اهمیت مراقبت از پوست در سنین 20 تا 30 سالگی !

اگر در سالهای آتی نمیخواهید با مشکلات پوستی مانند لکه ها و چین و چروک مواجه شوید، باید مراقب پوست خود باشید.اگر شما شروع به مراقبت از پوست خود کنید که توسط بسیاری از عوامل مانند خواب، عادات غذا خوردن، مصرف مواد مضر تحت تاثیر قرار می گیرد، می توانید پوست نرم تر و جوان تری را در سنین بالاتر داشته باشید.به همین منظور مراقبت از پوست در سنین 20 تا 30 سالگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.اما مراقبت از پوست در این سنین باید چگونه باشد ؟

1-تمیز کننده صورت خود را تغییر دهید.

شما به جای تمیز کردن پوست صورت با صابون هایی که در دوران دبیرستان استفاده می کردید باید از ژل های شستشوی صورت استفاده کنید.زیرا این ژل های صورت علاوه بر تمیز کردن باعث حفظ رطوبت درپوست صورت شما می شود.

2-استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

فراموش نکنید که مرطوب کننده مناسب برای هر نوع پوست صورت موجود است.اگر شما دارای پوست چرب هستید شاید تصور کنید که پوست شما به مرطوب کننده احتیاج ندارد اما این باور اشتباه است.استفاده از مرطوب کننده باعث می شود که پوست صورت شما دیرتر دچار چین و چروک شود.


همچنین بخوانید:خشکی پوست ؛ دلایل، انواع و درمان پوست خشک و پوسته پوسته


3-پوست خود را بیش از حد پاکسازی نکنید.

در سنین 20 تا 30 سالگی پوست صورت خود را بازسازی می کند به همین دلیل نیاز به استفاده بیش از حد از لایه بردار ها ندارید.در این سنین به جای لایه بردار های عمیق سعی کنید از لایه بردارهای سبک استفاده کنید.

4-استفاده از کرم ضد آفتاب

با توجه به توصیه متخصصان پوست ،بدون استفاده از کرم ضد آفتاب از منزل بیرون نروید.زیرا اشعه های آفتاب سبب  ایجاد لکه و چین وچروک در پوست می گردد.علاوه بر فصل تابستان در فصل زمستان نیز بدون استفاده از کرم ضد آفتاب از منزل خارج نشوید.


همچنین بخوانید:انتخاب صحیح کرم ضد آفتاب و نحوه استفاده از آن !!! 


5-از کرم های سفت کننده پوست صورت استفاده نکنید.

استفاده از کرم های ضد چروک و سفت کننده در سنین زیر 30 سالگی باعث آسیب رساندن به پوست شما می شود.مواد موجود در محصولات ضد پیری درصد چربی پوست را در جوانان افزایش می دهد و باعث مشکلات پوستی مانند آکنه می شود.به همین دلیل از کرم های مناسب سن خود استفاده کنید.

6-آکنه را درمان کنید.

نگران نباشید اگر مشکلات آکنه همچنان ادامه داشته باشد،  زیرا 45 درصد زنان در سنین 20 سالگی این مشکل را تجربه می کنند.سعی کنید در طول شبانه روز از محصولاتی حاوی رینتول استفاده کنید زیرا این محصولات به بازسازی پوست کمک شایانی می کنند.در صورت نیاز می توانید به یک پزشک مراجعه کنید.

در ادامه بخوانید :