نباید ها بعد از غذا خوردن ! غذا خوردن یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیاست.اشتباهاتی که افراد در تغذیه انجام می دهند ، می تواند بر سلامتی آنها تأثیر منفی بگذارد و برخی از عادت هایی که بعد از خوردن غذا انجام می دهند به طور جدی روی بدن  آن ها تاثیر منفی می گذارد.یک سری کارها  هستند که ما به طور ناخواسته  بعد از غذا خوردن آن ها را انجام می دهیم ، اما نمی دانیم چقدر این کارها می تواند به بدن ما صدمه بزند.بیایید با یکدیگر با این 7 کار آشنا شویم:

نباید ها بعد از غذا خوردن

خوردن میوه

خوردن میوه

معمولاً بعد از غذا خوردن در خانه یا مهمانی ، سریعا شروع به خوردن میوه می کنیم.این کار صحیح نیست.میوه ها ،موادی نیستند که معده به راحتی بتواند آن ها را هضم کند ، بنابراین هضم آن ها دشوار است.بنابراین زمانیکه میوه با غذا در معده مخلوط شود ،هیچ فایده اضافه دیگری ندارند به جز قند دریافتی از آن ها، که باعث افزایش وزن می گردد.حتما میوه را با معده خالی مصرف کنید.


در ادامه بخوانید:

سریع غذا خوردن می تواند احتمال چاقی را افزایش دهد 

با خوردن این مواد غذایی می توانید افسردگی را درمان کنید !

5 ماده غذایی که نباید قبل از 10صبح آن ها را بخورید!


دوش گرفتن

دوش گرفتن

دوش گرفتن  بلافاصله بعد از غذا که معده شما پر است ، از جمله مواردی است که نباید اصلا انجام شود. زیرا بدن ما می خواهد درجه حرارت بدن را برای هضم مواد غذایی حفظ کند ، اما وقتی  واردحمام گرم  می شویم ، جریان خون از معده بیرون می آید و به سمت پوست ما حرکت می کند تا  از گرمای بیش از حد بدن محافظت کند و این باعث می شود که غذا هضم نشود.

نوشیدن چای

نوشیدن چای

تقریبا همه این خطا را انجام می دهند.بسیاری از ما بعد از اتمام غذا ،به سراغ چای می رویم و شروع به لذت بردن از چای می کنیم.این عمل بعد از غذا  هضم غذاهایی را که می خورید دشوار می کند و باعث می شود بدن شما از آنچه خورده اید فایده لازم را دریافت نکند.بهترین زمان برای خوردن چای یک ساعت بعد از خوردن غذا است.

خوابیدن

نباید ها بعد از غذا خوردن

درست بعد از خوردن غذا از خوابیدن خودداری کنید زیرا وقتی به وضعیت درازکش قرار می گیرید اسید موجود در معده شما به سمت مری  حرکت می کند.به همین دلیل است که بسیاری از افراد سوزش سر دل را تجربه می کنند ، واگر این عادت ادامه پیدا کند ، باعث رفلاکس معده می شود.

همچنین ، خوابیدن درست بعد از غذا  باعث انقباض بیش تر دیافراگم  می شود  که می تواند باعث خروپف شود. همچنین خوابیدن درست بعد از غذا  می تواند منجر به چاقی شود.بهتر است حداقل 2 ساعت بعد از غذا بیدار بمانید.

سیگار کشیدن

نباید ها بعد از غذا خوردن

افرادی که سیگار می کشند معمولاً بلافاصله بعد از هر وعده غذایی سیگار می کشند.تاثیر نیکوتین بعد از غذا خوردن در بدن بیش تر می شود.بهتر است بعد از غذا یا هر زمان دیگری برای زندگی سالم سیگار نکشید.

پیاده روی 

نباید ها بعد از غذا خوردن

بسیاری از افراد می خواهند با فکر از بین بردن غذایی که  خورده اند ، پیاده روی کنند.این پیاده روی میزان جذب مواد مغذی مورد نیاز بدن را محدود می کند.بنابراین باید پیاده روی بعد از غذا خوردن را به چند ساعت بعد موکول کنید.

شنا کردن

نباید ها بعد از غذا خوردن

شنا با تورم و معده پر می تواند بسیار خطرناک باشد ، بنابراین لازم است حداقل نیم ساعت بعد از غذا صبر کنید، سپس برای شنا کردن بروید.بعد از خوردن غذا ، جریان خون به سمت شکم است تا هضم غذا اتفاق بیفتد و اگر با معده پر شنا کنید ، این باعث گرفتگی شکم و بدن می شود.