معرفی فیلم Eternals

فیلم Eternals که در ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (مصادف با جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰) توسط کمپانی مارول منتشر شد، یک تیم جدید از سوپر قهرمانان به نام “جاودانگان” را به تصویر می کشد. ابرقهرمان‌‌هایی جاودانه که ۶۵۰۰ سال است مخفیانه روی زمین در میان مردمان عادی زندگی می کنند.‌

پس از اتفاقات فیلم انتقام‌ جویان : پایان بازی (Avengers : Endgame)، یک تراژدی غیرمنتظره آنها را مجبور می کند تا از سایه‌‌ها بیرون بیایند. و برای شکست دادن قدیمی ترین دشمن بشر، که Deviants نام دارد، متحد شوند. سوالی که پیش می آید این است که آیا جاودانه‌ها می توانند دشمن قدرتمند خود را شکست دهند؟ آنها چگونه با او مبارزه خواهند کرد؟ با مجله وارونه همراه باشید تا این فیلم را به شما معرفی کنیم و نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کنیم:


مرتبط: ترتیب تماشای فیلم های دنیای سینمایی مارول؛ ویدیو اختصاصی مجله وارونه 


جما چان در نقش سرسی در فیلم Eternals

قدرت های منحصر به فرد کارکترها

شخصیت های فیلم Eternals هر کدام دارای قدرت های خاصی هستند که از آنها در حین مبارزه با Deviants استفاده می کنند. در اینجا توانایی های این ۱۰ کارکتر را به شما معرفی میکنیم :

آجاک (با نقش آفرینی سلما هایک): رهبر گروه جاودانگان می باشد که دارای قدرت شفابخشی است و میتواند به عنوان نوعی کشیش/مادر با بقیه جاودانه‌ها ارتباط برقرار کند.

سرسی (جما چان): او میتواند اشیا را به عناصر مختلف تبدیل کند.

ایکاریس (ریچارد مدن): یک سوپرمن کمپانی مارول است که پرواز میکند و چشم های لیزری دارد.

تنا (آنجلینا جولی): جنگجوی قدرتمندی که می تواند سلاح احضار کند.

اسپرایت (لیا مک هیو): می تواند در ذهن رقیب خود توهماتی ایجاد کند.

کینگو (کومیل نانجیانی): می‌ تواند از دستانش انرژی زیادی شلیک کند و اشیاء را منفجر کند.

ماکاری (لورن ریدلوف): دونده ای که سرعت فوق العاده ای دارد.

هایک فاستوس (برایان تایری هنری): مخترع باهوش تیم است.

دروگ (بری کیوگان): قدرت کنترل ذهن دارد اما دارای شخصیتی منزوی است.

گیلگمش (دان لی): جنگجویی است که فوق العاده قدرتمند است.

همچنین بخوانید: 20 تا از بهترین فیلم های مارول


نکات مثبت فیلم

جلوه های بصری و تصویر سازی های عالی

جلوه های ویژه فیلم Eternals

اولین و مهم ترین نقطه قوت Eternals جلوه های بصری فوق العاده‌ی آن است. چرا که کارگردان این فیلم خانم کلوئی ژائو (Chloé Zhao) هنر چیدمان صحنه و فیلم‌ پردازی منحصر به فرد خود را در این فیلم به کار برده است. منظره های وسیع، پس‌زمینه‌ های رنگارنگ و حتی CGI مورد استفاده برای Deviants همگی جذاب بودند. سکانس هایی که در آن جاودانه ها با Deviants مبارزه می کردند واقعا دوست داشتنی و مهیج است.

یکی دیگر از تصویر سازی های محشر این فیلم، سکانس هایی است که ماکاری با سرعت بسیار میدود. در این سکانس ها، جلوه های ویژه‌ای که برای نشان دادن حداکثر سرعت، حرکت آهسته و اکشن او استفاده می شود بی عیب و نقص است.

مثال دیگر زمانی است که ایکاریس در حین پرواز کردن با Deviants مبارزه می کند. این سکانس به گونه ای فیلم برداری شده است که احساس می کنید در آن صحنه قرار گرفته اید و این بسیار هیجان انگیز است. این یکی از بهترین تجربیات بصری بود که میتوان از یک ابر قهرمان در حین پرواز دید.

