نجوم در 2019: شگفتی های نجوم در 2019 را بدانید…

مهمترین اخبار نجوم در 2019 در این گزارش خلاصه شده است. در سال 2019 ما موفق شدیم اولین عکس از سیاه چاله ها راببینیم.

بر اساس گزارش های نوجوم در 2019 بسیاری فرود های موفق بر سطح ماه داشتیم و از وجود سیارک هایی فرا سوی پلوتو باخبر شدیم که تا با حال خیال وجودشان را هم در سر نمی پروراندیم.



اینکه بگوییم کدام یک از اکتشافات و پیشرفت های فضانوردی نجوم در 2019 از همه مهم تر بود بسیار سخت است. ولی اگر قرار بر این باشد که مهم ترین های نجوم در 2019 را انتخاب کنیم لیست زیر نمونه ای می شود از فراموش نشدنی ترین  اتفاقات و اکتشافات سال گذشته.

ندیدنی ها را دیدیم

شما در فیلم های علمی تخیلی سیاه چاله ها را دیدید ولی آنها چیزی جز تصور کارگردانان نبودند. در واقع تا صبح روز 10 آوریل شما قادر نبودید شکل واقعی یک سیاه چاله را ببینید.

در نهایت سیاه چاله آنجا بود. نجوم در 2019 موفق به کشف خلا هیولاواری شد که در مرکز کهکشان مسیر 87 مانند چشم های سایرون به شما خیره نگاه می کرد.

فرود بر روی ماه دشوار است

سال گذشته با فرود موفقیت آمیز یکی از سفینه های چینی به نام چانگ ای 4 بر روی یکی از دورترین نقاط ماه آغاز شد.

هیچ کشوری تا به حال اینکار را انجام نداده بود. چنین موفقیتی که همزمان با پنجاهمین سالگرد فرود آپولو 11 بر روی ماه بود، این وعده را میداد که موفقیت های چشم گیر دیگری هم در راه باشد.

ولی در ماه آوریل یک سفینه ی اسرائیلی با سطح ماه برخورد کرد. در اوایل سپتامبر ایستگاه فضایی هند ارتباطش با یکی از سفینه ها به نام ویرکام را از دست داد.

این سفینه در تلاش برای این بود تا بر روی یکی از قطب های ماه فرود بیاید.تنها پس ار تلاش های داوطلبانه ی یک هندی ناسا قادر شد تا محل سقط را مشخص کند.

سازمانی که ترامپ پایه گذاری کرده اذعان کرده است که در سال 2024 اولین مرد و زن آمریکایی قادر خواهند بود بر وری ماه راه بروند.

ولی جدایی از سختی های تکنیکی در راه برای موفقیت پروژه آرتیمیس ، مشکلاس سیاسی، مالی هم سد راه تیم آمریکایی خواهد بود.

زنان برای پیاده روی فضایی نیاز های زیادی دارند

در ابتدا ناسا پیاده روی فضایی دو زن در فضا را برنامه ریزی کرد. پس از آن کنسلش کردند چرا که ایستگاه فضایی لباس مناسب برای پیاده روی این دو زن را در اختیار نداشت .

در نهایت لباس مناسب طراحی شد و این پیاده روی در تاریخ ثبت شد. همان طور که نویسنده ی داستان های علمی تخیلی ماری رابینت نوشته است اینطور به نظر می رسد که برنامه های فضایی برای مردان توسط مردان و بوسیله ی مردان طراحی شده باشد.

ناسا در حال یادگیری از اشتباهاتش است و در حال حاضر پیشرفت های چشمگیری داشته است. چرا که در حال آماده سازی رفتن زنان به سطح ماه است.

یک سال زندگی در ناسا موجب تغییر شما خواهد شد

محققان ناسا اسکات کلی را که 340 در فضا سپری کرده بود با برادر دو قلویش مارک که بر روی زمین زندگی میکرد مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند  که بدن اسکات در زمینه های زیادی دچار تغییرات شده است.

دی اِن آِی او تغییر کرده بود و در بسیاری از تست های شناختی دیگر قادر به پاسخگویی نبود. بسیاری از این تغییرات زمانی که به زمین برگشت به حالت اولشان بازگشتندو بعضی هم ثابت ماندند.

