جایگزنی برای برنامه استریمینگ دیزنی در چین

علی بابا و دیزنی یک معامله مهم را انجام دادند که دیروز صبح در نشریه های مطبوعاتی منتشر شد. طبق این قرارداد حقوق پخش و توزیع بیش از 1000 قسمت از انیمیشن های دیزنی و همچنین بسیاری از فیلم های کمپانی (فیلم هایی مانند لایو اکشن دزدان دریایی کارائیب و انیمینشی های نظیر کلاسیک Mulan) به کمپانی علی باب واگذار شد.


همچنین بخوانید : معرفی هنرمند ؛ آلن منکن آهنگساز انیمیشن های محبوب والت دیزنی


محصولات دیزنی در سرویس VOD علی بابا (Youku) و هر پلتفرم تعیین شده دیگری به نمایش در خواهد آمد. این قرارداد Alibaba را تبدیل به اولین توزیع کننده محصولات دیزنی در چین می کند. با توجه به علی بابا، سرویس استریمینگ این کمپانی دارای 580 میلیون کاربر در روز است و این قرارداد صدور مجوز مشابه آنهایی است که در حال حاضر با Warner Bros.، Paramount، Fox، NBCUniversal و دیگر سرویس های استریمینگ بسته شده است.

تقریبا حدود دو سال از توقف فعالیت سرویس استریمینگ دیزنی DisneyLife در چین می گذرد. سرویس DisneyLife درواقع چیزی فراتر از یک پلتفرم VOD بود و بازه متنوعی از محصولات دیزنی را در بر می گرفت. محصولاتی نظیر : فیلم، موسیقی، کتاب های الکترونیکی، برنامه های تحصیلی و تفریحی دیزنی و …. این سرویس برای اولین بار در سال 2015 در چین شروع به فعالیت کرد اما بعد از 5 ماه به دستور مقامات چینی مجبور به توقف فعالیت شد.

 

در ادامه بخوانید :