قسمت بیستم : جان پاول

با قسمتی دیگر از سری مطالب معرفی هنرمند در خدمت شما هستیم. جان پاول (متولد 18 سپتامبر 1963) آهنگساز اهل بریتانیا است که بیشتر به خاطر ساخت موسیقی متن فیلم های کمپانی موشن پیکچرز شهرت دارد. او در سال 1997 به لس آنجلس نقل مکان کرد و از آن زمان تا کنون آهنگسازی بیش از پنجاه فیلم را بر عهده داشته است. وی همچنین برای ساخت موسیقی انیمیشن های محبوب شهرت دارد.

از میان انیمیشن هایی که او آهنگسازی آنها را بر عهده داشته می توان به : مورچه ای به نام زی، فرار مرغی، شرک ( هر سه قسمت با همکاری هری گرگسون-ویلیامز)، رباتها، خوش قدم (قسمت اول و دوم)، عصر یخبندان(سه قسمت)، ریو ( هر دو قسمت)، چگونه اژدهای خود را تربیت کنید(هر دو قسمت) که برای قسمت اول این انیمیشن در سال 2011 نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

جان پاول همچنین آهنگسازی لایو اکشن های زیادی را بر عهده داشته و با کارگردانانی نظیر داگ لیمان و پل گرینگرس در فیلم هایی نظیر سه قسمت اولیه و قسمت پنجم بورن، یونایتد ۹۳، منطقه سبز، همکاری کرده است.

او یکی از شاگردان و اعضای استودیو آهنگسازی هانس زیمر Remote Control Productions بوده و با سایر آهنگسازان این استودیو نظیر هری گرگسون-ویلیامز و خود هانس زیمر کارهای مشترکی را انجام داده است.

جان پاول
جان پاول و هانس زیمر

پاول در لندن، انگلستان متولد شد. او در دوران کودکی به عنوان یک ویولنیست آموزش دیده بود، درست قبل از تحصیل در کالج موسیقی لندن Trinity. او بعدا به موسیقی جاز و راک علاقه مند شد و در یک گروه سول به نام Faboulistics به نواختن پرداخت. در زمان ترک کالج،او شروع به ساخت موسیقی برای تیزر های تبلیغاتی کرد، به واسطه همین فعالیت توانست دستیار آهنگساز Patrick Doyle در تولید چندین فیلم شود، از جمله “هیاهوی بسیار برای هیچ” در سال 1993.

او همچنین در سال 1995 در انگلستان موسسه مستقل موسیقی تبلیغاتی افتتاح کرد و بیش از 100 تیزر تبلیغاتی و فیلم مستقل را آهنگسازی کرد.

از سایر فیلم هایی که او آهنگسازی آن را بر عهده داشته می توان به : به سوی الدورادو (همراه هانس زیمر)، من سام هستم، شغل ایتالیایی، علی، خانم و آقای اسمیت، پاندای کونگ‌ فو کار 1 و 2 (همراه هانس زیمر)، شوالیه و روز، مردان ایکس: واپسین پایداری و … اشاره کرد.

 میکسی از بهترین آثار او را به انتخاب مجله وارونه در وبسایت بیپ تونز گوش کنید.

در ادامه بخوانید : معرفی هنرمند ؛ ونگلیس یکی از پیشروان موسیقی الکترونیک در سینما