آیا سرمایه گذاری بیت کوین در سال 2021 سودآور است؟

میزان سوددهی سرمایه گذاری بر بیت کوین چقدر است؟ بیت کوین ارزشمند ترین و معتبر ترین ارز دیجیتال در تمام دنیاست. از آنجایی که از تمام همتایانش ارزش و کارایی بیشتری دارد، کمپانی های معتبر هم سرمایه گذاری بر این ارز دیجیتال و البته خرید و فروشش را شروع کرده اند. به همین دلیل این روزها این سکه مجازی خیلی پر طرفدار است و راه های بیشماری هم برای خریدش وجود دارد. مرسوم ترین و متداول ترین راه خرید بیت کوین، تبدیل ارز در پلاتفرم های مخصوص اینکار است. این را هم بگویم که خرید بیت کوین در عین آسان بودن قلق های خاص خودش را دارد.

در واقع هر کسی باید پیش از اقدام به خرید تمام نکات مثبت و منفی سرمایه گذاری بر این ارز دیجیتال را در نظر بگیرد. به همین دلیل تصمیم گرفته ام این بار در مورد میزان سوددهی سرمایه گذاری بر بیت کوین و تمام جنبه های مثبت و منفی اش برایتان بنویسم. پس تا انتها با من و مجله وارونه همراه باشید.

حتما شما هم مثل خیلی های دیگر خبر های بیت کوین و سودآوری اش در بازار را شنیده اید و برایتان سوال شده که چرا این روزها همه بیت کوین می خرند، اما آیا واقعا بیت کوین به همان اندازه که می گویند سودآور است؟ آیا برای سرمایه گذاری زمان مناسبی است یا این ارز تمام مسیرش را طی کرده و از این به بعد سود چندانی نخواهد داشت؟ تمام این موراد را یک به یک بررسی خواهیم کرد. در ابتدا می خواهم به نکات مثبت و سودآور سرمایه گذاری بر بیت کوین برایتان بنویسم.


مرتبط: 5 قدم ساده برای حل کردن مشکلات مالی تان 


مزایای سرمایه گذاری بر بیت کوین

سرمایه گذاری بر بیت کوین از خیلی جهات درست مانند سرمایه گذاری در بورس است. البته نسبت به بورس مزایای بیشتری دارد که در ادامه بررسی اش میکنم.

نقدینگی

با توجه به پیشرفت روز افزون پلاتفرم های تجاری، تبدیل ارز و درگاه های آنلاین انتقال پول، بیت کوین قطعا یکی از بهترین ارزها بوده و بالاترین نقدینگی را دارد. بر همین اساس می توان با کمترین ضرر و زیان و بدون دردسر بیت کوین را با شاخص های ارزی دیگری مانند طلا و اجسام دیگر تعویض کنید. این را هم در نظر داشته باشید که بیت کوین با این نقدینگی بالا یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری و سوددهی سریع است. ناگفته نماند که بیت کوین حتی برای سرمایه گذاری بلند مدت هم گزینه مناسبی است. چرا که عرضه و تقاضای قدرتمندی دارد و میتوان در بلند مدت هم روی سوددهی اش حساب باز کرد.

استایل مینیمال در تریدینگ

تریدینگ در بورس فراز و نشیب های خاص خودش را دارد. مثلا اینکه حتما باید گواهینامه داشته باشید و آموزش خاصی دیده باشید. علاوه بر این برای معامله با شرکت ها باید با واسط یا دلال هماهنگ باشید. اما کار با بیت کوین این دردسرها را ندارد. شما می توانید به راحتی و بدون دردسر بیت کوین بخرید و بفروشید. تبدیلش کنید به ارز سنتی یا به همان صورت دیجیتال در کیف پول مجازی تان نگهش دارید. علاوه بر این معاملات بیت کوین خیلی سریع انجام می شوند. این در حالی است که معامله در بورس بعضی روزها و هفته ها طول می کشد تا ثبت شود.


مطلب پیشنهادی: با منصفانه ترین راه چگونگی تقیسم سهام بین هم بنیانگذاران آشنا شوید! 


ذخیره ی دیجیتال ارز

ارز سنتی تنها در یک یا دو بانک یا نهایتا در کشوری که زندگی میکنید اعتبار دارد. علاوه بر این اگر مشکل سخت افزاری و نرم افزاری پیش بیاید دستتان به هیچ جا بند نیست. چون اطلاعاتتان به راحتی از بین می رود. اما بیت کوین در تمام کشورهای دنیا ثبت شده، خرید و فروش می شود و هیچ مشکلی برایش پیش نمیاید.