انتخاب بازیگران مناسب

این فیلم دارای مجموعه بزرگی از شخصیت‌ها است که هر کدام به روش خاص خود به مبارزه می پردازند و نظر بینندگان را به خود جلب می کنند. برای مثال، جما چان (Gemma Chan) نقش اصلی (سرسی) را به خوبی ایفا می کند. نقش آفرینی او به اندازه کافی آسیب پذیری ها و ناامنی های شخصیت سرسی را به طور کامل به تصویر کشیده است.

آنجلینا جولی نیز در نقش جنگجوی ماهری به نام “تینا” فوق العاده عمل کرده است. او در طول صحنه های اکشن خود ستاره‌ای بود که مثل همیشه خوش درخشید. به احتمال زیاد، او کارکتر مورد علاقه بینندگان خواهد بود. چرا که حس خوبی به فیلم داده و بسیاری از خنده دارترین صحنه ها را به بهترین نحو ممکن ایفای نقش کرده است.

مرتبط: چرا موسیقی فیلم های مارول بسیار خسته کننده هستند؟ 


آنجلینا جولی در فیلم Eternals

نکات منفی فیلم

فیلم طولانی است

این فیلم پس از انتقام جویان : آخر بازی (Avengers : Endgame) که فیلمی ۳ ساعته بود، دومین فیلم طولانی کمپانی مارول است. از آنجایی که این فیلم ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه است ممکن است فکر کنید که صحنه های اکشن و درام زیادی در فیلم وجود دارد، اما این گونه نیست.

به طوری که نیمه اول فیلم فقط به این‌ موضوع می پردازد که چگونه جاودانگان پس از ۶۵۰۰ سال برای شکست دادن Deviants گرد هم می آیند. و اولین ضدقهرمان زمانی که ۲ ساعت از شروع فیلم گذشته است، ظاهر می شود.

فیلم حاوی صحنه های اکشن تکراری است

معمولاً صحنه‌های مبارزه‌ی این فیلم به عنوان جرقه‌هایی عمل می کنند تا فیلم یکنواخت و کسل کننده نباشد. اما با وجود اینکه Eternals زمان زیادی برای به تصویر کشیدن صحنه های اکشن متفاوتی در اختیار داشت، اما اکثر سکانس های اکشن این فیلم تکراری بودند. این مسئله باعث شده است که فیلم از نظر بعضی بینندگان کسل کننده باشد.

برخی سکانس های فیلم الکی طولانی هستند

به نظر بعضی دیگر از بینندگان و منتقدان، مشکل دیگر فیلم، طولانی بودن برخی سکانس ها بود. چرا که در طول فیلم، چند رویداد وجود داشت که بیش از حد به آنها پرداخته بودند. در صورتی که آن سکانس ها می‌ توانستند ‌کوتاه‌تر و خلاصه‌تر باشند.

مرتبط: فاز چهار دنیای سینمایی مارول ؛ ده اشتباهی که مارول تا الان انجام داده! 

کارکترهای زیادی در فیلم حضور دارند

در این فیلم از ابر قهرمان های جاودانه‌ی زیادی استفاده شده است و فیلم Eternals مجبور است حداقل چند دقیقه از فیلم را برای پرداختن به داستان و مسائل فردی هر کارکتر صرف کند. علاوه بر آن، برای به تصویر کشیدن روابط بین این کارکترها، فیلم به این اندازه طولانی شده است.

اما لازم به ذکر است که، حضور کارکترهای زیاد به این معنی نیست که فیلم های مارول نمی توانند حضور چندین شخصیت را مدیریت کنند. چرا که فیلم‌ های پرجمعیتی مانند انتقام‌ جویان یا فیلم‌های نگهبانان کهکشان، ثابت می کند که این استودیو توانایی مدیریت ده‌ها قهرمان در کنار یکدیگر را دارد.

اما نکته اصلی این است که ما در این فیلم های نام برده، در طول حداقل ۲۰ فیلم و نمایش مارول این شخصیت ها را دیده ایم و با آنها آشنا شده ایم. ولی در Eternals که یک فیلم واحد است، کارکترهای جدید زیادی را می بینیم که در یک نبرد دشوار مبارزه می کنند.

