از نظر برخی، فیسبوک روشی بسیار مناسب برای برقراری ارتباط با اقوام و دوستان در سراسر جهان و تعامل با گروه‌هایی از افراد با علایق مشابه است. به طور کلی شبکه‌های اجتماعی ابزاری فوق‌العاده قدرتمند برای به اشتراک گذاری اطلاعات و ایده‌ها هستند. برای برخی دیگر، فیسبوک جنبه زشتی دارد. شاید این جریان مداوم پست‌ها و استدلال‌های سیاسی باشد. شاید شما با اقدامات فیسبوک مخالف باشید یا از پیامدهای حریم شخصی و رسوایی خود سرخورده باشید، یا شاید شما فقط به استراحت نیاز داشته باشید. در این حالت ها شما باید اطلاعات فیسبوک خود را برای همیشه از بین ببرید. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با نحوه‌ی حذف اطلاعات فیسبوک آشنا کنیم.


بیشتر بخوانید: فیسبوک Vs توییتر: نبرد بر سر آزادی بیان و تبلیغات سیاسی


پیش از حذف اطلاعات فیسبوک باید بدانید، منظور ما از حذف کردن حساب کاربری، غیرفعال کردن آن نیست بلکه از بین بردن تمامی اطلاعات کاربری شما است.

همچنین با حذف اطلاعات از فیسبوک، مسنجر اختصاصی این نرم‌افزار نیز حذف می‌شود. اما اگر قصد دارید برنامه های واتساپ و اینستاگرام که محصولات شرکت فیسبوک هستند را پاک کنید، می‌بایست برای هریک جداگانه اقدام کنید.

حذف اطلاعات فیس‌بوک

غیرفعال کردن حساب فیسبوک که باعث مسدود سازی این حساب به طور موقت می‌‎شود، زمانی روش خوبی است که برای دوره‌ای کوتاه شما قصد استفاده از این شبکه اجتماعی را نداشته باشید. اما این روش هیچ کاری برای جلوگیری از ردیابی فعالیت آنلاین شما نمی‌کند. به منظور قطع ارتباط کامل با فیسبوک، حذف اطلاعات حساب کاربری، تنها راه است. این فرایندی است که نیازمند صبر است. در زیر مراحلی که شما باید دنبال کنید و همچنین برخی از فاکتور‌هایی که قبل از شروع کار باید آنها در نظر بگیرید، آورده شده است.


بیشتر بخوانید: چگونگی حذف اطلاعات از اینترنت ؛ چطور سابقه‌مان در اینترنت را پاک کنیم؟


حذف برنامه فیسبوک از روی موبایل

اولین قدم در راه حذف اطلاعات از فیسبوک، حذف نصب کردن برنامه فیسبوک از روی موبایل است. اشتباه نکنید، حذف حساب کاربری به همین یک مرحله بسنده نمی‌کند، با وجود حذف برنامه فیسبوک شما هنوز هم می‌‎توانید از طریق مرورگر به حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشید.

حذف کردن برنامه فیسبوک، شاید نماد این برنامه را از جلوی چشمتان بردارد، اما عملا هیچ کاری با حساب کاربری شما ندارد. برای حذف اطلاعات از فیسبوک شما باید مراحل را در ادامه به طور کامل انجام دهید.

حذف اطلاعات فیسبوک

نشست ها و ورود های فعال را در نظر بگیرید.

توسعه دهندگان شخص ثالث، مانند Spotify و DoorDash مدتهاست که پیشنهاد می دهند از حساب فیسبوک خود به عنوان ابزاری برای ثبت نام در سرویس‌های آنها استفاده کنید. این کار بسیار آسان است چراکه شما را مجبور نمی‎کند، رمزعبور جدید بسازید و یا نام کاربری انتخاب کنید، البته تا زمانیکه حساب فیسبوک داشته باشید.

برای تکمیل حذف اطلاعات فیسبوک شما باید دسترسی تمامی وبسایت‌ها و برنامه‌هایی که به حساب کاربری شما متصل شده‌اند و دسترسی دارند را پاک کنید.

برای به دست آوردن اطلاعات برنامه‌ها و وبسایت‌های متصل به فیسبوکتان مسیر زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری فیسبوک شوید.
  • به بخش تنظیمات رفته و برنامه‎ها و وبسایت‎‌ها را انتخاب نمایید.
  • در آن جا می‎توانید به راحتی برنامه‌ها و وبسایت‎های متصل را پاک کنید.

اگر قصد قطع دسترسی یک برنامه یا وبسایت به حساب کاربری فیسبوک خود را داشتید، اما قادر به انجام آن نبودید، کافیست با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده آن برنامه یا وبسایت تماس بگیرید.

زمانیکه عملیات بالا را انجام دادید، باید یک رونوشت از داده های حساب کاربریتان تهیه کنید. برای این کار از مراحل زیر پیروی کنید.

  • وارد حساب کاربری فیسبوک شوید.
  • به قسمت تنظیمات رفته و بخش اطلاعات حساب فیسبوک را انتخاب نمایید.
  • پس از ورود به این بخش، بارگیری اطلاعات را انتخاب نمایید.
  • همه گزینه های مربوطه در قسمت اطلاعات حساب را تیک بزنید.
  • رنج داده ها را روی همه اطلاعات قرار دهید.
  • در اخر روی ایجاد فایل کلیک کنید و داده های حساب کاربری خود را دریافت کنید. همه این اطلاعات از طریق پست الکترونیک به آدرس ایمیل حساب کاربری شما ارسال می‎شود.

بیشتر بخوانید:


حال می‎توانید حساب کاربری خود را حذف کنید.

در مرحله آخر که شما قصد حذف حساب کاربری خود را دارید، باید وارد حساب کاربری شده و در قسمت تنظیمات همانگونه که در عکس پایین مشخص است روی گزینه حذف حساب کاربری ضربه بزنید.

Delete facebook

سپس از شما گذرواژه درخواست می‌شود و با وارد کردن گذرواژه حساب کاربری شما به طور کامل حذف خواهد شد.

30 روز فرصت دارید تا نظرتان را تغییر دهید.

فیس بوک حداکثر 90 روز طول می کشد تا تمام داده های حساب شما را از سرورهای خود حذف کند. برای 30 روز اول آن، هنوز هم می توانید وارد سیستم شوید و درخواست حذف خود را لغو کنید. حساب شما بازیابی می شود و مثل گذشته می‌توانید از آن استفاده کنید. برای لغو درخواست حذف خود، به Facebook.com مراجعه کنید، وارد حساب کاربری خود شوید و بر روی دکمه Cancel Deletion کلیک کنید. حذف لغو می‌شود و شما به راحتی می‌توانید از این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

حذف حساب های کاربری شبکه های اجتماعی موضوعی است که به بسیاری از ما کمک می‌کند، خود را بشناسیم و برای مدتی از فعالیت در این صفحات دوری کنیم و بتوانیم به آرامش دست یابیم. همچنین حذف آنها برای همیشه به ذهنمان برای همیشه آرامش می‌دهد چراکه دغدغه این شبکه ها از ذهنمان دور خواهد شد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. شاد و پیروز باشید!