فرصت های جدید

بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال جدید تر است. همین جدید بودن خرید و فروشش را زیاد تر میکند. و زیاد تر شدن خرید و فروش یعنی سود دهی بیشتر.

کم بودن میزان دسترسی

خیلی از کسانی که با این ارز دیجیتال کار میکنند آنرا نمونه ای از طلای دیجیتال میدانند. چرا که درست مانند طلا مقدارش کم و به همین دلیل همیشه در گردش است. جالب است بدانید که تنها 21 میلیون سکه بیت کوین فراهم شده و در این میان 17 میلیون در گردش است. این در حالی است که بانک های مرکزی و سیاست مداران مقدار ارز جاری در جامعه را در طول یک شب تغییر می دهند. به همین خاطر است که گفته می شود بیت کوین مثل طلا و نقره و سایر فلزهای گران قیمت است. هم کم است و هم ارزشمند. همیشه خواهان دارد و گردش مالی اش هم عالی است.

تقسیم سرمایه بین چند دارایی

شما میتوانید سرمایه خود را بین چند دارایی با ریسک و بازده مختلف تقسیم کنید. در این صورت اگر میزانی از سهامتان سود نداشته باشد سود بخش دیگر جبرانش میکند. در این مورد بیت کوین یکی از بهتر ین راه های سرمایه گذاری است. چون سرمایه گذاری در آن تنوع بالایی دارد و چون قیمتش ثابت است سود بالا و ضرر کمی خواهید دید.


همچنین بخوانید: 6 دلیل برای کار کردن در استارتاپ ؛ با مزایای کار کردن در استارتاپ آشنا شوید! 


ریسک های سرمایه گذاری بر بیت کوین

بهترین سرمایه گذارها هم گاهی ضرر میکنند. چرا که گاهی حتی معتبر ترین پلاتفرم ها هم ضرر می رسانند. پس این شما هستید که باید هوشمندانه عمل کنید و تمام ریسک ها را هم در نظر داشته باشید. بیت کوین هم مثل هر ارز دیگری تغییر قیمت دارد. البته این ارز تازه وارد در طول زندگی کوتاهش خیلی بالا و پایین داشته و کاملا طبیعی هم هست. تمام ارزهای تازه وارد همین فراز و نشیب ها را دارند و باید در حین سرمایه گذاری به این نکات هم توجه کرد.

آینده ی بیت کوین

جالب است بدانید که ستاره ها چهره های معروف هالیوود، مانند ایلان ماسک و جک دورسی بر این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند. البته شرکت ها و کمپانی های بزرگ هم جا نمانده اند و این ارز دیجیتال را پلاتفرم های دیجیتال خرید و فروششان اضافه کرده اند. این ها را گفتم تا بدانید آینده ی این ارز دیجیتال روشن تر از آنی است که تصور میکنید. بیت کوین ارز دیجیتال من و شما و نسل آینده خواهد بود. این را هم یادتان باشد که هیچ سیستم نظارت مرکزی مانند بانک مرکزی بر این ارز نظارت نمیکند. دولت ها با شیوع کرونا هر روز بیشتر از دیروز نقدینگی وارد بازار میکنند تا تورم را کمتر کنند. این اقدامشان ارزش پول را کم میکند. و به همین خاطر سرمایه گذاران بزرگ به دنبال راه های دیگری برای زیاد کردن پولشان هستند. حدس میزنید بهترین راه برای زیاد شدن پول در این دوره زمانه چیست؟ مشخص است! بیت کوین!

حرف آخر

اگر از آن دسته کسانی هستید که دنبال سرمایه گذاری با ارز دیجیتال هستند بیت کوین بهترین گزینه برای شماست. سرعت و میزان سوددهی سرمایه گذاری بر بیت کوین خیلی بالاست و به همین خاطر آینده ی روشنی خواهد داشت. می توانید با سرمایه تان بر بیت کوین سرمایه گذاری کنید و در بلند مدت سوددهی اش را با چشم خودتان ببینید.   

در ادامه بخوانید: بررسی ارز دیجیتال پای‌نتورک ؛ پروژه بلند مدت و قابل اطمینان