در معرفی کتاب میشل اوباما شدن شاهد زندگی زنی از پایین ترین سطح جامعه و رسیدنش به جایگاه بانوی اول آمریکا هستیم‌.
با ما در بررسی کتاب میشل اوباما شدن همراه باشید.

معرفی کتاب میشل اوباما

در کتاب میشل اوباما شدن با یه لحن آرام و روان مواجه ایم. با قصه ی دختری از فقیر ترین و پایین ترین سطح جامعه آشنا میشیم. خانواده ای که تحصیلات خاصی ندارن ولی انسانیت رو به خوبی یاد گرفتن.



پدر بیماری که هیچ وقت نخواسته کسی از عذابی که می کشه با خبر شه و مادری که با دست های خودش لباس بچه هاش رو می دوزه، تا دخترش احساس کمبود نکنه و حداقل به خاطر نداشته هاش خجالت نکشه.

قدم به قدم با میشل اوبامایی همراه میشیم که در انتهای این قصه ی دور و دراز مطمئنمون می کنه که شهرت و اعتبارش رو نه فقط از همسرش باراک اوباما بلکه به خاطر تلاش و پشتکار خودش به دست آورده.



یکی از ویژگی های خاص زندگی نامه ها اینه که در پس هر اتفاق به خودت یاداوری می کنی که این قصه، فقط یه قصه ی ساخته ی ذهن نیست. در واقع این قصه واقعیت زندگی یه آدمه. یه قصه ی واقعی از زندگی آدمی که از نقطه ی صفر به صد رسیده و چقدر این تلاش می تونه الهام بخش باشه.

این کتاب بهمون یاداوری می کنه که میشه از نقاط ضعف زندگی به عنوان نقطه ی قوت استفاده کرد. جایی که میشل اوباما در کشوری پر از نژاد پرستی، در کشوری که به خاطر رنگ پوستش از خیلی چیزها محروم شد و مورد اهانت قرار گرفت، خودش رو به عنوان اولین بانوی سیاه پوست کاخ سفید معرفی کرد.

کتاب میشل اوباما شدن

در ادامه ی معرفی کتاب میشل اوباما شدن

اما جذابیت این کتاب فقط به میشل اوباما خلاصه نمیشه. این کتاب ما رو ناخواسته وارد دنیای عجیب و پیچیده ی سیاست می کنه. ما رو با زندگی باراک اوبامایی آشنا می کنه که همیشه در اخبار و به عنوان یک مرد با سیاست شناختیمش.

ما رو به دل زندگی آدم هایی که درگیر سیاست میشن و تاثیراتی که اعضای خونواده و فرزندانشون باهاش مواجه میشن میبره.



این که باراک اوباما چطور عاشق شد، چه عادت های بدی داره و چطور توازن بین زندگی و کارش رو حفظ کرد، قصه ی بی  نهایت جذابی داره که به شدت خوندنش رو بهتون توصیه می کنم.

میشل اوباما شدن ساده اس و در عین سادگی بی نهایت جذبتون می کنه، چون خود خود واقعیته. یه زندگی واقعی رو با سیاهی ها و سفیدی هاش، خوشی ها و غم هاش و گریه ها و خنده هاش و تولد ها و مرگ برامون به تصویر می کشه و تنها نکته ی جذاب این کتاب همین واقعی بودنشه.

معرفی کتاب

یه وقتایی ساده بودن یک کتاب به عنوان نقطه ضعف اون کتاب محسوب میشه، ولی میشل اوباما شدن شبیه زندگی نویسنده ی خودش از نقاط ضعف به عنوان نقطه قوت خودش استفاده کرد و با سادگی محض جذاب ترین داستان رو برامون روایت کرد.



به نظرم خوندن کتاب میشل اوباما شدن برای هر کسی لازمه. لازمه چون بهمون یاداوری می کنه میشه بدون رفاه مطلق و امکانات عالی هم برنده شد. میشه تو ضعیف ترین جای جهان به دنیا بیای و به قدرتمند ترین جایگاه جهان برسی. یادمون میاره تمام آدم هایی که تو بهترین جایگاه ها دیدیمشون از بدو تولد موفق نبودن و مسیر پر پیچ و خمی رو برای رسیدن به جایگاهشون طی کردن.

پیشنهاد می کنم لذت خوندن این کتاب فوق العاده رو از دست ندید و نظرات خودتون رو هم با ما به اشتراک بذارید.