تاکنون با شایعات بسیاری درباره معرفی مدل جدید آیفون سری 12 رو به رو شدیم. اگر گزارشات خبر از واقعیت دهند، سری آیفون 12 بیش از چهار مدل بوده و هر یک با مشخصات سخت افزاری قابل توجهی از راه می رسند.

به تازگی وب سایت Front Page Tech به نقل از Jon Prosser ادعای جدیدی پیرامون نسل بعدی آیفون ها فاش کرده است. نخست اینکه در سال 2020 آیفون های اپل فاقد پورت لایتینگ هستند و در مقابل شرکت ردموندی از پورت USB-C بهره می گیرد.


بیشتر بخوانید: آیفون 12 پرو با ویژگی ها به شدت جذاب در راه است !


اما Prosser در گزارش دیگری اذعان کرده که اپل سال 2020 فناوری بی سیم را برای آیفون خود در نظر می گیرد. این فناوری بی سیم به معنای شبکه بی سیم نیست، بلکه قرار است تمامی پورت ها از روی آیفون 12 برداشته شده و با یک گوشی کاملا بی سیم رو به رو هستیم.

این ویژگی شوکی برای طرفداران اپل است و آیفون 2020 را به مدلی عجیب تبدیل خواهد کرد. گفته شده این گوشی همچون آیفون ایکس در کنار سری آیفون 8، به عنوان یک گزینه خاص پرچمدار در کنار سری آیفون 12 معرفی خواهد شد. Prosser افزود این مدل هیچ راه ارتباطی سیمی نخواهد داشت که شامل پورت USB-C یا لایتینگ شود، بلکه یک SmartConnector هوشمندی که به صورت بی سیم عمل می کند، در این گوشی تعبیه خواهد شد.

اگر اپل بخواهد گزینه خاصی برای معرفی ارائه دهد، باید آن را آیفون ایکس 2021 محسوب کنیم که با گذشت چهار سال رونمایی می شود. Prosser می گوید کانکتور هوشمند در قسمت زیرین دستگاست و شارژ بی سیم همچنان در بخش عقب وجود دارد. پرشر می گوید شاید این گزینه پرچمدار نباشد و مشخص نیست با چه سطح اسمارتفونی رو به رو هستیم.


آیفون 12 با یک ویژگی فوق العاده در راه است


اپل یک مدل آیفون خاص برای 2020 تدارک دید

معرفی مدل جدید آیفون

ممکن است این گزینه همان آیفون SE Plus جدید باشد که با ویژگی های منحصربفرد از راه می رسد. بنابراین علنا نباید بیان داشت گزینه آیفون بی سیم خاص یک مدل پرچمدار گران قیمت است. شاید اپل آن را به عنوان SE Plus جدید معرفی کرده که از قیمت مناسبی هم بهره خواهد برد. همچنین شایعه می گوید این گوشی دارای حسگر اثرانگشت و دوربین سلفی زیر نمایشگر است و نباید به قیاس آن با دیگر گوشی های پرچمدار و میان رده موجود پرداخت.


بیشتر بخوانید: آیفون SE جدید معرفی شد ؛ پردازشگر و دوربین قدرتمند با قیمتی نسبتا بالا !!!


هدف اپل ارائه محصولی کم نظیر است که مشابه آن را به سختی می توان یافت. مدتها بود که شایعه شد اپل به دنبال حذف پورت لایتینگ و جایگزینی آن با پورت USB-C است. اگر شاهد معرفی چنین اسمارتفونی باشیم، شایعه به حقیقت تبدیل خواهد شد.

متاسفانه مشخص نیست سایر مدل های آیفون 12 آیا پورت لایتینگ دارند یا USB-C. این پرسش بدون پاسخ است و تنها باید تا سپتامبر و رویداد رونمایی سری آیفون 12 منتظر ماند.

گفته می شود در سال 2021 آیفون طراحی جدیدی پیدا خواهد کرد که کاملا همچون آیفون ایکس، مدلی منحصربفرد و جدید محسوب می شود. همچنین بیشتر ایفون های 2021 از شبکه 5G پشتیبانی کرده و قابلیت های بزرگ دارند. امسال سری آیفون 12 از حسگر LiDAR بهره می برند که یک حسگر اسکن اشیا محسوب می شود.

همچنین برنامه ریزی شده یک مدل 5جی در میان سری ایفون 12 وجود داشته باشد. پیدا نیست این اطلاعات چقدر صحت دارند و باید به انتظار ادامه داد.