موتور جستجو جدید مایکروسافت

موتور جستجو جدید مایکروسافت در دسترس کاربران قرار گرفته است. این خبری بسیار خوش است برای کسانی که منتظر بودند این  موتور جستجو جدید مایکروسافت در دسترسشان قرار بگیرد.

چندین سال قبل مایکروسافت خبری شگفت انگیز منتشر کرد مبنی بر اینکه آنها در تلاشند مرورگر اج خود را بازسازی کرده و در این راه از سامانه کرومیوم  استفاده می کنند.



کرومیوم چیست؟

برای آنهایی که هنوز در مورد کرومیوم نمیدانند باید بگویم که کرومیوم سامانه ای باز است و مرورگری است که توسط گوگل ساخته شده است. کرومیوم پایه و اساسی است که مایکروسافت قصد دارد از آن استفاده کند.

برای کسانی که در انتظار چنین موتور جستجو بودند باید بگویم که خبرهایی بسیار خوبی هست. خبر ها حاکی از آنند که مرورگر جدید اج در حال حاضر در وب سایت مایکروسافت قابل دانلود است.

ویژگی های این موتور جستجو

اگر هم از لپتاپ های مک استفاده می کنید ورژن مک این مرورگر هم موجود و قابل دسترسی است. برای کسانیکه قصد دارند از این مرورگر استفاده کنند باید بگویم که شباهت بسیار زیادی میان این مرورگر و کارکرد سامانه کروم وجود دارد.

برای مثال کاربران می توانند سابقه سرچ خود در دستگاه های مختلف را انتقال دهند. حمایت از این برنامه بسیار بالاست.

در واقع تمامی حمایت های موجود در کروم را در این برنامه هم خواهید یافت و این به این معنی است که در صورت بروز هر گونه مشکلی هرگز تنها نخواهید ماند.



موتور جستجوی مایکروسافت در دسترس همگان

گفته شده تا اطلاع ثانوی استفاده از این مرورگر بر اساس سلیقه و نیاز شخصی بوده و اجباری برای استفاده از آن در کار نیست.

در هر حال مایکروسافت، آپدیت ویندوز 10 را به زودی منتشر میکند و پس از انتشار آن مروگر اج به صورت خودکار در دسترس کاربران خواهد بود. تصور میکنم چنین مرورگری به مایکروسافت امکان رقابتی سالم را میدهد.

وقتی مرورگر اج به عنوان مرورگر اصلی مایکروسافت شناخته شود ، خود به خود رقابتی بین وب سایت ها و مرورگرهای دیگر شکل میگیرد و نکته این جاست که کاربران نیازی به دانلود این مرورگر ندارند. چرا که با داشتن ویندوز 10 خود به خود این مرورگر را هم خواهند داشت.