با ورود iOS 13 می توانید از کنترلر PS4 یا Xbox One برای بازی در iPhone یا iPad خود استفاده کنید. اگر میخواهید بهترین بازی‌های Apple Arcade را انجام دهید، الان بهترین زمان است! چرا که با استفاده از عملکرد Remote Play پلی استیشن یا حتی PS Now می‌توانید بازی کنید. با رونمایی اخیر Apple Arcade در iPadOS، بازی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها از کنترلر PS4 و  یا Xbox استفاده کنید، از جمله Sayonara: Wild Hearts، Rayman: Mini و What The Golf. به علاوه، سایر بازی‌های خارج از Apple Arcade مانند Fortnite، از کنترلرهای PS4 و Xbox پشتیبانی می‌کنند. پس اگر اپل آرکید را ندارید نگران نباشید. پس چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ راهنمای ما را دنبال کنید و یاد بگیرید که چگونه یک کنترلر PS4 یا Xbox One را در iOS 13 به iPhone و iPad وصل کنید.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید »


نحوه وصل کردن دسته PS4 به گوشی

نحوه وصل کردن دسته PS4 به گوشی

اتصال یک کنترلر PS4 به iPhone یا iPad با iOS 13 به آسانی اتصال سایر دستگاه‌های بلوتوث است و شامل قرار دادن پد در حالت جفت شدن (pairing mode) است. از این طریق پد می‌تواند آن را تشخیص داده و به دستگاه شما متصل شود. این مراحل را انجام دهید:

  1. به Settings، و سپس Bluetooth Settings در iPhone یا iPad خود بروید.
  2. دکمه PS و Share را فشار داده و نگه دارید تا نوار نور شروع به چشمک زدن کند.
  3. هنگامی که دسته PS4 به رنگ سفید چشمک می‌زند، در حالت جفت شدن قرار دارد و باید در تنظیمات بلوتوث در بخش Other Devices ظاهر شود.
  4. دسته را در تنظیمات انتخاب کنید تا جفت شوند.

پس از اتصال، باید بتوانید هر بازی که از کنترل کننده‌های MFi خارجی (Made For IOS) پشتیبانی می‌کنند، بازی کنید. اگرچه به نظر نمی‌رسد که گوشی از تمام ویژگی‌های معمول پد PlayStation پشتیبانی کند.

نحوه وصل کردن دسته Xbox One به گوشی

نحوه وصل کردن دسته Xbox One به گوشی

مانند پد PS4، برای اتصال یک دسته Xbox One به آیفون و آی پد با سیستم عامل iOS 13 مجدداً باید آن را در حالت جفت شدن قرار دهید تا تلفن یا تبلت شما بتواند آن را ببیند و وصل شود. در اینجا نحوه انجام این کار با یک پد Xbox One آورده شده است:

  1. به Settings، و سپس Bluetooth Settings در iPhone یا iPad خود بروید.
  2. اطمینان حاصل کنید که پد روشن است (در صورت نبودن دکمه Xbox را روی دسته Xbox One فشار دهید) و سپس دکمه اتصال را برای قرار دادن پد در حالت جفت شدن در قسمت جلوی پد نگه دارید. 
  3. هنگامی که پد Xbox در حالت جفت شدن قرار دارد، باید در بخش Other Devices در منوی بلوتوث شما ظاهر شود که از آن‌جا می‌توانید برای جفت شدن و شروع به بازی روی آن ضربه بزنید.

با نحوه وصل کردن دسته PS4 و Xbox One به گوشی آشنا شدید. امیدوارم خواندن این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.