معرفی سری انیمه‌های Fate / ترتیب تماشای انیمه های فیت

با معرفی سری انیمه‌های Fate در خدمت شما هستیم و در این مطلب به طور کلی به این سوال که چطور باید انیمه‌های فیت Fate رو تماشا کرد پاسخ می دهیم و شما را به طور کلی با سری فیت آشنا می کنیم.

انیمه‌های فیت Fate Series از سری محصولات شرکت Type-Moon می‌باشند. اگر با سری انیمه‌های Fate آشنایی نداشته باشید، حتی نمی‌دانید دقیقا از کجا شروع کنید. در ادامه ما به معرفی سری انیمه‌های Fate پرداختیم، راهنمای تماشای انیمه های فیت را برای شما آماده کرده ایم و حتی به این سوال پاسخ می دهیم که چرا سری انیمه‌های سرنوشت انقدر معروف شده است؟

برای خرید محصولات انیمه ای کلیک کنید

شما در سری انیمه‌های فیت Fate شاهد قهرمانان کهن از دل تاریخ و داستان‌ها هستید که معنای واقعی نبرد قهرمانان را به شما نشان میدهند. کیفیت اقتباس فوق‌العاده در کنار داستانی که چندین ژانر رو در کنار هم قرار داده، باعث شدند که سری انیمه های فیت طرفداران بسیاری برای خود پیدا کنند. و در آخر نمرات بالا در وب‌سایت‌های همچون Myanimelist، دیگر دلیل معروفیت سری انیمه‌های سرنوشت Fate می‌باشد.

معرفی سری انیمه‌های Fate

مطلب پیشنهادی مرتبط: بهترین انیمه‌های شبیه Attack on Titan


شرکت Type-Moon در حال حاضر حقوق تمامی سری انیمه‌های Fate رو توی چنگش داره و این حق استفاده فقط به انیمه‌ها محدود نمیشه، بلکه لایت ناول‌ها، مانگاها، رمان‌های تصویری و حتی بازی‌های دنیای Fate هم در دست این شرکته. که تمام اقتباسهای انیمه‎‎‎ ای Fate از روی یکی از این گزینه‌ها ساخته شده است. شما نیز احتمالاً با همشون به جز رمان تصویری Visual Novel آشنایی کامل رو دارید. پس بهتره آشنایی کوچیکی با رمان های تصویری پیدا کنید.


رمان تصویری Visual Novel چیست؟

رمان تصویری Visual Novel چیست؟

ویژوال ناول یا رمان تصویری Visual Novel به رمانی با حالت بازی گفته می‌شه، که مخاطب درش می‌تونه به عنوان یکی از شخصیت‌ها، داستان رمان رو تغییر بده! البته انتظار یه بازی خفن و تمام عیار رو نداشته باشید، چون دارید به یک رمان نگاه می‌کنید که نویسنده اون خودتون هستید. تقریبا تمامی سری انیمه‌های فیت Fate صاحب یه رمان تصویری هستند. ولی بیشتر سری Fate بر اساس بازی یا رمان و مانگا ساخته شده‌اند. در رمانهای تصویری، بزرگترین اختیاری که در دست شماست، انتخاب دیالوگهای کاراکترتونه که همین دیالوگ‌ها میتونن شما رو به یکی از چندین پایان متفاوت بازی برسونن.


معرفی سری انیمه‌های Fate / شروع تبدیل شدن سری فِیت به انیمه از کجا بود؟

Fate/Stay Night

خب ویژوال ناول FATE/STAY NIGHT شروع دنیای فِیت بود. این رمان تصویری در ژانر ایچی/اروتیک بود، اما پتانسیل چیزی بزرگتر از یک بازی با مضامین جنسی رو داشت و شرکت تایپ مون این پتانسیل رو دید (آخه کیه که نخواد جنگ بزرگترین اسطوره های تاریخ بشریت رو با کلی قدرت جادویی نبینه؟). در هر صورت این ویژوآل ناول که در سال 2004 منتشر شد، سه پایان مختلف داشت (به راه‌هایی که به این پایانها میرسن “مسیر” میگن) با اسمهای:

Fate/Stay Night 2006
Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works
Fate/Stay Night: Heaven’s Feel

متاسفانه تایپ مون در قدم اولش اشتباه بزرگی کرد و استودیو DEEN رو مامور اقتباس راه اول یعنی FATE/STAY NIGHT کرد و استودیو دین چه در بخش داستان و چه در بخش کیفیت، افتضاح بزرگی رو در سینمایی‌ای که سال 2006 برای این مسیر ساخت به بار آورد و تا به امروز هیچکس برای ورودش به دنیای انیمه های فِیت، این سینمایی رو انتخاب نمیکنه.

از اینجا می توانید بهترین والپیپرهای انیمه Fate/Stay Night: UBW را دانلود کنید!


معرفی سری انیمه‌های Fate / دقیقا توی انیمه های فیت چه خبره؟

دقیقاً توی سری انیمه‌های Fate چه خبره؟

همونطور که گفتیم ویژوآل ناول FATE/STAY NIGHT و هر سه مسیر متفاوتش مرکز دنیای فِیت هستن و تمامی اقتباسهای دیگه یا دنیاهای موازی با دنیای اصلی هستن یا بخشهای دیگه ای از تاریخ این دنیا. پس بیاین با این مقدمه و روشن شدن قضایای این دنیای به هم ریخته به این بپردازیم که داستان کلی دنیای فِیت چیه و بعد به ترتیب تماشا برسیم.

“در دنیایی که جادوگرا در کنار مردم عادی زندگی میکنن، سه خانواده‌ی بزرگ جادوگران در گذشته‌ای دور و برای رسیدن به قدرتی عظیم، یک جام جادویی به اسم “جام مقدس” رو احضار کردن که وظیفه داشت هفت شخصیت تاریخی بزرگ رو احضار کنه تا خانواده ها اونها رو بکشن و با نیرویی که از اونها خارج میشه “جام مقدس بزرگ” رو احضار کنن، که البته این برنامه خیلی خوب پیش نرفت و طی سالیان بعد که جام مقدس به صورت رندوم احضار میشد این برنامه بهبود یافت تا “جنگ جام مقدس سوم” که کلیسا مدیریت این نبرد رو به عهده گرفت و اون رو تبدیل به یک تورنمنت کرد. تورنمنتی که هفت جادوگر برای خودشون هفت خادم (شخصیتهای تاریخی بزرگ) احضار میکنن و جادوگر و خادمی که در انتها زنده بمونن، جام بزرگ یکی از آرزوهاشون رو برآورده میکنه.”

با این مقدمه بریم سراغ معرفی سری انیمه‌های Fate و ترتیب تماشا


Fate/Zero

  • کارگردان: Ei Aoki
  • نویسنده: Akira Hiyama ,Akihiro Yoshida
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Gen Urobuchi
  • استودیو: Ufotable
  • موسیقی: Yuki Kajiura
  • ژانرها: اکشن، فراطبیعی، جادویی، فانتزی
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۹ مهر ۱۳۹۰

چند نکته رو در همین ابتدا باید درباره FATE/ZERO بدونین، فِیت زیرو جزو ویژوآل ناول STAY NIGHT نیست بلکه چندین سال بعد از انتشار اون ویژوال ناول، لایت ناول(رمان کوتاه) FATE/ZERO منتشر میشه و به وقایع قبل از STAY NIGHT میپردازه چون STAY NIGHT داستان جنگ جام مقدس پنجمه، اما زیرو داستان جام مقدس چهارم رو نشون میده که شخصیت اصلیش امیا کیریتسوگوئه.

دلیل اینکه ما این انیمه رو در ابتدای لیست قرار دادیم به این خاطره که بعد از گندی که استودیو DEEN زد، شرکت تایپ مون حق اقتباس سری فیت رو به دست استودیو ufotable داد و این استودیو اقتباس سری فیت رو از زیرو شروع کرد که بهترین انتخاب بود.

فِیت زیرو با اختلاف زیاد بهترین اثر در بین تمام آثار دنیای فِیت هستش. شخصیت‌های مختلف و جذاب با استراتژی‌های پیچیده‌ای که در جنگ خادم‌ها اتفاق میفته به علاوه‌ی اقتباس بی نقص یوفوتیبل که اکشن این سری 26 قسمتی رو چندین برابر زیباتر و دلچسب تر میکنه این سری رو به یکی از بهترین‌ها در تاریخ صنعت انیمه تبدیل کرده. امکان نداره این انیمه رو ببینین و لحظه ای خسته شین یا حوصله تون سر بره، پس حتما برای یک شروع بینظیر در دنیای فِیت، فیت زیرو رو تماشا کنید.

از اینجا می توانید موسیقی متن انیمه Fate/Zero را گوش کنید! 

داستان

ده سال قبل از وقایع FATE/STAY NIGHT جام مقدس دوباره ظاهر شده و حالا وقت احضار خادم‌ها توسط خانواده های بزرگ جادوگریه اما قطعا فقط اونها نیستن که قراره هفت جایگاه این جنگ رو پر کنن.

به طور کلی قراره با نبرد واقعی جام آرزوها طرف باشید. انیمه Fate/Zero به سوالات بسیار مخاطب پاسخ می‌ده. همچنین پیش از این، ما اون رو در بهترین انیمه‌های شبیه Game of Thrones، به خاطر سبک بیان جالب و شبیه به این سریال، معرفی کرده بودیم.

چرا که داستان به همه طرفین درگیری می‌پردازه. چه مزدوری جادوگرکش که برای آیزنبرن‌ها می‌جنگند، چه قاتلی که هیچ آرزویی ندارد، چه جوانی که برای اثبات خود به نبرد پیوسته است و چه مردی که برای نجات دختری به دنیای جادوگران بازگشته است. همه و همه حماسه‌ای در میان حماسه‌ها را خلق می‌کنند.

تریلر انیمه Fate/Zero


Lord El-Melloi II Sei no Jikenbo: Rail Zeppelin Grace Note
Lord El-Melloi II Case Files: Rail Zeppelin Grace Note

  • کارگردان: Makoto Katō
  • نویسنده: Ukyō Kodachi
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Makoto Sanda
  • استودیو: Troyca
  • موسیقی: Yuki Kajiura
  • ژانرها: معمایی، فانتزی، فراطبیعی
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۵ تیر ۱۳۹۸

یکی از داستان‌های تکمیل کننده سری Fate مجموعه The Case Files of Lord El-Melloi II می‌باشد که در سال ۲۰۱۹ یک انیمه سریالی رو دریافت کرد. این سری تمرکز خودش رو بر روی یکی از بازماندگان نبرد جام مقدس Fate Zero گذاشته، که داستان آن پیش از Fate/Stay Night اتفاق می‌افتد.

تریلر انیمه Lord El-Melloi II Sei no Jikenbo: Rail Zeppelin Grace Note


Fate/stay night: Unlimited Blade Works
Fate/stay night [Unlimited Blade Works]

معرفی سری انیمه‌های Fate
  • کارگردان: Takahiro Miura
  • نویسنده: Akira Hiyama ,Kazuharu Sato ,Tatsuki Ichinose
  • برگرفته از: رمان تصویری
  • استودیو: Ufotable
  • موسیقی: Hideyuki Fukasawa ,Yuki Kajiura ,Number 201
  • ژانرها: اکشن، جادویی، فراطبیعی، فانتزی
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۲۰ مهر ۱۳۹۳

اقتباس دوم یوفوتیبل از دنیای فِیت و بالاخره سری STAY NIGHT و جنگ جام مقدس پنجم که البته هرچند سه مسیر stay night داستان‌های اصلی دنیای فِِیت هستن اما شدیدا از لحاظ داستانی نسبت به زیرو ضعف دارن چون همونطور که گفتم منبع اقتباسشون یک “اروگه” (ویژوال ناول با محتوای جنسی) هست.

علاوه بر این، انیمه Fate/Stay Night UBW که به دست استودیو Ufotable پا به دنیای انیمه گذاشت، در همون سالی که پخش شد یه قسمت ویژه با عنوان Fate/stay night: Unlimited Blade Works OVA: Sunny Day هم گیرش اومد، که یه داستان کوتاه رو در ادامه داستان اصلی بیان می‌کنه.

انیمه Fate/Stay Night UBW از نظر سطح کیفی در میان سری انیمه‌های سرنوشت Fate جایگاه بالایی علی رغم مشکلاتش داره چون دنیای فِیت اثر ضعیف کم نداره.

داستان

در شهر فیوکی ژاپن، هر چند دهه یکبار، جامی ساخته دست جادوگران، موسوم به جام مقدس پدیدار میشود. این جام که در میان جادوگران به خاطر برآورده کردن یک آرزو، خواهان بسیاری دارد، دلیلی بر شروع نبرد جام مقدسه. در این نبرد، هفت جادوگر با احضار هفت اسطوره از دل داستان‌ها و تاریخ، شیپور آغاز جنگ آرزوها را به صدا در می‌آوردند.

در این نبرد، کسی که در نهایت هم خودش و هم قهرمانش، زنده باشه، به عنوان برنده نبرد شناخته می‌شه. اما همیشه یه جادوگر تمام عیار نمیاد وسط نبرد جام آرزوها. مثل شخصیت اصلی داستان ما یعنی “امیا شیرو” که به طور اتفاقی وارد دنیای Fate می‌شه.

حالا میریم سراغ نکته‌ی بعدی راجع به سه مسیر FATE/STAY NIGHT، هر کدوم از مسیرها توجهشون رو روی یکی از شخصیت‌ها معطوف میکنن برای مثال نسخه‌ی اقتباسی اول که کار استودیو DEEN بود و بهتره سمتش نرین عمده‌ی توجهش روی رابطه‌ی شیرو و سیبر بود و حالا مسیر UNLIMITED BLADEWORKS توجهش معطوف به رابطه‌ی شیرو و رین توهساکاست و اما مسیر سوم…

تریلر Fate/stay night: Unlimited Blade Works


Fate/stay night: Heaven’s Feel
Fate/stay night Movie: Heaven’s Feel

معرفی سری انیمه‌های Fate_stay night: Heaven's Feel
  • کارگردان: Tomonori Sudō
  • نویسنده: Akira Hiyama
  • برگرفته از: رمان تصویری
  • استودیو: Ufotable
  • موسیقی: Yuki Kajiura
  • ژانرها: اکشن، فانتزی، فراطبیعی، جادویی
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۲۲ مهر ۱۳۹۶

جدیدترین انیمه از سری انیمه‌های Fate/Stay Night که به صورت یک سه‌گانه سینمایی ساخته شده، سری انیمه‌ای Fate/stay night: Heaven’s Feel می‌باشد. این سری تمرکز خودش رو روی ساکورا ماتو Sakura Matou و رابطه ی اون با شیرو گذاشته.

حتما باید قبل از دیدن این سه گانه، مسیر UNLIMITED BLADEWORKS رو دیده باشید چون بعضی بخش‌ها در این سه سینمایی علی الخصوص سینمایی اول گفته نمیشن که به طور کامل در دو فصل مسیر UNLIMITED BLADEWORKS گفته شدن و حالا شما با دیدن این سه گانه بعد از سری های زیرو و UNLIMITED BLADEWORKS سفرتون رو در مسیر اصلی دنیای فِیت تموم کردین و میتونین به بخش‌های دیگه‌ی این دنیای پهناور قدم بذارین و آثار دیگه این دنیا رو تماشا کنید، البته عمدتا بعد از مسیر STAY NIGHT به سراغ FATE/GRAND ORDER میرن اما خب خودتون مختارین.

تریلر انیمه سرنوشت/شب ایستاده: احساس بهشتی Fate/stay night: Heaven’s Feel


Fate/Apocrypha

معرفی سری انیمه‌های Fate
  • کارگردان: Yoshiyuki Asai
  • نویسنده: Yūichirō Higashide
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Yūichirō Higashide
  • استودیو: A-1 Pictures
  • موسیقی: Masaru Yokoyama
  • ژانرها: اکشن، فراطبیعی، درام، جادویی، فانتزی
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۱ تیر ۱۳۹۶

انیمه‌ای در دنیای موازی‌ای که در اون نازی‌ها در هنگام جنگ جام مقدس سوم، جام مقدس رو میدزدن، اما بعد یک جادوگر دیگه جام رو از اونها میدزده و در نهایت یک تورنمنت بزرگ برپا میکنه.


مطلب مرتبط پیشنهادی: جوان‌ترین و بهترین استودیوهای انیمه‌سازی ژاپن که سهم خاصی در صنعت انیمه دارند!


اینجاست که نبرد گروهی جام آرزوها شروع می‌شه. به این صورت که هفت جادوگر که هفت قهرمان رو احضار می‌کنند، در طرف ربایندگان جام و هفت جادوگر در طرف دنیای جادوگران قرار دارند. که برای تصاحب جام مقدس رقابت می‌کنند. در نهایت، تیمی که حداقل یک‌ عضو زنده داشته باشد، برنده جام خواهد بود. پس بزرگترین تفاوتش با دنیای اصلی اینه که جنگ جام مقدس به صورت گروهی برگزار میشه.

تریلر انیمه Fate/Apocrypha


Fate/stay night 2006
Fate/stay night

معرفی سری انیمه‌های Fate
  • کارگردان: Yūji Yamaguchi
  • نویسنده: Takuya Satō
  • برگرفته از: رمان تصویری
  • استودیو: Studio Deen
  • موسیقی: Kenji Kawai
  • ژانرها: اکشن، فراطبیعی، جادویی، عاشقانه، فانتزی
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۷ دی ۱۳۸۴

اگه قرار بود معرفی سری انیمه‌های Fate بر اساس تاریخ پخش باشه. Fate/Stay Night 2006 در رتبه‌های اول قرار می‌گرفت. اما یه مشکل وجود داشت. انیمه Fate/Stay Night 2006 که به دست استودیو Deen ساخته شده، با گرافیک سطح پایین و سبک بیان آرومی که داره، ممکنه باعث فراری شدن مخاطب از سری انیمه‌های Fate بشه.

اما چه دلیلی وجود داره که Fate/Stay Night 2006 رو تماشا کنیم؟ موسیقی آروم و کلاسیک به همراه داستانی متفاوت دلایلی خوبی برای تماشا است. همچنین، در Fate/Stay Night 2006 تمرکز داستان بر روی شخصیت Sabar یا شاه آرتور ورژن مونث و رابطه عاشقانه اون با شخصیت اصلی یعنی امیا شیرو است. این نکته عطفی است که باعث جدا شدن Fate/Stay Night 2006 از سایر انیمه‌های Fateاست.پس اگه دوست دارین بعد از دیدن نسخه‌های قبلی یه همچین داستانی هم ببینین ما این انیمه رو با وجود مشکلاتش بهتون پیشنها میدیم.

حالا اگر علاقه به شروع دنیای Fate از Fate/Stay Night 2006 دارید، میتونید ترتیب تماشا Fate که در پایین هست رو برای شروع دنبال کنید. بقیه رو هم از همین ترتیب پایین برید سراغش.

Fate/Zero

Fate/Stay Night 2006

Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works

Fate/Apocrypha

The Case Files of Lord El-Melloi II

Fate/Stay Night: Heaven’s Feel

Fate/stay night Movie: Unlimited Blade Works

اپنینگ انیمه Fate/Stay Night 2006


Fate/stay night TV Reproduction

Fate/stay night TV Reproduction
  • برگرفته از: رمان تصویری
  • استودیو: Studio Deen
  • ژانرها: اکشن، فراطبیعی، جادویی، عاشقانه، فانتزی، شونن
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۲۷ دی ۱۳۸۸

انیمه Fate/stay night TV Reproduction که در سال ۲۰۱۰ توسط استودیو Deen ساخته شد در اصل یه انیمه دو قسمتی خلاصه از دنیای Fate Stay Night 2006 هستش. البته پیدا کردن و تماشا کردنش کار حضرت فیله. طراحی و کیفیت نیز فرق خاصی نکرده. پس همون نسخه 2006 که کامل‌تر هم هست گزینه بهتری برای تماشا می‌باشد. در کل بهتره سمت دیدن ساخته‌های استودیو DEEN نرین.

اپنینگ انیمه Fate/stay night TV Reproduction


Fate/Extra: Last Encore

معرفی سری انیمه‌های Fate
  • کارگردان: Yukihiro Miyamoto ,Akiyuki Shinbo
  • نویسنده: Kinoko Nasu
  • برگرفته از: بازی
  • استودیو: Shaft
  • موسیقی: Satoru Kōsaki
  • ژانرها: اکشن، فانتزی، جادویی
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۸ بهمن ۱۳۹۶

به دنیای اولین اقتباس انیمه ای از سری بازی‌های فیت خوش آمدید. در تماشای این انیمه، مخاطب در همان ابتدا می‌تونه درک کنه که Fate Extra دنیایی دیگر از Fate رو به نمایش می‌گذاره، دنیایی که شاید نتوان آن را به خط داستانی انیمه‌های تا کنون معرفی شده، ربط خاصی داد.

داستان

انیمه Fate/Extra: Last Encore که جزو آثار عجیب استودیو Shaft می‌باشد، داستانی در دنیای آینده رو بیان می‌کنه. جایی که برای پیروزی در جام مقدس باید با کلی نبرد، از هفت طبقه آسمانی گذشت، تا به طبقه اول رسید. اما این بین چندین مسئله وجود داره. به عنوان مثال جادوگران در طبقه همکف زندگی دبیرستانی خودشون رو دارند!

اما بعداً هفت تن از اونا برای نبرد انتخاب و بقیه به قعر تاریکی می‌رن. اینکه به سر زمین چی اومده؟ چندبار این نبرد جام مقدس که با نام جام ماه هم شناخته می‌شه، تکرار شده؟ شخصیت اصلی دقیقاً کیه؟ چرا حضور، برخی شخصیت‌ها، از انیمه‌هایی همچون Fate/Stay Night رو شاهد هستیم؟ همه و همه سوالاتی هستند که مخاطب به دنبال پاسخ آن‌ها به تماشای Fate Extra ادامه می‌دهد.

نکته: انیمه اصلی دارای ده قسمت می‌باشد. پس از آن یک انیمه چهار قسمتی با عنوان Fate/Extra: Last Encore – Illustrias Tendousetsu داستان را ادامه می‌دهد.

تریلر انیمه Fate/Extra: Last Encore


Today’s Menu for the Emiya Family
Emiya-san Chi no Kyou no Gohan

معرفی سری انیمه‌های Fate
  • کارگردان: Takahiro Miura ,Tetsuto Satō
  • نویسنده: Ufotable
  • برگرفته از: مانگا
  • نویسنده مانگا: TAa
  • استودیو: Ufotable
  • موسیقی: Go Shiina
  • ژانرها: بخشی از زندگی، کمدی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۵ بهمن ۱۳۹۶

انیمه Today’s Menu for the Emiya Family رو می‌شه. یه سری کمدی بر اساس Fate/Stay Night دونست. البته قرار نیست که شاهد جنگ جام مقدس باشیم. چراکه انگار یک صلح بین شرکت‌کنندگان نبرد پدیدار شده. و ما قراره شاهد یک داستان کمدی حول محور آشپزی باشیم. که بعد از سری Fate/Stay Night می‌چسبه.

تریلر انیمه Today’s Menu for the Emiya Family


Carnival Phantasm

معرفی سری انیمه‌های Fate
  • کارگردان: Seiji Kishi
  • نویسنده: Makoto Uezu
  • برگرفته از: مانگا
  • نویسنده مانگا: Eri Takenashi
  • استودیو: Lerche
  • موسیقی: Yasuharu Takanashi
  • ژانرها: کمدی، تقلید از نوع خنده‌دار، فراطبیعی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

انیمه Carnival Phantasm مثل انیمه Today’s Menu for the Emiya Family یه انیمه کمدی هستش. با این تفاوت که هم پای بیشتر سری انیمه‌های Fate رو به وسط کشیده، هم با تمام قضایاشون از جمله نبرد جام مقدس شوخی کرده. البته تمرکز خودش رو بر روی شخصیت‌های Fate Stay Night و Lunar Legend Tsukihime گذاشته. پس بهتره بقیه یا حداقل این دو رو ببینید. بعد بیایید سراغ Carnival Phantasm و ببینیدش. چون اینطوری خطر اسپویل براتون در حداقل میزان خودش قرار داره.

تریلر انیمه Carnival Phantasm


Fate/Grand Order: First Order
Fate/Grand Order -First Order-

  • کارگردان: Hitoshi Namba
  • نویسنده: Ayumi Sekine
  • برگرفته از: بازی
  • استودیو: Lay-duce
  • موسیقی: Ryo Kawasaki
  • ژانرها: اکشن، فراطبیعی، جادویی، فانتزی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۰ دی ۱۳۹۵

سری بازی‌های Fate/Grand Order همیشه جزو معروف‌ترین آثار شرکت Type-Moon بوده و هست، به صورتی که این بازی کارتی/گاچا تا کنون برای “تایپ مون” بیشتر از 4 میلیارد دلار درامدزایی داشته.

گرچه از نظر نمره و گرافیک فعلأ به پای انیمه‌هایی همچون Fate/Zero نمی‌رسه. شروع داستان از جایی است که در آینده گروهی از مردم برای ادامه یافتن بشریت به دیدن آینده می‌پردازند، تا در صورت وجود مشکل، در گذشته جست‌وجو و دنبال مشکل بگردند. سپس با فرستادن یک جادوگر در نقش پشتیبان و یک اسطوره از گذشتگان، مشکل رو حل کنند.

در انیمه Fate/Grand Order: First Order داستان انتخاب این جادوگر و شروع کارش در دنیای Fate گفته می‌شه تا تک‌تک سری انیمه‌های Fate رو دوباره مرور کنه. البته گاهی شاید مخاطب رو گیج یا به خاطر طراحی ضعیف‌تر به فنا بده، اما اگه به شدت دنبال داستان قهرمانان Fate هستید سری Fate Grand Order رو از دست ندید.

تریلر انیمه Fate/Grand Order: First Order


Fate/Grand Order: Moonlight/Lostroom

  • کارگردان: Takurō Tsukada ,Hitoshi Namba
  • نویسنده: Kinoko Nasu
  • برگرفته از: بازی
  • استودیو: Lay-duce
  • موسیقی: Ryo Kawasaki
  • ژانرها: اکشن، جادویی، فراطبیعی، فانتزی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۰ دی ۱۳۹۶

انیمه Fate/Grand Order: Moonlight/Lostroom توضیح خاصی برای ارائه نداره. فقط بدونید که یه قسمت ویژه برای انیمه Fate/Grand Order: First Order هستش که داره خاطرات و احساسات یه سری از شخصیت‌ها رو به تصویر می‌کشه.

تریلر انیمه Fate/Grand Order: Moonlight/Lostroom


Fate/Grand Order: Absolute Demonic Front – Babylonia
Fate/Grand Order: Zettai Majuu Sensen Babylonia

  • کارگردان: Toshifumi Akai
  • برگرفته از: بازی
  • استودیو: CloverWorks
  • موسیقی: Ryo Kawasaki ,Keita Haga
  • ژانرها: اکشن، فراطبیعی، فانتزی، جادویی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۳ مهر ۱۳۹۸

پس از اتفاقات Fate/Grand Order First Order حالا هفت مشکل در تاریخ وجود داره. البته سازندگان تصمیم گرفتند تا از هفتمی شروع و به عقب برگردند. در انیمه Fate/Grand Order: Absolute Demonic Front – Babylonia هم مشکل به زمان فرمانروایی گیلگامش Gilgamesh پادشاه بابل و نبردهای افسانه‌ای وی برای نجات بشریت برمی‌گرده.

البته انیمه Fate/Grand Order صرفاً تاریخ رو بیان نمی‌کنه. مثلاً اتفاقات این سری واقعی نیست. ولی برخی شخصیت‌ها مثل گیلگامش Gilgamesh و افسانه‌های وی تا حدودی حقیقت دارد. پس زیاد جوگیر نشید. البته جالبه بدونید که برخی از شخصیت‌های سری انیمه‌های Fate مثل Fate Stay Night به طریقی اینجا حضور دارند.

اپنینگ انیمه Fate/Grand Order: Absolute Demonic Front – Babylonia


Fate/Grand Order: Camelot -Wandering; Agateram-
Fate/Grand Order: Shinsei Entaku Ryouiki Camelot

معرفی سری انیمه‌های Fate
  • کارگردان: Kei Suezawa ,Kazuto Arai
  • نویسنده: Ukyō Kodachi
  • برگرفته از: بازی
  • استودیو: Signal.MD
  • موسیقی: Keita Haga ,Hideyuki Fukasawa
  • ژانرها: اکشن، فراطبیعی، جادویی، فانتزی
  • گروه سنی: _
  • تاریخ شروع پخش: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

انیمه Fate/Grand Order: Camelot -Wandering; Agateram- که توسط استودیوهای Signal.MD و Production I.G در حال ساخت است، تابحال با تریلرهایی که از خودش نشون داده گفته که نه‌تنها قراره با داستانی درام، در قلب قلعه کملوت روبه‌رو بشیم، بلکه داستان پای مصریان باستان و شخصیت‌هایی همچون آرش کمانگیر و حسن صباح رو به میان خواهد آورد.

همچنین دومین انیمه‌ای است که به حل مشکلات تاریخی می‌پردازد. این مشکل، که ششمین مشکل است. قرار است که سفری به سوی قلعه کملوت شاه آرتور رو به مخاطب نشون بده. توصیه دارم برای درک بیشتر داستان شاه آرتور این سری، قبلش حداقل سری Fate/Stay Night و Fate/Zero رو تماشا کرده باشید، وگرنه از دختر بودن شاه آرتور سکته می‌کنید.

تریلر انیمه Fate/Grand Order: Camelot -Wandering; Agateram-


پیشنهاد اصلی ما برای ترتیب تماشای انیمه های فیت در اینجا به پایان می رسه. در ادامه معرفی سری انیمه‌های Fate آثاری که با تماشا نکردن شون هیچی رو از دست نمیدید، اما بعضی ها ترجیح میدن اونارو تماشا کنن رو به ترتیب به شما معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

Fate/Prototyp

  • کارگردان: Seiji Kishi
  • نویسنده: Uezu Makoto
  • برگرفته از: مستقل
  • استودیو: Lerche
  • موسیقی: Yasuharu Takanashi
  • ژانرها: اکشن، فراطبیعی، جادویی، عاشقانه، فانتزی، شونن
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۰ دی ۱۳۹۱

احتمالاً اگر در مورد سری انیمه‌های Fate کمی سرچ کرده باشید، به نام Fate/Prototype برخورده‌اید. انیمه‌ای که درش علاوه بر حضور آرش کمانگیر، شاه آرتور در ورژن مذکر خود، ظاهر شده است.این انیمه در اصل ابده.ی اصلی‌ابه که سازتده‌ی فیت برای این سری در نطر داشت و خب یک انیمه‌ی دوازده دقیقه‌ای را بر اساس این ایده ساخت که خب اگه در رابطه با یه همچین نسخه‌ای کنجکاوین میتونین ببینیدش


