معنای اسم فیلم Tenet کریستوفر نولان نشون میده که یک سری اصول  و یا سیستم اعتقادی در هسته اصلی فیلمه که میتونه برای درک جنبه های مختلف دستکاری زمان در فیلم مفید باشه، پس در ادامه سعی میکنیم کمی دربارش توضیح بدیم.

Tenet جدیدترین ساخته کریستوفر نولان از زمان تایید ساخت تا قبل از اولین تریلر در خفای کامل بسر می‌برد و حتی گفته میشد که رابرت پتینسون هم موقع خوندن فیلمنامه در اتاق خالی و پشت درهای بسته فیلمنامه رو مطالعه کرده. اما عنوان فیلم سرنخ هایی رو میتونه به طرفداران بده تا مثل همیشه به تئوری پردازی های خودشون بپردازن.

تنت فیلمبرداری خودش رو از ماه مه 2019 با تیم بازیگران جذابی مثل رابرت پتینسون (بتمن جدیدمون)، جان دیوید واشنگتن (پسر جناب دنزل واشنگتن) و الیزابت دبیکی شروع کرد. اگرچه همونطور که بالاتر گفتیم، از زمان شروع کارهای تولید این فیلم هیچ جزئیاتی از داستان تنت دستگیرمون نشد، ولی دو تریلر پخش شده از فیلم و همینطور اسم Tenet میتونن سرنخ هایی بهمون بدن. بودجه این فیلم هم 250 میلیون دلار هستش که اون رو بعد از «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» به پرهزینه‎ ترین فیلم این کارگردان تبدیل میکنه، یا به عبارت دیگه Tenet پرهزینه ترین فیلم غیراقتباسی این کارگردانه!


سوالی درباره سریال مانی هیست ؛ سارقین چرا نقاب سالوادور دالی دارن؟


معنای اسم فیلم Tenet

دیگه همه می‌دونند که نولان توی فیلم‌هاش به بازی با زمان علاقه خاصی داره و حتی خیلی‌ها هم معتقدن که این فیلم قراره پایان سه گانه بازی با زمان کریستوفر نولان بعد از «تلقین» و «میان‌ ستاره‌ای» باشه.

از تریلر دوم فیلم (اگه هنوز اون رو ندیدید اینجاست) مشخصه که داستان حول محور سازمانی میچرخه که توانایی دست بردن توی زمان رو داره و ظاهرا هدفش هم جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سومه، اما ساز و کار زمان در فیلم جدید نولان به چه شکلیه؟


فصل ششم Peaky Blinders ؛ تمام اطلاعاتی که داریم و نداریم!


Tenet به معنای اصول یا یک سری عقیدست؛ به طور کلی‌تر درباره موضوع مهمیه که یک سری افکار فلسفی یا مذهبی حول اون شکل گرفته. در جایی از تریلر فیلم به شخصیت جان واشنگتون گفته میشه که «سعی نکن بفهمیش، سعی کن احساسش کنی». بنظر میاد که برای سفر در زمان یا دستکاری و تغییر در اون، یک سیستم اعتقادی وجود داره. شاید اصول (Tenet) در این فیلم همین موضوعه که فرد به درک غیرخطی بودن زمان برسه و بتونه از اون استفاده کنه و این درک هم میتونه به واشنگتن و باقی همکارانش کمک کنه تا خودشون رو در جریان زمان های مختلف کنترل کنند.

معنای اسم فیلم Tenet


تریلر فصل آخر سریال 13 Reasons Why منتشر شد!


حتی خود واژه Tenet یک واژه به اصطلاح پالیندرومه که یعنی از هر طرف خونده بشه فرقی نمیکنه که میتونه به معکوس شدن زمان در برخی زمان های تریلر هم اشاره کنه، همینطوز مفهوم دو سمت بودن همه چیز، حتی زمان! در جایی از تریلر هم می‌بینیم که شخصیت واشنگتن پیش قطارهایی که در حال حرکت معکوس هستن داره شکنجه میشه و احتمالا در آخر هم تصمیم به فدا کردن جان خودش بجای افشا کردن راز مهمی که ازش باخبره تن میده. بعدتر وقتی از خواب بیدار میشه بهش میگن که «به آخرت خوش اومدی». این احتمال وجود داره که واشنگتن واقعا اینجا مرده باشه و حالا بهش این قابلیت داده میشه که از هر سمت وقایع که میخواد به کارش ادامه بده، چه قبل از این اتفاق و چه بعدش و بعدتر هم که بهش گفته میشه Tenet درها رو باز میکنه.

فعلا راهی برای فهمیدن کامل فیلم کریستوفر نولان نداریم بجز اینکه صبر کنیم تا تاریخ 17 ژوئیه ۲۰۲۰  یا همون ۲۷ تیر امسال که Tenet اکران بشه.


شما هم نظراتتون رو درباره معنای اسم فیلم Tenet کریستوفر نولان حتما از طریق کامنت ها باهامون درمیون بزارید