با مقایسه آیفون 12 و گلکسی نوت 20 درخدمت شما هستیم. شرکت اپل قصد دارد بزودی گوشی هوشمند آیفون 12 را در چند مدل مختلف معرفی کند. اسمارتفونی که مشخصات قابل توجهی داشته و مدلی برجسته به حساب می آید.

تاکنون شایعات بسیاری درباره آیفون 12 منتشر شده اما باید به جرات بیان کرد که این گوشی هوشمند اپل در مشخصات و طراحی متحول شده در آینده نزدیک رونمایی می شود.

آیفون 12 را باید رقیب سری گلکسی نوت 20 سامسونگ دانست. زیرا در تاریخی نزدیک به هم از راه خواهند رسید و ما باید انتظارات بسیاری از این سری داشته باشیم.


مقایسه هوآوی میت 30 پرو با آیفون 11 پرو ؛ کدام اسمارت فون پرو بهتر است؟

مقایسه آیفون ۱۱ با نوت ۱۰ ؛ چگونه اپل با پرچمداران سامسونگ مبارزه می‌کند؟

مقایسه گلکسی S9 و S9 پلاس با آیفون x ، آیفون 8 و 8 پلاس 

مقایسه گلکسی S10 و S10 پلاس و S10e با آیفون XS ، آیفون XS Max و آیفون XR 


در این مطلب طی مقایسه مقایسه آیفون 12 با گلکسی نوت 20، به ویژگی هایی اشاره می‌کنیم که نشان دهنده برتری آیفون 12 هستند.

پردازنده بسیار سریع تر

اپل نسل جدید آیفون 12 را به پردازنده قدرتمند A14 بایونیک مجهز خواهد کرد که اگرچه شش هسته ای بوده اما عملکردی بهتر از اگزینوس 992 یا اسنپدراگون 862 دارد.

آیفون 11 با پردازنده A13 بایونیک همراه بود و توانست نسبت به اسنپدراگون 865 موجود در گلکسی اس 20 عملکرد بهتری داشته باشد. گلکسی نوت 20 ممکن است به جای اسنپدراگون 865 از اسنپدراگون 865 پلاس بهره ببرد اما احتمال آن چندان بالا نیست.

همگی 16 گیگابایت رم دارند اما چیپ A14بایونیک در سطحی قدرتمند بوده که نیازی به حافظه رم بالا برای آیفون 12 نیست.

طراحی متحول شده

مقایسه آیفون 12

براساس گزارش ها شرکت اپل قصد دارد طراحی جدیدی برای آیفون 12 در نظر گیرد. به شکلی که این گوشی هوشمند دارای حاشیه تخت و ناچ کوچکتر از نسخه های قبلیست.

اما در سوی دیگر گلکسی نوت 20 دارای طراحی شبیه به نسل قبل بوده و تنها ماژول دوربینی شبیه به گلکسی اس 20 اولترا دارد. جزئیات طراحی آیفون 12 دقیقا مشخص نیست و هر چه می دانیم از گزارش ها و شایعات است.

بنابراین دقیقا مشخص نیست آیفون 12 و گلکسی نوت 20 با چه ویژگی در بحث طراحی و ساختار همراه هستند و پیش بینی می شود دیوایس‌های برجسته باشند.

قابلیت LiDAR 

در آیپد پرو 2020 اپل برای نخستین بار از حسگر LiDAR بهره گرفته است. حسگری که موجب اسکن سه بعدی اشیا شده و از عملکرد بالایی هم بهره می برد.

مانند iPad Pro 2020 ، انتظار می رود که آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس دارای سنسور جدید LiDAR باشند.  این برنامه تقریباً بلافاصله می تواند یک اتاق کامل را نقشه برداری کند و باعث افزایش برنامه های واقعیت افزوده می شود.

انتظار می رود اپل برنامه های جدید آیفون AR خود را در iOS 14 معرفی کند که باید از این سنسور بهره کامل ببرد. اما LiDAR همچنین در مورد جلوه‌های پیشرفته پرتره و جلوه های ویدئویی باید برای آیفون 12 پرو یک گزینه بی نظیر باشد.

دوربین های هوشمند و بهتر

انتظار داریم شرکت اپل برای نسل بعدی آیفون از دوربین های هوشمند و بهتری بهره گیرد. دوربین هایی که قطعا تجربه کاربری خوبی رقم زده و مدل معمولی نیستند.

به همان اندازه که دوربین Galaxy S20 Ultra خوب است ، به دلیل داشتن مشکل در فوکوس، چندان استقبال خوبی از آن صورت نگرفت. خبر خوب اینکه گلکسی نوت 20 شایعه شده است که از یک سنسور اختصاصی فوکوس خودکار بهره می برد. اما این طور نیست که اپل برنامه ای نداشته باشد.

آیفون 12 پرو حداکثر نه تنها دارای بزرگنمایی نوری 3 برابر هستند، که باید با نوت 20 و نوت 20 پلاس مطابقت داشته باشد، بلکه ممکن است دارای یک فناوری جدید تثبیت کننده تصویر تغییر مکان دهند. این به طور بالقوه می تواند تثبیت کننده تصویر را در لنزهای بسیار گسترده تلفن ها ارائه دهد. علاوه بر این ، آیفون 12 باید عملکرد هوشمند HDR را بهبود بخشد ، که به تراشه های سری A اپل و تلفن های هوشمند عکاسی محاسباتی ضربه می زند.

iOS 14 سیستم عاملی کامل

ما انتظار داریم سیستم عامل iOS 14 زودتر از اندروید 11 دردسترس گوشی های هوشمند آیفون قرار گیرد. این سیستم عامل احتمالا همزمان با سری آیفون 12 راهی بازار خواهد شد.

تاکنون شایعات خاصی درباره iOS 14 منتشر نشد اما گزارش ها می گویند این سیستم عامل از ویژگی های کاربردی برخوردار است که نسبت به اندروید 11 سیستم عاملی کامل و بهتر است.

 همیشه iOS نسبت به اندروید عملکرد روان و بی نقص تری داشته و در این بین پیش بینی می شود iOS 14 نیز چنین باشد. یک گزینه برجسته که ویژگی های برجسته را دربرمی گیرد.


شما هم نظرات خودتان درباره مقایسه آیفون 12 با گلکسی نوت 20 را با ما به اشتراک بگذارید.