بعضی محققین بر این باورند که چنینی تغییراتی خطر دارد و سایرین بر این معتقدند که خطرات قابل کنترل هستند. این داستان زنگ خطری بود برای کسانی که به دنبال زندگی طولانی مدت در فضا هستند.

اولین مجازات قانونی فضایی در این سال پایه گذاری شد

سامر وردن در سال 2018 از آن مک کلین فضا نورد درخواست طلاق کرده بود. در سال 2019 و در حالی که آن مک کلین در ماموریتی فضایی در یک ایستگاه فضایی بود وردن او را به دزدی و دسترسی به اطلاعات شخصی مالی متهم کرد .

مک کلین اعتراف کرد که به حساب مالی وردن دسترسی داشته است ولی گفته که همیشه این او بوده که مسئول حسابرسی به امور مالی خودشان بوده.

نتیجه ی این پرونده هنوز مشخص نشده است اما این گونه به نظر میرسد که اظهار نامه ها و شکایات بیشتری قرار است در فضا انجام شود چرا که هر ساله تعداد بیشتری از فضانوردان به فضا میروند.

فضا به میدان جنگی تبدیل خواهد شد

کنگره به ترامپ به عنوان مدیر فضایی پروژه ها قدرت و بودجه لازم را داده تا ارتشی فضایی راه اندازی کند. مشخص نیست چنین ارتشی چگونه خواهد بود.

ولی در ماه مارچ زمانی که هند از اسلحه ی ضد ماهواره ای خود پرده برداری کرد مشخص شد که انسان ها در پی این هستند تا جنگ هایشان را به فضایی بالاتر از کره ی زمین ببرند و در حال برنامه ریزی برای دفاع از خود در این شرایط هستند.

گازی عجیب و غریب در مریخ کشف شد

در حالیکه ناسا از سفینه ی فضایی آپورچونیتی خداحافظی میکرد سیگنال های جدیدی از سطح سیاره ی سرخ از سفینه ی کیوراسینتی دریافت شد.

ابر عظیمی از گاز متان  ، گازی که معمولا در اثر زندگی موجودات جاندار تولید می شود در ماه ژوئن دیده شد. ولی درست در زمانی که محققان به این نتیجه رسیدند که این گاز در اثر فعالیت میکروبی بوده این گاز از بین رفت.



پس از آن در ماه نوامبر محققان بیان کردند که مقداری اکسیژن هم کشف شده است. این خبر در عین حال تعجب آور بودن شادی بخش هم بود. در حالیکه 4 سفینه ی جدید در سال آینده بر سطح مریخ فرود می آیتد هیچ کدام ابزار مناسب برای مطالعه  این گاز ها را ندارند.

تجارت فضایی پر دردسر است

می خواهید بلیطی برای سفر به فضا بخرید؟ به زودی می توانید. این سفر برای شما حداقل 35000 دلار هزینه در بر خاوهد داشت. شما حتی میتوادنید به مبلغ 250000 دلار برای خود صندلی در فضا بخرید و در حالیکه سفینه ها از جلویتان رد می شوند از منظره لذت ببرید.

عکس های گرفته شده از فاصله نزدیک

اولین عکس های گرفته شده از فاصله ی نزدیک از فضای ماورای سیاره در سال 2019 گرفته شد. در هفته های جاری چندین عکس از این فضا به دست آمده و جسمی را نشان میدهد که  آروکوث نام گذاری شده است.

سفینه ها به زمین برگشتند و محققان در حال تلاش برای دستیابی به تصویر نقاط دورتری از زمین هستند.

آماده ی پذیرایی از مهمان های فضایی باشید

بعضی مردم بر این باورند که فرود انسان بر روی ماه شوخی بیش نبوده است. دیگران بر این باورند که حقیقت از مردم عادی مخفی شده است.

چیزی که ما در حال حاضر میدانیم این است: ستاره ی دنباله داری به محل زندگی من و شما و هر شخص دیگری که می شناسید نزدیک می شود و روزی بالاخره خواهد رسید.



اگر به موقع به دیدارش نرویم از منظومه ی شمسی ما خارج خواهد شد . اگر هم از دستش دادید نگران نباشید چرا که مهمان های بیشتری در راه هستند.