در این مطلب قصد داریم به معرفی سریال Ratched بپردازیم. سریالی که به تازگی موفق شده عنوان پربیننده ترین سریال نتفلیکس را در سال 2020 بدست آورد.

رچد، یکی از سریال‌های جدید نتفلکیس است که در سبک درام ساخته شده و روایتگر داستان پرستار معروف، رچد است که در صدر تولیدکنندگان آن، رایان مورفی قرار دارد که در کنار کارگردانی دو قسمت از سریال بر روند کلی سریال نظارت داشته است و به صورت کلی این سریال، حاصل کار او محسوب می‌شود.

سریال در واقع به نوعی پیش درآمدی محسوب می‌شود از فیلم معروف دیوانه از قفس پرید محصول سال 1975 میلادی که آن فیلم نیز اقتباسی از رمانی به همین نام، نوشته کن کیسی است که پیشنهاد می‌کنم آن فیلم را تماشا کنید. سازندگان سریال در تلاش بوده‌اند تا در سریال، اطلاعاتی از گذشته این شخصیت سادیستی و محبوب تاریخ سینما به مخاطبان بدهند.


همچنین بخوانید:

بهترین سریال های جدید نتفلیکس برای تعطیلات کرونایی ؛ محبوب های قدیم و جوانان جدید!


معرفی سریال Ratched

از نکات مثبت سریال می‌توان به هنرنمایی بازیگران اشاره کرد که اکثر آن‌ها نقش آفرینی راضی کننده‌ای دارند. در صدر بهترین آن‌ها نیز سارا پلسون قرار دارد که به نوعی سوگلی رایان مورفی نیز به شمار می‌رود. پلسون به خوبی موفق شده شخصیت رچد را به اجرا در بیاورد. او به خوبی شخصیت بیمار رچد را با بازی خوب خود نمایان می‌کند و حتی در سکانس‌های دراماتیک و احساسی داستان نیز نقش آفرینی راضی کننده‌ای دارد. بازی او هر چند تفاوت‌هایی با بازی لوئیز فلچر دارد اما شباهت‌هایی نیز دارد که تاحدودی نشان از وفاداری به منبع اقتباس است. جودی دیویس نیز در نقش پرستار باکت یکی از نقش آفرینی‌های جذاب سریال است که به همراه رچد یکی از ستون‌های اصلی جذابیت سریال محسوب می‌شوند.

سریال همچنین برای طرفداران فیلم‌های ترسناک کلاسیک سینما نیز جذاب و سرگرم کننده است. شات‌ها، ساندترک و حتی میزانسن‌هایی وجود دارد که حس و حال فیلم‌های ترسناک و جنایی کلاسیک را به شما منتقل می‌کند. رنگ بندی قاب‌های فیلم نیز به صورت کلی قابل توجه و درخور تحسین است.

معرفی سریال Ratched

البته سریال خالی از مشکل نیست. اولین مشکل سریال به روند هیجان و سرگرم کنندگی آن از قسمت اول تا قسمت هشتم فصل اول برمی‌گردد. سریال پس از افتتاحیه خونین، آرام شروع می‌شود و فضاسازی می‌کند. اپیزودهای میانی سریال پرتنش می‌شوند و مخاطب را پای  سریال نگه می‌دارند اما چند اپیزود پایانی روند سریال رو به افول می‌رود و نمی‌تواند روند رو به رشد خود را تا پایان نگه دارد.

سریال بیش از اندازه مشابه سریال داستان ترسناک آمریکایی است که البته با توجه به یکسان بودن سازنده این دو اثر طبیعی است و باعث شده به نوعی مشکلات ریز آن سریال در رچد نیز دیده شود. مورد بعدی به صحنه‌هایی در سریال برمی‌گردد که باعث شده‌اند که اثر درجه بندی سنی R را دریافت کند که به خودی خود مشکلی ندارد اما افراط در این سکانس‌ها به ضرر سریال تمام شده است. افراطی که به هیچ عنوان ضروری نبوده و کمکی به پیشبرد یا درک بهتر داستان نکرده است.

در پایان مطلب معرفی سریال Ratched می‌توان اشاره کرد که اگر شما در گذشته فیلم دیوانه از قفس پرید را مشاهده کرده‌اید، از طرفداران شخصیت رچد، به عنوان یکی از بهترین شرورهای تاریخ سینما هستید و یا حتی به سریال داستان ترسناک آمریکایی علاقه دارید، سریال Ratched گزینه مناسبی برای شما خواهد بود؛ در غیر این صورت ممکن است لذت کافی را از تماشای آن نبرید.


در ادامه بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نتفلیکس Netflix که حتما باید ببینید!

فیلم‌های شبیه سریال Money Heist که نباید از دست‌شان بدهید!