تمایز بین گذشته، آینده و حال فقط یک توهم ماندگار و استوار است. (آلبرت انیشتین)

در ادامه پیشنهادهای نوروزی مجله وارونه تصمیم به معرفی سریال Dark گرفتم سریال بسیار معمایی و عجیب با تم علمی تخیلی که از همان قسمت اول ذهن شما را درگیر خود می کند و مجبورتان می کند تا داستان مارپیچش را دنبال کنید. در زمان معرفی بهترین سریال های سال 2017 قصد قرار دادن این سریال در آن لیست را داشتم اما بعدا پشیمان شدم و گفتم بهتر است این سریال را بصورت جداگانه معرفی کنم. پس با معرفی سریال Dark همراه ما باشید.

معرفی سریال Dark / دیروز، امروز و فردا پی در پی نیستند !!!

بسیاری از منتقدین و سینماگران این فیلم را نمونه اروپایی سریال Stranger Things می دانند که خب شاید در ابتدا همین تفکر برای شما نیز شکل بگیرد و فکر کنید این هم یک سریال در ارتباط با چند نوجوان کنجکاو و اتفاقات عجیب در نیروگاه و یا آزمایشگاه است. اما خیر داستان این چنین نیست. از همان قسمت اول و با نمایش جمله ای از انیشتین (تمایز بین گذشته، آینده و حال فقط یک توهم ماندگار و استوار است) متوجه می شوید که داستان قرار است بسیار عجیب تر، تاریکتر و جدی تر از سریال فانتزی چیزهای عجیب و غریب باشد.

معرفی سریال Dark / دیروز، امروز و فردا پی در پی نیستند !!!

همانطور که احتمالا تا الان از صحبت های من متوجه شده اید سریال تاریک در ارتباط با سفر در زمان است. اما در همین حین به زندگی شخصی کاراکترهای سریال و اتفاقاتی که برای آنها رخ داده است می پردازد ( البته نه به سبک سریال LOST). تاریک به تاریک ترین مشکلات شخصیت هایش می پردازد، و پیچیدگی داستان شما را در تاریکی خاصی نگه می دارد و همانطور که در ابتدای سریال اشاره می شود همه چیز با هم در ارتباط است و هر اتفاقی موجب اتفاق دیگری است.


همچنین بخوانید :آهنگ جدید تام یورک Why Can’t We Get Along برای فیلم کوتاه تبلیغاتی برند Rag & Bone


داستان این فیلم در ارتباط با گم شدن مرموز دو نوجوان است که بعد از جستجوی زیاد پلیس ها جسدی نوجوانی در جنگل پیدا می شود. اما نکته جالب همینجاست و با این اتفاق تمام معادلات شما به هم می ریزد. این جسد متعلق به هیچ یک از دو کودک گمشده نیست بلکه جسد متعلق به نوجوانی است که به نظر می رسد در سال 1986 گم شده و حالا جسدش که فقط چند روز از زمان مرگش می گذرد در سال 2019 پیدا شده است!!! جسد به طرز وحشتناکی چشمهایش سوخته و پرده های گوش هایش نیز از بین رفته است.!!! از طرفی ماجراهای عجیب غریب، نظیر مرگ پرندگان و حیوانات ،صداهای عجیب غریب و … که ارتباطی با غارهای موجود در زیر شهر ویندن دارند در حال اتفاق افتادن است.

معرفی سریال Dark / دیروز، امروز و فردا پی در پی نیستند !!!

سریال Dark با سرمایه گذاری شبکه نتفلیکس در کشور آلمان تولید شده و فصل اول در 10 قسمت یک ساعته تولید شده و در دسامبر 2017 بر روی وب سایت نتفلیکس قرار گرفت. سریال Dark دارای بازی های خوب، کارگردانی قدرتمند و موسیقی متن بسیار تاثیر گذار از Ben Frost است. همچنین آهنگ تم این سریال آهنگ زیبای “GoodBye” از آهنگساز و خواننده آلمانی ساشا رینگ (APPARAT) است.

امیدواریم از این سریال پیشنهادی ما لذت ببرید لطفا شما هم نظراتتون در ارتباط با این سریال رو با ما به اشتراک بگذارید

 

در ادامه بخوانید