پزشکان مرد به خوبی نشانه های مشکلات یا حمله ی قلبی در زنان را درک نمی کنند! مطالعات اخیر انجمن پزشکی آمریکا نشان می دهد اگر زنی که دچار حمله قلبی شده است و به اورژانس مراجعه کرده، توسط یک دکتر مرد درمان شود 12 درصد بیشتر احتمال دارد که بمیرد. همچنین زنان پس از ورود به اتاق اورژانس، 20 درصد بیشتر از مردان باید برای دریافت کمک صبر کنند.

در حالی که دلایل این امر مشخص نیست، یک دلیل قابل قبول این است که مردان در کشف علائم زنانی که از نارسایی قلبی رنج می برند مشکل دارند.

تفاوت ها واضح نیستند!

تجربه ی حمله ی قلبی برای زنان و مردان یکسان نیست. زنان اغلب دچار تنگی تنفس، خستگی شدید، سرگیجه، تهوع و استفراغ، درد پشت و فک و بسیاری دیگر از علائم غیر معمول می شوند. اما مردان بیشتر احتمال دارد که درد سینه یا بازو را تجربه کنند. البته به طور منصفانه مردان در زمینه پزشکی تسلط دارند، بنابراین احتمال این که یک زن مبتلا به حمله قلبی با یک دکتر مرد درمان شود، بالا است.


همچنین بخوانید:تفاوت پانیک اتک و حمله ی قلبی چیست؟ آیا پانیک اتک می تواند باعث حمله ی قلبی شود؟


برخی از تحقیقات منتشر شده در مجله (PNAS) نشان می دهند که پزشکان مذکری که اغلب بیماران زن را درمان می کنند، در اتاق اورژانس هم بیشتر احتمال دارد که درک بهتری از نشانه ها و علائم زنی که از بیماری قلبی رنج می برد داشته باشند.

این تحقیقات همچنین نشان دادند پزشکان مردی که توسط همکاران زن احاطه شده اند، به احتمال بیشتری شکایات مربوط به قلب زنان را جدی می گیرند. به همین دلیل است که وجود پزشکان زن و مرد برای اتاق مراقبت های اورژانس مهم است.

روش های درمانی اهمیت دارند!

مقاله ای که در مجله Current Cardiology منتشر شده است نشان می دهد که زنان نه تنها باید 20٪ بیشتر از مردان برای دریافت کمک صبر کنند، بلکه درمان مشابه ای را هم نسبت به بیماران مرد دریافت نمی کنند. این مطالعه نشان داد زنان به احتمال کمتری استاتین، مهارکننده ACE و آسپیرین را دریافت می کنند.محققان نوع درمان هایی را که به زنان مبتلا به حملات قلبی داده می شود، به طور مستقیم به میزان بقاء آنها ارتباط می دهند. 26 درصد از زنان در طی یک سال بعد از حمله قلبی و 50 درصد از زنان پنج سال بعد از حمله قلبی می میرند. در صورتی که پزشکان مرد بیشتر از علائم حمله قلبی زنان آگاه شوند و اگر زنان در اتاق اورژانس، درمان مشابه ای با مردان را دریافت کنند، این آمار می تواند به شدت تغییر کند.

تنوع جنسیت در پزشکان کلید زنده ماندن پس از حمله ی قلبی است!

تنوع جنسیت در محل کار پزشکی نه تنها روحیه ی رقابت طلبی را بالا می برد بلکه احتمال حفظ جان بیماران را بالا خواهد برد.تمام پزشکان (مرد و زن) باید بر روی تفاوت های منحصر به فرد بین علائم حمله قلبی و جنسیتی آموزش ببینند. بیماران زن و مرد باید درمان های یکسانی را در اورژانس دریافت کنند. همچنین حیاتی است که پزشکان زن که از علائم پنهانی حمله قلبی در زنان مطلع هستند، آنها را با همکارانشان در اتاق اورژانس به اشتراک بگذارند.

در ادامه بخوانید: