آیا شما باید نگران گوش های خود در تمرینات باشگاهی با صدای موسیقی بلند باشید؟

قطعا موسیقی با صدای بلند برای گوش های شما مناسب نیست!!! بنا به گزارش موسسه ملی ایمنی شغلی و سلامت آمریکا : بزرگسالان می توانند سرو صدا و نویز زیر 85 دسی بل را تا 8 ساعت تحمل کنند اما با افزایش کم مقدار دسی بل ساعت تحمل به طرز شگفت انگیزی کوتاه می شود!

به عنوان مثال، بزرگسالان می توانند صدایی با قدرت 94 دسی بل تنها به مدت یک ساعت تحمل کنند و بعد از آن باعث آسیب دیدن شنوایی آنها می شود. و حالا در نظر بگیرید در بسیار از کلاس های ورزشی که این روز ها شما در آن تمرین می کنید شدت بلندی صدا به بیش از 99 دسی بل می رسد !!!!

ممکن است شما از گوش کردن به موسیقی با صدای بلند خوشتان بیاید و یا حتی در صورتی که از این صدای بلند خوشتان نیاید، از کلاس یا باشگاه ورزشی مورد علاقه تان دوری نخواهید کرد. اما اگر بعد از چند جلسه تمرین با صدای بلند در باشگاه و یا خارج از محیط باشگاه صدای زنگ، وز وز یا هر نویز دیگری در گوش یا درون سر خود احساس کردید بدانید که شما به شنوایی خود آسیب زده اید و در معرض از دست دادن قدرت شنوایی تان هستید.

برای جلوگیری از آسیب به گوشتان می توانید از چند راهکار استفاده کنید : در هنگام تمرین در باشگاه یا منزل مطمئن شوید صدای موسیقی از 99 دسی بل کمتر است و این شدت میانگین 90 یا 85 دسی بل باشد. همچنین شما می توانید از گوش بند یا ایر پلاگ بهره مند شوید ایر بلاگ ها قابلیت فیلتر نویز و تنظیم صدای محیط را به شما میدهند. مسئله شدت صدا فقط به اسپیکر مربوط نمی شود و شما می توانید هنگام تمرین و زمان استفاده از هدفون نیز به گوشتان آسیب وارد کنید در نتیجه مطمئن شوید صدای ولوم برای گوش کردن به موسیقی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید