فیلمی از سال ۲۰۱۱ که در واقعیت ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. با ما در معرفی فیلم شیوع contagion شیوع  همراه باشید.
هر چند که نمیشه این فیلم رو پیش بینی محض برای سال ۲۰۲۰ و درگیر شدن جهان با ویروس کرونا در نظر گرفت اما واقعیتی که وجود داده اینه که اتفاقات زیادی در این فیلم در زندگی واقعیمون در حال رخ دادنه.



معرفی فیلم شیوع contagion

این فیلم شاید بر گرفته از جریاناتی باشه که ببماری های قبلی شبیه به سارس رو که از حیوانات دیگه به وجود اومده بود رو به سینما وارد کرده ، اما ماجرا این جاست که همیشه در این شرایط اتفاقات مشابهی رخ میده!

اتفاقات مشابه هم می تونه فراگیر شدن یک ویروس جدی باشه زمانی که مردم اونقدر جدیش نمیگیرن. زمانی که دولت ها تصمیم میگیرن برای منافع سیاسی خودشون حقایق رو پنهان کنن و اطلاعات نادرستی رو به مردم بدن، زمانی که صاحبان قدرت مطمئنا در اولین قدم به خودشون و عزیزانشون فکر می کنن و بعد به مردم.

همون طور که در این فیلم هم نشون داده شد عواقب این ویروس می تونه کمبود منابع و مایحتاج مورد نیاز مردم برای مقابله با ویروس باشه که این بحث به یکی از بحث های جدی، دست کم در کشور ما تبدیل شده.
همون طور که در این فیلم نشون داده شد، این بیماری از چین شروع شد و به سراسر جهان رسید و ادم های زیادی رو به کام مرگ کشوند و جالب تر از همه ی این ها تشابه عامل این بیماری بود که شیوع این بیماری از یک خفاش شروع شد و شاید این بزرگ ترین و عجیب ترین تشابه دنیای فیلم و واقعیت امروزمون باشه.

فیلم شیوع فیلمیه که یادمون میاره که ادم هایی تو زندگیمونن که شاید از خودمون هم برامون مهم ترن و تنها تو شرایط بحرانیه که میشه این موضوع رو عمیقا احساس کرد.

در این فیلم به این نقطه میرسیم که غذا و کنسرو و دارو و لوازم بهداشتی تموم میشه، در این فیلم به این نقطه میرسیم که افرادی سودجو از اب گل الود و از مرگ و زندگی انسان ها به نفع خودشون استفاده می کنن، در این فیلم میبینیم که شایعات خطرناک تر از خود بیماری هستن.

در کل دیدن فیلم شیوع می تونه در این روزها کمک خوبی باشه برامون که به چیزهای بیشتری فکر کنیم. که چطور میشه با معضل بزرگی که گریبان گیرمون شده دست و پنجه نرم کنیم.

این فیلم با بازی کیت الیزابت وینسلت در نقش پزشکی که صادقانه و تا اخرین لحظه ی عمرش برای کمک به کنترل این بیماری تلاش کرد انتخاب خوبیه برای این روزها.

بارها پیش اومده که هالیوود پیش بینی های عجیبی رو انجام بده اما حتی اگر این فیلم رو پیش بینی در نظر نگیریم اونقدر شباهت به حال این روزهامون داره که به شدت درکش می کنیم.