Fate/stay night Movie: Unlimited Blade Works
Fate/stay night: Unlimited Blade Works

  • کارگردان: Yūji Yamaguchi
  • نویسنده: Takuya Satō
  • برگرفته از: رمان تصویری
  • استودیو: Studio Deen
  • موسیقی: Kenji Kawai
  • ژانرها: اکشن، فانتزی، جادویی، فراطبیعی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۳ بهمن ۱۳۸۸

انیمه Fate/stay night Movie: Unlimited Blade Works در اصل نسخه سینمایی، قدیمی و خلاصه Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works می‌باشد. که به دست استودیو Deen ساخته شده است. در نتیجه گرافیکی در حد انیمه Fate/Stay Night 2006 با کمی پیشرفت رو به نمایش می‌گذارد.

جالبه بدونید که تنها بر سر Unlimited Blade Works است که در دنیای Fate واژه اقتباس دوباره معنا پیدا کرده.‌ که نسخه جدید واقعاً گل کاشته. البته مخاطب می‌تونه نسخه سینمایی رو بعد از نسخه جدید به صورت دلخواه ببینه، ولی اجباری نیست. این رو هم، یادتون هم باشه که قبل از سری جدید نبینیدش که براتون اسپویل می‌شه.


Fate/Kaleid Liner Prisma Illya
Fate/kaleid liner Prisma☆Illya

  • کارگردان: Shin Ōnuma ,Takashi Sakamoto ,Miki Minato
  • نویسنده: Kenji Inoue ,Hazuki Minase
  • برگرفته از: مانگا
  • نویسنده مانگا: Hiroshi Hiroyama
  • استودیو: Silver Link.
  • موسیقی: Tatsuya Kato
  • ژانرها: اکشن، کمدی، فانتزی، جادویی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۲۲ تیر ۱۳۹

همین‌جا بگم که Fate/Kaleid Liner Prisma Illya اصلا به خط داستان انیمه‌های بالا ربط نداره. در Fate Kaleid شما به جای نبرد جادوگران برای تسخیر جام، شاهد دختران جادویی هستید که پرچم‌دارشون شخصیت ایلیا از انیمه Fate Stay Night است. جالبه بدونید که بیشتر شخصیت‌های Fate Stay Night به انیمه Fate Kaleid انتقال یافته‌اند.

پس اگه انیمه‌هایی مثل سه گانه Fate/Stay Night یا Fate/Zero رو دیدید، حتماً براتون جالب می‌شه که Fate/Kaleid Liner Prisma Illya رو ببینید. مخصوصاً با فضای کمدی که داره. به همراه این نکته که گاهی شخصیتی که در سری دیگری از Fate برای خودش قاتلی بود، اینجا ممکنه یه رستوران داشته باشه.

داستان

رین توساکا و یکی از دوستان صمیمی‌ش از طرف برج ساعت برای جمع‌آوری کارت‌های کلاس قهرمان، به شهر فیوکی ژاپن اعزام می‌شن. اما بهشون دو عصای جادویی داده می‌شه تا با تبدیل شدن به دختر جادویی، توان شکست قهرمانان و بدست آوردن کارت کلاس قهرمانی‌شون رو داشته باشند.

وسط راه ولی به خاطر اخلاق رین و دوستش، عصاهای جادویی ولشون کردند. بعدم عصاها می‌رن دنبال جانشین، که یکی‌شون ایلیا رو پیدا می‌کنه. ایلیا تا به خودش میاد می‌بینه دختر جادویی شده‌. رین توساکا هم بالا سرش میاد. کل قضیه رو توضیح می‌ده. می‌برتش تا کارت‌های کلاس قهرمانی رو پیدا کنند.

نکته: این انیمه رو بهتره نبینین چون صحنه‌هایی داره که‌ ممکنه برای همه مناسب نباشن!

پیش نمایش کوتاه از انیمه Fate/Kaleid Liner Prisma Illya


متشکریم که تا اینجا همراهمون بودید. امیدواریم که از “معرفی سری انیمه‌های Fate و ترتیب تماشای آنها” نهایت لذت رو برده باشید. برای پایان بندی هم، شما رو به تماشای کلیپ Our Fate از سری انیمه‌های سرنوشت Fate دعوت می‌کنیم.