مزایای سونا

در این گزارش به مزایای سونا اشاره شده است، اگر به دنبال مزایای سونا و خواستار زندگی طولانی، شاد و سالم هستید، باید عرق کنید. ولی نه فقط از راه ورزش.

عمر طولانی

مزایای سونا برای عمر طولانی

برخلاف باور عموم عرق کردن موجب طولانی تر شدن عمر میشود. این یعنی سونا برای طولانی شدن عمر خوب است.



تحقیقات ثابت کرده افرادی که حداقل هفته ای یک بار به سونا میروند، به میزان ٢٢ درصد از کسانی که به روش های دیگر عرق میکنند کمتر در خطر مرگ هستند.

این تحقیق در فنلاند انجام شده است. فنلاندی ها بیشتر از آمریکایی ها به سونا میروند. اگر دوستدار عمر طولانی هستید، از فرصت فراهم شده توسط سونا استفاده کنید.

حال خوش

افسردگی شایع ترین نوع بیماری روانی است. هر چند علم در پی اصلاح علائم افسردگی مانند نا امیدی، خستگی و ناراحتی است، هنوز درمان قاطعی برایش موجود نیست.

سونا موجب کاهش علائم افسردگی میشود. بر اساس تحقیقات انجام شده در مجله روانشناسی افراد مبتلا به افسردگی نوع غیر پیشرفته که ۵ روز در هفته و به مدت ۵ دقیقه به سونا می روند شاهد بهبود حالات خود هستند.

قلب قوی

یکی از مزایای سونا گرمای آن است که موجب قوی تر شدن عضله قلب، بهبود گردش خون و کاهش خطر ابتلای به حمله قلبی و سکته میشود.

احساس خوشی و آرامش پس از سونا میتواند به سلامت قلب شما کمک کند.



بهبود حافظه

مزایای سونا برای بهبود حافظه

سونا فرصتی است برای تنها بودن با خودتان و تمرکز بر روی افکارتان. اما علاوه بر این سونا برای ذهن شما بسیار خوب است.

افرادی که حداقل ۴ بار در هفته از سونا استفاده میکنند ریسک کمتری برای ابتلا به آلزایمر دارند. بهبود حافظه پس از سونا در واقع ناشی از بهبود کارکرد قلب است. این یعنی سلامت قلب موجب سلامت مغز است.



آرامش مغز

یکی دیگر از مزایای سونا آرامش مغز است. وقتی هوا خیلی گرم است نشستن و آرامش داشتن موجب تسکین حالات روحی میشود.

بدون موبایل و کامپیوتر هر ٢٠ دقیقه از عمرتان یعنی یک دنیا آرامش. حتی پس از سونا احساس آرامش ادامه خواهد داشت.

اشتهای مناسب

مزایای سونا برای کاهش اشتها

خیلی کم غذا میخورید؟ سونا به شما کمک میکند. در طول تحقیقاتی که بر روی تاثیرات سونا بر افسردگی انجام شد محققان دریافتند که سطح هورمون گرلین ذر بیماران بالا میرود.

گرلین هورمونی است که موجب ایجاد حس گرسنگی میشود. سونا موجب تعدیل این هورمون در جریان خون میشود.

روش درمانی برای درد مزمن

مزایای سونا برای کاهش درد

سال های سال از گرما برای از بین بردن درد های عضلانی استفاده شده است. سوال اینجاست که آیا گرما بر درد های مزمن هم موثر است؟

محققان برای پاسخ گویی به این سوال ۴۶ بیمار بستری شده در بیمارستان به علت درد مزمن را به دو گروه دسته بندی کردند.

هر دو گروه ورزش های روحی انجام میدادند ولی یکی از گروه ها از سونا هم استفاده میکرد. پس از یک ماه بهبودی در هر دو گروه مشاهده شد، ولی این بهبود در گروهی که به سونا میرفتند بیشتر بود. سونا موجب کاهش خشم این افراد هم شده است و این یکی دیگر از مزایای سونا رفتن است.

هم چنین بخوانید: