مرکز ملی هنرهای معاصر Kaohsiung دارای یک فضای عمومی بسیار بزرگ در زیر سقف موج دار خود است!

ساخته شده به عنوان کانون فرهنگی جدید برای شرق آسیا، مرکز ملی هنرهای معاصر Kaohsiung در تایوان ، مجموعه بسیار گسترده ای است که به چشم انداز محلی اشاره دارد و یک فضای عمومی بسیار  بزرگ در زیر سقف موج دار خود دارد. که هفته گذشته و در مراسم افتتاحیه و کنسرت میزبان 50,000 هزار نفر بود!

بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی در تایوان باز گشایی شد !

مرکز ملی هنرهای معاصر Kaohsiung به عنوان بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی در جهان توصیف شده و 141000 متر مربع مساحت دارد و در شهر کیوجینگ در جنوب تایوان ساخته شده است. این سازه زیبا و عظیم‌الجثه توسط شرکت معماری هلندی Mecanoo طراحی شده است.


همچنین بخوانید »

نکاتی برای دکوراسیون محیط های اداری !

نگاهی به داخل کتابخانه های جذاب اروپایی از دوربین Thibaud Poirier

ReActor خانه ای در نوسان که شیب آن در اثرحرکت ساکنانش و یا نیروی باد تغییر می کند!


این ساختمان که در محوطه نظامی سابق ساخته شده، در کنار پارک های نیمه گرمسیر واقع است در نتیجه گونه قالب این منطقه درخت Banyan است از این رو تیم طراحی برای طراحی ساختمان از این فرم همین درخت الهام گرفته اند. سقف موج دار پشتیبانی شده توسط سالن های اجرا که تداعی کننده محل اتصال ریشه های درخت با زمین است!

بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی در تایوان باز گشایی شد !

یکی از این سالن های اجرا، سالن کنسرت بسیار زیبای 1،981 نفره است که مانند یک تاکستان پله ای طراحی شده ، با تراس های به سبک شاخ و برگ درختان بلوط برای اجراهای خودمانی !

سایر سالن ها شامل سالن اپرای نعل اسبی شکل با ظرفیتی برابر 2,236 صندلی به همراه 3 بالکن مدور، سالن نمایش و رقص 1210 صندلی و در نهایت سالن کنفرانس 434 نفره که صمیمی ترین سالن مجموعه است.

مرکز ملی هنرهای معاصر Kaohsiung در تایوان
یکی از ویژگی های جالب توجه این مجموعه آمفی تئاتر فضای باز است که در واقع سقف بخش پشتی و پایینی مجموعه است!

فضای باز در مرکز سازه طراحی شده است. برای مقابله با آب و هوای نیمه گرمسیری که این فضای عمومی برای هدایت جریان هوا طراحی شده، که همچنین به عنوان یک فضای عمومی سرپوشیده برای پیاده روی، انجام نمایش های خیابانی، و یا، به گفته Mecanoo، برای تمرین تای چی در نظر گرفته شده است.

اجراهای انجام شده در روز افتتاحیه شاهد حضور ارکستر سمفونیک ملی تایوان، سولویست های تایوانی و بین المللی،رقص بومی تایلند، هنر دیجیتال ، عروسک گردانی و اپرا بود. فصل افتتاحیه تا اول ژانویه 2019 ادامه دارد شما می توانید برای مشاهده این سازه زیبا و مراسم افتتاحیه گالری زیر را تماشا کنید.