آیا مصرف سیگار و ماری جوانا(گل) ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟ اگر شما در حال کشیدن ماری جوانا برای کاهش استرس خود در قرنطینه کرونایی هستید ،  متخصصان می گویند وقت آن است که صبر کنید و کمی فکر کنید! کشیدن ماری جوانا حتی تفریحی ، می تواند خطر ابتلا به COVID-19 را افزایش دهد.اما دلیل آن چیست؟

مصرف سیگار و ماری جوانا ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

مصرف سیگار و ماری جوانا ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

زمانیکه شما شروع به کشیدن سیگار یا ماری جوانا می کنید برخی التهاب ها مانند عفونت و برونشیت به سراغتان می آید.از آنجاییکه که ویروس کرونا نیز یک عفونت تنفسی است ! پس بله ریسک ابتلا به کرونا در شما بیش تر است.


همچنین بخوانید:

مهم ترین تاثیرات ماری جوانا بر بدن و مغز که حتما باید از آنها مطلع باشید!

حقایقی درباره ی مصرف بیش از حد یا هنگ اور ماری جوانا یا گل

راحت ترین راه ترک سیگار ؛ نیازی نیست سختی زیادی به خود بدهید!


 صبر کنید  ممکن است بگویید ، من تازه شروع کردم و زیاد سیگار نمی کشم – پس چه ضرری دارد؟ یک متخصص ریه و سخنگوی انجمن ریه آمریکا در این باره می گوید : کشیدن سیگار و ماری جوانا حتی هر چند وقت یک بار باعث آسیب های زیادی به ریه می شود و حالا که ویروس کرونا در حال پیشروی است ،خیلی راحت می تواند شما را آلوده کند.

مصرف سیگار و ماری جوانا ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

COVID-19 یک بیماری ریوی است،پس اولین جاییکه را مورد اصابت قرار می دهد ریه های شماست.یکی دیگر از مواردی که وجود دارد این است که افرادی که سیگار یا ماری جوانا مصرف می کنند به طور عادی دچار سرفه و گلو درد می شوند و همین موضوع تشخیص این ویروس را دشوارتر می کند زیرا فرد نمی تواند بفهمد که دلیل سرفه های او  به دلیل سیگار یا ماری جواناست یا کرونا ؟

آیا این سرفه از کسیدن سیگار است یا ویروس کرونا ؟

کشیدن روزانه ماری جوانا در طولانی مدت باعث آسیب های جدی به سلامت ریه ها می شود.نتیجه نهایی “بسیار شبیه به برونشیت مزمن است ، که البته یکی از اصطلاحاتی است که ما برای بیماری انسداد مزمن ریه یا COPD استفاده می کنیم.

افراد سیگاری ، مبتلایان به COPD و سایر بیماریهای مزمن ریه و همچنین مبتلایان به آسم متوسط تا شدید از جمله افرادی هستند که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید COVID-19 قرار دارند.

علائم آسیب ریه ناشی از استعمال دخانیات حتی فقط چند سیگار ممکن است طی چند روز بروز کند. برخی از خواص منحصر به فرد ماری جوانا وجود دارد که قطعاً برای ریه ها مضر است. حتی اگر شما سیگاری تازه نفسی باشید ،می تواند برای ریه هایتان مشکل ایجاد کند.و از آنجا که سرفه خشک نشانه اصلی COVID-19 است ، هرگونه سرفه ناشی از سیگار کشیدن یا ماری جوانا می تواند به راحتی این علائم را تقلید کرده و تشخیص را دشوارتر کند.

چه کار کنیم؟

اگر اعتیاد به مصرف سیگار یا ماری جوانا ندارید ، در این دوران از آن ها استفاده نکنید.اما اگر شما اعتیاد به مصرف ماری جوانا یا سیگار دارید ، اولین توصیه ما به شما این است که با خود صادق باشید ، چند بار در طول روز این مواد را استفاده می کنید ؟

زمان مصرف سیگار و ماری جوانا این جمله را نیز به خاطر بسپارید :

“عقل سلیم می گوید که هر چیزی که احتراق شده و حاوی ذرات یا مواد شیمیایی باشد ، می تواند مجاری هوایی شما را تحت الشعاع قرار دهد .”پس بدن شما هر روز با مواد و ذرات خارجی ناشی از استعمال سیگار و ماری جوانا مبارزه می کند ، آیا توان آن برای مقابله با ویروس هایی نظیر کرونا چقدر است ؟ ریه های شما تا چه حد می تواند در مقابل این بیماری و ویروس مقاومت کند ؟