با نزدیک شدن عید قربان متخصصان تغذیه در مورد مصرف گوشت هشدار می دهند.مصرف بیش از اندازه گوشت در عید سعید قربان ممکن سبب بیماری گردد.مصرف گوشت در عید سعید قربان باید چگونه باشد ؟

مصرف گوشت در عید سعید قربان

عید سعید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان است.کشتن گوسفند  و خوردن گوشت آن و یا دادن آن به نیازمندان یکی از رسوم این روز بزرگ است .اما کارشناسان تغذیه در مورد مصرف گوشت در این روز هشدار می دهند.مصرف گوشت ممکن است بر روی سیستم گوارشی ،عروقی و قلبی شما تاثیر بگذارد.منظور ما این نیست که شما هرگز گوشت مصرف نکنید بلکه در میزان مصرف گوشت دقت کنید.

به خصوص بیماران مبتلا به دیابت و بیماران قلبی باید بیش تر از همه به مقدار مصرفی گوشت اهمیت دهند.خوردن گوشتی که دارای نواحی چرب باشد می تواند سبب افزایش  کلسترول خون شود.

مصرف گوشت در عید سعید قربان

در بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروتیک که به عنوان سفتی عروق نیز شناخته می شود به خصوص به دلیل مصرف چربی های غیر اشباع که باعث بالا رفتن کلسترول می شوند شناخته می شود.بیماری های قلبی عروقی اغلب دربیماران مبتلا دیابت، فشار خون بالا و  کلسترول بالا دیده می شود.بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون اگر میزان زیادی گوشت و شیرینی جات مصرف کنند ممکن است سبب سکته های قلبی ناگهانی شود.

افزایش ناگهانی فشار خون می تواند استرس و فشار وارده بر قلب را افزایش دهد.همچنین مصرف نمک همراه با گوشت ریسک افزایش فشار را تا حدود زیادی افزایش می دهد.بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی تا می توانید در مصرف گوشت و شیرینی جات دقت کنید.

در ادامه بخوانید :

چگونه قهوه می تواند به محافظت از قلب شما کمک کند ؟

این ۲ تمرین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد !!!

۱۳ ماده غذایی مفید که در تقویت و سلامت قلب نقش مهمی دارند

در روزهای گرم تابستان فقط آب بنوشید !