با مزایای شکست خوردن از دیدگاه مدیریت آشنا شوید! عدم موفقیت می تواند یک معلم خوب و متقاعد کننده باشد. همه ی ما عموما از شکست می ترسیم اما اگر از دیدگاه دیگری به آن نگاه کنیم می فهمیم که شکست خوردن جنبه های شگفت آور و سازنده ای نیز دارد.

یکی از شناخته شده ترین و فصیح ترین استدلال کننده ها درباره ی شکست، جف بزوس، مدیرعامل آمازون است که در موارد متعددی در زمینه ی اهمیت شکست و درسهایی که از آن می آموزد صحبت کرده است. این درسها به خوبی در یک مطلب در Business Insider خلاصه شده اند.

با توجه به اینکه او در طی سالهای متمادی ریسک های زیادی را در آمازون متحمل شده است، از شکست و ابتکار به عنوان “دوقلوهای جدا نشدنی” یاد می کند.

وی می گوید: برای ابتکار باید تجربه و امتحان کنید، بیشتر سازمان های بزرگ ایده های مبتکرانه را پذیرفته اند، اما حاضر نیستند تجربه های شکست که برای رسیدن به هدف لازم هستند را بپذیرند.

ممکن است به مطالب زیر هم علاقمند باشید:

در ادامه با مزایای شکست خوردن از دیدگاه مدیریت آشنا شوید!

این یک عنصر جدایی ناپذیر از نوآوری است.

همانطور که بزوس و کارآفرینان بی شماری دیگر معتقد هستند، نوآوری و شکست دست در دست هم هستند. بدون ریسک و خطر پاداش کمی خواهید کرفت. چه تعداد از نوآوری های بزرگ در تجربه یا امتحان اول به موفقیت رسیده اند؟

شما ممکن است چند بار یا بسیار شکست بخورید. اما فواید موفقیت واقعی نوآورانه می تواند دیدنی باشد.

این می تواند یک محیط مدیریت راحت تر و کارآمدتر ایجاد کند.

افرادی که نگرش مثبت تری نسبت به شکست دارند و نوآوری، خلاقیت و ریسک پذیری را تشویق می کنند محیط مدیریت راحت تر و کارآمدتری را پدید می آورند. اما افرادی که بدخلق هستند و نگرشی مضطرب و پارانوئید به شکست دارند نمی توانند محیطی پربار برای مدیریت شان به وجود بیاورند. 

بنابراین یکی از مزایای شکست خوردن از دیدگاه مدیریت این است که به هرچه بیشتر کارآمد شدن مدیریت کمک می کند. 

این بخش مهمی از توسعه مدیریت است.

اگر شکست را تجربه نکنید و به زمین نخورید چطور می توانید متوجه اشتباهات خود بشوید؟ ممکن است کسی شکست را تجربه نکند و دلیلش حتما این خواهد بود که روندی صعودی را در پیش ندارد، نوآوری و ریسک پذیری ندارد و تنها درجای خود درحال درجا زدن است. 

بعد از شکست خوردن می آموزید که شاید بعتر است کارها را به روش دیگری انجام دهید، شاید بهتر است بیشتر از ازریابی ها استفاده کنید و …

عدم موفقیت می تواند یک معلم خوب و متقاعد کننده باشد. ممکن است همیشه درسهای او را دوست نداشته باشیم، اما با گذشت زمان، از آنها قدردانی خواهیم کرد.

در ادامه بخوانید: