مراقبت از پوست زنان شاغل !آیا شما نیز وقت کافی برای رسیدگی به سلامت پوست تان را ندارید ؟ ما در این مطلب 4 نکته ساده و کار آمد برای مراقبت از پوست را برای شما بانوان شاغل جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید :

 مراقبت از پوست زنان شاغل

مدت زمانی از روز ما در محیط کاری می گذرد.ثابت ماندن بر روی صندلی در تمام روز و ماندن در محیط بسته باعث کاهش گردش خون در بدن می گردد.و همین امر باعث نرسیدن اکسیژن کافی به پوست و در نتیجه مشکلات پوستی می شود.خوردن قهوه و چای به تعداد زیاد ،نشستن پشت صفحه مانیتور و… همه از عوامل دیگری هستند که باعث آسیب دیدن پوستتان می شود.

1-از آرایش غلیظ خودداری کنید.

در سال های گذشته آرایش غلیظ فقط مخصوص روزهای خاصی بود اما امروزه اکثر بانوان حتی در محیط کار از آرایش های غلیظ استفاده می کنند.امروزه لوازم آرایشی با برندهای مختلف در بازار عرضه می شوند که متاسفانه دارای کیفیت لازم نیستند.از این رو به شما توصیه می کنیم که برای پوس خود اهمیت قائل شوید و لوازم آرایش با کیفیت خریداری کنید.آرایش غلیظ باعث بسته شدن منافذ پوست و همچنین با مرور زمان باعث کثیف شدن و چرب شدن آن ها می گردد.منافذ بسته باعث عدم تنفس پوست و در نتیجه آکنه و جوش می گردد.به همین دلیل لوازم آرایشی را خریداری کنید که مانع از تنفس پوستتان نگردد.علاوه بر آن می توانید در هفته 2 الی 3 روز را بدون هیچ گونه آرایشی به محیط کاری بروید تا پوستتان نفش بکشد.

2-پوست تان را در طول روز مرطوب کنید

روتین مراقبت از پوست در صبح و شب تاثیر بسزایی در سلامت پوستتان دارد.اما استرس و فشار شغلی می تواند باعث خشک شدن پوستتان گردد.به همین دلیل یک کرم مرطوب کننده مناسب پوستتان را انتخاب کنید و در طول مدت زمان کاری از آن استفاده کنید.یکی دیگر از روش های مرطوب نگه داشتن پوست مصرف آب است.


در ادامه بخوانید :

نکاتی برای زیبا و مرتب دیده شدن شما در محیط کار !

راههای افزایش نوشیدن آب در محیط های کاری !

۵ نکته برای شیک پوش بودن زنان شاغل در محیط های کاری !

۸ روش کارآمد برای ایجاد اعتماد بین همکاران در محیط کار

چه عواملی سبب استرس کاری خواهند شد؟


3-از هوا تمیز استفاده کنید.

همان طور که اشاره کردیم بودن در محیط بسته به مدت طولانی باعث عدم تنفس پوست می گردد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم در طول روز زمان های کوتاهی را برای تنفس پوستتان از محیط بسته خارج شوید تا پوستتان نفس بکشد.

4-از استرس دوری کنید.

استرس تاثیر زیادی بر روی پوست شما می گذارد.چروک های ایجاد شده در سنین جوانی می تواند در سنین کهنسالی به یک مشکل تبدیل گردد.پوستی که در معرض استرس قرار می گیرد رطوبت خود را از دست می دهد و تعادل چربی آن بهم می خورد.پوست چرب نیز دچار جوش و آکنه می گردد.به همین دلیل تا حد ممکن از استرس دوری کنید همچنین برای کنترل استرس تان می توانید به انجام تمرینات ورزشی و یوگا بپردازید.