هجوم (Invasion)

با معرفی سریال Invasion با مجله وارونه همراه باشید. سریال هجوم، جدیدترین نسخه از فیلم‌های علمی تخیلی اپل تی‌ وی پلاس می باشد. حین تماشای قسمت‌های اول این سریال ممکن است که فکر کنید این سریال اصلا هیجان انگیز و جذاب نیست. اما با گذر زمان، می بینید که برخی از کارکترها با بیگانگان روبرو می‌شوند و برخی دیگر با عواقب پس از تهاجم آنها دست و پنجه نرم می‌کنند. در نهایت، جامعه به سرعت در هرج و مرج فرو می‌رود و فرصت برای به تصویر کشیدن صحنه‌های مهیج و اکشن مهیا میشود. این نمایش با گذشت زمان مهیج تر می‌شود و سکانس‌های واقعاً هیجان انگیز و ترسناکی را به تصویر می کشد که بدون شک بینندگان از آنها لذت خواهند برد.

گلشیفته فراهانی در سریال Invasion
حضور گلشیفته فراهانی در سریال Invasion

بدون شک، نقطه قوت Invasion به کارگردانی جیکوب وربرگن و آماندا مارسالیس، نقش آفرینی بازیگران آن است. به طوری که برخی از آنها در طول سریال، مانند یک آهنربا تمامی توجه‌ها را به خود جلب می کنند. برخی از بازیگران این سریال عبارت اند از:

گلشیفته فراهانی: در نقش مادر دو فرزند (انعیشه مالک)

تارا مویدی: در نقش فرزند انعیشه و احمد (سارا مالک)

فایرز نصار: در نقش احمد (مانی) مالک، پدر سارا و لوک

آژی رابرتسون: در نقش فرزند انعیشه و احمد (لوک مالک)

سم نیل: در نقش کلانتر آمریکایی به اسم جان بل تایسون

کوتسونا شیئوری: در نقش متخصص ارتباطات JASA (میتسوکی یاماتو)

شامیر اندرسون: در نقش سرباز آمریکایی (به اسم تروونته وارد) مستقر در افغانستان

بیلی بارت: در نقش دانش آموز خجالتی به اسم کاسپار مورو

دایسوکه تسوجی: در نقش کایتو کاواگوچی

براون هند: در نقش جمیلا هیستون

شینگو اوسامی: در نقشآکیرا هاشیموتو

رینکو کیکوچی: در نقش هیناتا

ایزاک هسلیپ: در نقش لیام دیویس

ایلا جانستون: در نقش لوسی اسپنسر

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی قرن بیست و یکم


عناوین قسمت‌ها

قسمت اول: آخرین روز (منتشر شده در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱)

قسمت دوم: تصادف (منتشر شده در ۲۲ اکتبر)

قسمت سوم: جبار (منتشر شده در ۲۲ اکتبر)

قسمت چهارم: شاه مرده است (منتشر شده در ۲۹ اکتبر)

قسمت پنجم: رفتن به خانه (منتشر شده در ۵ نوامبر)

قسمت ششم: هجوم به خانه (منتشر شده در ۱۲ نوامبر)

قسمت هفتم: حساس (تاریخ انتشار: ۱۹ نوامبر)

قسمت هشتم: بزرگ ترین فرار از زندان (تاریخ انتشار: ۲۶ نوامبر)

قسمت نهم: این یک اورژانس است (تاریخ انتشار: ۳ دسامبر)

قسمت دهم: مرگ در سراسر جهان (تاریخ انتشار: ۱۰ دسامبر)


خلاصه داستان

گونه‌ای خاص از موجودات بیگانه به زمین راه یافته‌اند که وجود آنها بر روی کره‌ی زمین برای بشریت بسیار خطرناک است.

وقایع سریال Invasion از دیدگاه پنج فرد عادی که در مکان های مختلف کره (از جمله افغانستان، نیویورک، یمن، توکیو، لندن و اوکلاهاما) زندگی می کنند روایت می‌شود‌. آنها بی وقفه تلاش میکنند تا بتوانند همه چیز را به حالت اول بازگردانند و از خود و خانواده‌شان در برابر موجودات بیگانه محافظت کنند.

مرتبط: فیلم های علمی تخیلی که به واقعیت پیوستند! دنیای ما میزبان ایده های علمی تخیلی فیلم ها!!! 


جذابیت‌های این سریال

بیلی بارت در نقش کاسپر مورو

کاسپر مورو در سریال Invasion

یکی از جذابیت‌های اصلی Invasion ایفای نقش درخشان بیلی بارت (Billy barratt) در نقش کاسپر مورو است. بیلی در این سریال استعدادهایی از خود به نمایش می گذارد که بسیار فراتر از توانایی یک پسر بچه‌ی ۱۳ ساله است. او باید کاسپر را به عنوان یک دانش آموز خجالتی به تصویر بکشد که در دوران کودکی‌اش تجربه‌های تلخی داشته است. بیلی نیز به طرز ماهرانه‌ای آسیب پذیری و قدرت پنهان پسر مدرسه‌ای را به تصویر می‌کشد.

داستان زندگی مهیج میتسوکی یاماتو

میتسوکی یاماتو در سریال Invasion

یکی دیگر از داستان های دوست داشتنی این سریال، داستان زندگی میتسوکی یاماتو (با بازی کوتسونا شیئوری Shioli Kutsuna) است که در سازمان JASA کار میکند و بر سفر سه فضانورد به فضا نظارت دارد. اگرچه داستان زندگی او در ابتدا بی خطر و یکنواخت به نظر می رسد، اما در طول این ماموریت فضایی، از او چیزهایی می بینیم که مهیج و حتی دلخراش است.

همچنین بخوانید: 20 تا از بهترین فیلم های علمی تخیلی


مقایسه‌ی Invasion با دیگر آثار

این سریال از نظر داستانی، شباهت هایی با The Matrix و Arrival دارد. اما مقایسه کردن سریال هجوم با دو تا از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی که تا به حال ساخته شده‌اند، کار سختی است.

در هر صورت، می توان گفت، علیرغم اینکه “هجوم” لحظات لذت بخشی دارد، اما نمیتواند به اندازه‌ی “ماتریکس” و “تازه وارد” خوب باشد.


بررسی کلی سریال

با وجود سرمایه اولیه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری این مجموعه، باعث تاسف است که این سریال با وجود در اختیار داشتن این سرمایه‌ی هنگفت و سناریویی جذاب، آن طور که باید باشد، نیست.

فصل اول شامل ۱۰ قسمت است که توسط دیوید ویل (David will) و سایمون کینبرگ (Simon Kinberg) –که نویسنده آثاری همچون آقا و خانم اسمیت، شرلوک هلمز و مردان ایکس: روزهای گذشته آینده– ساخته و نوشته شده است، تهاجم گروهی از بیگانگان به کره زمین را به تصویر می کشد.

در این فصل به جای تمرکز بر یک شخصیت، داستان از دیدگاه افراد مختلف در قاره های مختلف سراسر جهان نشان داده شده است و نمایش به زیبایی از صحنه های زیبا در یمن به سکانس هایی در توکیو، لندن، نیویورک، اوکلاهاما و افغانستان منتقل می شود.

در طول سه اپیزود اول Invasion، کارگردان، کار قابل توجهی را در ادغام تمام این خطوط داستانی با هم انجام می دهد و یک حس پیشگویی ایجاد می کند. حتی چند سکانس وجود دارد که واقعاً تکان دهنده است.

اما در هر یک از سه قسمت ابتدایی، حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد تا چیزی پویا و هیجان انگیز رخ دهد. ولی در این حال، باز هم Verbruggen صحنه‌های مهیج را رقم میزند‌. به خصوص در پایان قسمت دوم، که کشتی‌های بیگانگی که به زمین حمله کرده‌اند را میبینیم.

ولی متاسفانه آن گونه که انتظار دارید قسمت سوم قسمتی باشد که از شدت هیجان انگیز بودن آن نتوانید از جای خود تکان بخورید، نیست و در عوض، مسیر قسمت‌های قبلی را در پیش میگیرد و داستان، به بیراهه کشیده میشود.

در واقع، پس از تماشای سه اپیزود یک ساعته، سریال Invasion باید بینندگانش را به قدری مجذوب خود می کرد که به اینکه “بیگانگان به چه دلیلی به زمین آمده‌اند” و “چه اتفاقاتی برای شخصیت‌ها خواهد افتاد” فکر کنند. اما همین چند قسمت سریال، به قدری سوال های بی پاسخ در ذهن مخاطبان خود ایجاد کرد که در نهایت اکثر آنها کسل و دل‌زده شدند و دیگر باقی قسمت‌ها را مشاهده نکردند.

در نهایت، می توان گفت که Invasion زمان زیادی را صرف ایجاد شخصیت ها، داستان های پس زمینه و قرار دادن آنها در موقعیت‌‌های مختلف برای قسمت های بعدی می کند.

مرتبط: بهترین فیلم های اکشن قرن بیست و یکم 


بازخورد ها

از نظر برخی بینندگان Invasion، این سریال علمی تخیلی بسیار کند پیش می رود و سناریوی داستان، در راه‌های فرعی زیادی منحرف میشود و با این حال، برخی دیگر از رویدادها به طور مبهم باقی می‌مانند و سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد می کنند.

در صورتی که می‌ توانستند در طول این ۱۰ قسمت، یک داستان کامل را به تصویر بکشند که دیگر برای پاسخ دادن به سوالات نیازی به فصل دوم نداشته باشد. شاید هم این یک شگرد است که شما برای پیدا کردن پاسخ سوال های خود مجبور شوید که به تماشای سریال ادامه دهید.

علیرغم ایرادات سریال “هجوم”، من شخصاً مشتاق هستم تا ببینم در فصل بعدی Invasion چه اتفاقاتی می‌افتد. آیا شما هم به همین اندازه صبور هستید یا خیر؟ داخل قسمت‌ کامنت‌ها برامون بنویسید.

در ادامه بخوانید: بهترین فیلم های اکشن کمتر دیده شده ؛ 5 فیلم پرافتخار اما بی سروصدا