تعدد شخصیت ها در فیلم Eternals

انتخاب کارکتر محبوب سخت است

از آنجایی که تعداد کارکترها زیاد است، تماشاکنندگان فرصت پیدا نمی کنند که هر کارکتر را به خوبی بشناسند. و در نتیجه نمی دانند که کدام کارکتر را بیشتر از بقیه دوست داشته باشند.

سکانس های رمانتیک فیلم کم است

فیلم Eternals یک درام پرشور و شخصیت محور است که از نظر جلوه های بصری عالی است. اما کمبود در به تصویر کشیدن صحنه های رمانتیک احساس می شود. به گونه ای که، اگر روی کارکترها و سناریوی فیلم تمرکز نکنید، ممکن است علاقه خود را نسبت به جلوه‌های بصری عالی و حتی بازیگران فیلم از دست بدهید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تینیجری نتفلیکس 


در نهایت، لازم به ذکر است که این فیلم مطلقاً خوب یا بد نیست، بلکه فیلمی متفاوت است و میزان جذابیت این فیلم به نظر شخصی بیننده بستگی دارد. اما باید به شما بگویم که اگر توقع داشتید Eternals همانند فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) سرشار از ماجراجویی و سکانس های اکشن باشد، به شدت ناامید خواهید شد.

نکته قابل ذکر این است که به نظر میرسد Eternals از آن دسته فیلم هایی است که برای درک بهتر سناریو، باید آن را بیش از یک بار تماشا کرد. ممکن است استودیوی مارول از طریق نمایش‌ها و فیلم‌های دیگری به داستان جاودانگان ادامه دهد. همانند کاری که مینی سریال وانداویژن (WandaVision) برای فیلم انتقام‌ جویان : عصر اولتران (Avengers : Age of Ultron) انجام داد.

ساخت فیلم در لوکیشن‌های واقعی یا CGI

فیلم Eternals با وجود ایرادات خود در سناریو و مدت زمان، فیلمی سرگرم کننده و مهیج است. کمی پیش تر هم از جلوه‌های بصری فوق العاده‌ی این فیلم صحبت کردیم. کارگردان فیلم، کلویی ژائو، اصرار داشت تا آنجایی که ممکن است سکانس‌های Eternals در مکان‌های واقعی فیلمبرداری شود تا در محیط های ساختگی CGI.

بدون شک اگر سکانس‌های فیلم جاودانگان در بیابان‌های غبار آلود و سواحل ابری و جنگل‌های بارانی و سرسبز فیلمبرداری می شدند، تصویر سازی های خارق العاده‌ی این فیلم ملموس‌تر می‌شدند. چرا که مناظر CGI هرچقدر هم که طبیعی به نظر برسند، باز هم احساسی که مکان‌های طبیعی در بیننده ایجاد می کنند را ایجاد نمیکنند.

بررسی جاودانگان از نظر خواننده کتاب

یکی از طرفداران قدیمی کتاب های مصور Eternals که با نیروهای خارق العاده‌ی جاودانگان به خوبی آشنا است پس از تماشا و بررسی این فیلم گفت: “فیلم جاودانگان، بی نظیر بود. این فیلم به حدی خوب است که از نظر من محبوب ترین فیلم دنیای سینمایی مارول (MCU) و احتمالاً بهترین فیلم ابر قهرمانی است.”

او همچنین افزود: “اینکه می گویم Eternals بهترین است، را بر اساس بررسی های اصولی خود می گویم. چرا که من همیشه نقد و بررسی هایم را بر اساس دانش و اطلاعاتی که از منبع اقتباسی دریافت کرده‌ام، انجام میدهم. من تاریخچه‌ی کمیک‌ ها را می‌ دانم و با جاودانگان و نقش آنها در داستان‌‌های کمیک مارول آشنا هستم. به همین دلیل دیدگاه متفاوتی نسبت به دیگر منتقدان سینما و صنعت cottage cheese (متخصصان MCU) دارم.”

پیشنهاد میکنم بخوانید: بهترین سریال های مارول ؛ کدام سریال مارول ارزش تماشا دارد؟