت از پوست در برابر  رادیکال های آزاد انجام می شود.همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد، که در حفاظت از ساختار الاستیک پوست و بازسازی پوست، تأخیر در تشکیل چین و چروک و پیری پوست اهمیت دارد.

حتما بخوانید:نحوه تهیه 5 ماسک مو با آلوئه ورا برای تقویت موهای شما !