اشتباهات رایج در مراقبت شبانه از پوست

این گزارش شامل اشتباهات رایج در مراقبت شبانه از پوست است. مراقبت شبانه از پوست از شما در برابر مشکلاتی که در روز برای پوستتان اتفاق می افتند محافظت میکند.

تمام مشکلاتی که در طول روز برای پوست شما ایجاد میشود مانند نور آفتاب، آلودگی و آرایش در طول شب قابل جبران هستند.

در ادامه بخوانید » بهترین روتین مراقبت پوستی برای پوست های چرب

مراقبت شبانه از پوست برای افراد مسن از اهمیت بالاتری برخوردار است. با افزایش سن ، خواب شب بیش از پیش در بازیابی و سرزندگی پوست شما اهمیت پیدا میکند.

ثابت شده است که خوب خوابیدن رابطه ی مستقیمی با پوست سالم دارد. در حالیکه افرادی که خواب خوبی ندارند همواره از مشکلات پوستی رنج میبرند.

خلاصه ی کلام اینکه خوب خوابیدن و پوست سالم داشتن یک طرفند عالی برای شماست. پوست شما هر شب موقع خواب خودش را بازیابی می کند.

دکتر هوپر اعتقاد دارد در حین خواب منافذ پوستی باز هستند. چرا که عرق نمیکنید و منافذ با آلودگی بسته نمیشوند. ولی با استفاده از روش های مراقبت از پوست در طول روز نمیتوان از پوست در طول شب مراقبت کرد.

این گزارش شامل اشتباهات وحشتناکی است که در طول شب به پوست شما آسیب میزند.



 صورت خود را قبل از خواب نمی شویید

روز سختی داشتید، خیلی خسته اید و فقط میخواهید بخوابید. ولی لطفا اول صورتتان را بشویید. شستن صورت در صبح به خصوص وقتی پوست خشک است اصلا توصیه نمیشود.

ولی قبل از خواب حتما صورتتان را بشویید. چرا که آلودگی و چربی را که در طول روز بر روی پوست قرار گرفته پاک میکند. این آلودگی ها موجب آکنه و پیری پوست میشوند.

اگر شستن پوستتان خیلی سخت است حداقل با دستمال های پاک کننده آرایش صورتتان را پاک کنید.



ویتامین A را از رژیم غذایی تان حذف کرده اید

اگر با هدف از بین رفتن نشانه های پیری پوست به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده اید او حتما به شما ویتامین A را پیشنهاد میکند.

بر اساس گزارشات منتشر شده در مجله سلامتی هاروارد ویتامین A موجب تحریک کلاژن سازی و از بین رفتن خطوط صورت و چین و چروک میشود. مطالعات هم چنان ثابت کرده ویتامین A موجب افزایش تولید سلولی و کاهش روند پیری پوست میشود.

ولی تمام این واکنش ها زمان بر هستند. اگر پس از مصرف کرم های ویتامین A دچار قرمزی و پوسته پوسته شدن صورتتان شدید برای چند روز درمان را کنار بگذارید و پس از بهبودی دوباره دوره ی جدید درمان را شروع کنید.

فراموش میکنید هر شب از ویتامین A استفاده کنید

دکتر هوپر میگوید استفاده مداوم از ویتامین A ممکن است کمی سخت باشد این در حالی است که استفاده از این نوع ویتامین باید مثل ورزش دائمی باشد.

در واقع پس از ١٢ ماه استفاده مداوم از این محصول شاهد تغییر در پوست خواهید بود. دکتر هوپر پیشنهاد میکند در اولین روز های مصرف کرم، آنرا بر پوست بینی و پیشانی بمالید که مقاوم تر هستند.

پس از آن مصرف کرم بر روی پوست گونه ها و چانه را آغاز کنید. از استفاده کرم در نزدیکی چشم ها و دهان خودداری کنید.




آنتی اکسیدان مناسب مصرف نمیکنید

بعضی آنتی اکسیدان ها برای استفاده در طول روز مناسب هستند. مانند ویتامین c. این آنتی اکسیدان ها در برابر رادیکال های آزاد از پوست شما مراقبت میکنند. رادیکال های آزاد موادی هستند که به پوست صورت و بدن آسیب میزنند.

ویتامین C بسیار گران قیمت است و استفاده از آن در طول شب که نیازی به آن نیست توصیه نمیشود. سرم های حاوی رزوراترول هم بسیار مناسب هستند.

رزوراترول در طول روز توسط نور خورشید بی اثر میشود. پس در روز تاثیری ندارد. اگر زمان و پول کافی دارید از چند نوع سرم آنتی اکسیدان استفاده کنید.

چرا که همانند خوردن چند نوع سبزیجات استفاده از چند نوع آنتی اکسیدان از پوست شما بهتر محافظت میکند.

بیش از حد از ماسک های لایه بردار استفاده میکنید.


نیاز نیست خیلی از ماسک های لایه بردار استفاده کنید. به خصوص پس از استفاده از ویتامین A. چرا که ویتامین A به خودی خود در حال لایه برداری پوست شماست.



 شما با استفاده از ماسک لایه بردار، این فرآیند را دو چندان میکنید. ادغام این دو عمل موجب آسیب به پوست میشود. هفته ای ١ بار لایه برداری با ماسک کافی است. باقی کار زیبا شدن را  به خواب خوب شب بسپارید.