پیش از این خبر تایید ساخت سامسونگ Galaxy Note 20 و گلکسی فولد 2 را منتشر کرده بودیم ولی حالا بعد از مدتی زمان کوتاهی مشخصات کلیدی گلکسی نوت 20 سامسونگ مشخص شده است! شرکت سامسونگ هر سال به معرفی نسل جدید خانواده گوشی های هوشمند سری گلکسی نوت می پردازد. اما دو سال است که تصمیم گرفت این سری را در چند مدل  عرضه دارد. این در حالی است که در سال های 2018 به قبل، تنها هر سال یک مدل گلکسی نوت معرفی می شد. هدف سامسونگ از افزایش تعداد مدل ارائه گوشی نوت برای هر فرد با بودجه موردنظر است. البته نمی توان بیان کرد که هر فردی می تواند به تهیه گلکسی نوت بپردازد. در واقع شامل چند گزینه شده که یکی از آنها بسیار گران قیمت بوده و برای حرفه ای ها طراحی می شود.


همچنین بخوانید »

بهترین گوشی های 6 تا 12 میلیون بازار ؛ از گلکسی 71 A تا می نوت پرو 10 

گوشی با دوربین 250 مگاپیکسلی ؛ سامسونگ به زودی ارائه میدهد!

هر آنچه باید درباره موتورولا اج پلاس بدانید


در سوی دیگر یک مدل خوش قیمت و ایده آل هم باری افرادی تدارک دیده می شود که نمی خواهند خیلی برای خرید گوشی هزینه کنند. به تازگی برخی اطلاعات جدید پیرامون گلکسی نوت 20 و نسخه پلاس آن فاش شد. اخیرا بود که متوجه شدیم سامسونگ تا پاییز 2020 برنامه ای برای معرفی سری گلکسی نوت 20 ندارد.

گذشته از آن قرار نیست شاهد معرفی سه مدل همچون سری گلکسی اس 20 باشیم. بلکه شرکت کره ای در نظر دارد دو مدل استاندارد و پلاس را همچون سال گذشته معرفی و عرضه دارد. استقبال قابل توجه از گلکسی نوت 10 موجب شد تا سامسونگ باری دیگر تصمیم گیرد برای نوت چند مدل در نظر گیرد.

سری گلکسی نوت 20 از مشخصات سخت افزاری بزرگ برخوردار هستند و گزینه های معمولی قلمداد نمی شوند. تاکنون هم با شایعات و گزارش مختلفی پیرامون این سری رو به رو بودیم اما ساده نیست تا بتوان به هرچیزی اشاره کرد.

سری گلکسی نوت 20 قوی تر از همیشه

در گزارش جدید آمده که  نوت 20 با صفحه نمایش 6.42 اینچی و Samsung Galaxy Note 20 Plus با صفحه نمایش 6.87 اینچی همراست. اگر بخواهیم سایز را با سری قبلی مقایسه کنیم باید بیان داشت که نوت 10 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی و نوت 10 پلاس دارای نمایشگر 6.7 اینچی بود.

هر دو مدل اسمارتفون دارای نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز است. هر دو دیوایس از فناوری حسگر اثرانگشت نسل دومی کوالکام Sonic Max بهره می برند. این حسگر سه بعدی نه تنها بزرگتر از نسل پیشین بوده بلکه عملکرد سریعتری دارد. 

گفته شده نسخه بازار امریکا سری نوت 20 دارای پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 865 است اما نسخه اروپا و دیگر نقاط با پردازنده جدید اگزینوس 990 عرضه خواهد شد. هر دو مدل اسمارتفون با حافظه رم 16 گیگابایتی عرضه می شوند که نسبت به نسل قبل با حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی ارتقا چشمگیری است.

درباره باتری گفته شده سری Samsung Galaxy Note 20 همچون سری گلکسی اس 20 دارای ظرفیت باتری بین 4000 تا 5000 میلی آمپر هستند. اما سال گذشته سامسونگ باتری 3500 میلی آمپری برای گلکسی نوت 20 و 4300 میلی آمپری برای گلکسی نوت 10 پلاس در نظر گرفت.

در حالی که پیشتر گفته شد سری گلکسی نوت 20 پاییز امسال از راه می رسند، اما گفته می شود همچون سال های قبل در آگوست امسال رونمایی انجام خواهد گرفت و در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر باید شاهد عرضه خانواده نوت 20 باشیم.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه سامسونگ برای سری گلکسی نوت 20 چیست.