سیگار در بین مواد مضر برای بدن در رتبه اول جای دارد.ترک سیگار گاهی اوقات بسیار سخت و دشوار است و باعث استفاده از راههای دیگر می گردد.در میان روش ترک سیگار استفاده از آدامس های نیکوتین ،استفاده از قرص نیکوتین ،انجام ورزش و غیره می توان نام برد.به جای استفاده از راه های بالا می توانید از مواد غذایی موثر در ترک سیگار استفاده کنید.اثبات شده است که مواد غذایی می توانند در حذف تغییر مزه و طعم سیگار موثر باشند.


همچنین بخوانید »

آیا مصرف سیگار و ماری جوانا ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد ؟ 

راحت ترین راه ترک سیگار ؛ نیازی نیست سختی زیادی به خود بدهید!

حقایق ناگفته در مورد سیگار که هرگز نشنیده اید !


مواد غذایی موثر در ترک سیگار

1-گوجه فرنگی

با مصرف یک ماه ، یک لیوان آب گوجه فرنگی می تواند سیگار را ترک کنید .زیرا آب گوجه رنگی احتیاج بدن شما به نیکوتین را تامین می کند. در ادامه بخوانید »

چگونه تغذیه سالم و ارزان داشته باشیم ؟


2-شیر و محصولات لبنی

اغلب کسانی که سیگار مصرف می کنند شیر نمی نوشند.زیرا شیر طعم سیگار را عوض می کند.زمانی که خواستید سیگار بکشید قبل از آن شیر یا ماست بخورید سپس سیگار بکشید در این صورت طعم سیگار بسیار بد خواهد بود.و میل به کشیدن سیگار در شما کاهش پیدا می کند. در ادامه بخوانید »

بالاخره شیر بخوریم یا نخوریم ؟


3-آب پرتقال و گریپ فروت

کشیدن سیگار باعث از بین رفتن ویتامین C و افزایش نیکوتین در بدن می گردد.اگر قصد ترک سیگار را دارید تا می توانید آب پرتقال و گریپ فروت استفاده کنید. در ادامه بخوانید »

با فواید بی نظیر گریپ فروت آشنا شوید


4-کرفس

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف سبزیجات باعث کاهش نیکوتین در بدن می گردد.خوردن سبزیجات و کرفس باعث تغییر طعم سیگار می گردد. و میل شما به کشیدن سیگار را کاهش می دهد.