محققان به تازگی اطلاعاتی در مورد نحوه پیدایش آب در کره زمین منتشر کرده‌اند تا پرده از این راز بردارند که آیا زمین در بدو تولد خشک بوده است؟ این سوالی است که سال ها ذهن دانشمندان علم نجوم را به خود مشغول کرده بود و آنها به این نتیجه رسیده بودند که زمین از ابتدا خشک بوده است ولی در تازه ترین اخبار منتشر شده به نظر می رسد آنها باید موضع خود را نسبت این نظریه تغیر دهند در ادامه با توضیح نحوه پیدایش آب در کره زمین با ما همراه باشید.


همچنین بخوانید:

هشدار! میدان مغناطیسی زمین در حال ضعیف شدن است!!!

کره ی ماه و اتفاقات زمین شناسی در آن!!!


بر اساس یک نظریه قبلی، آب‌های موجود در سیاره‌ زمین به خاطر بمباران زمین توسط سیارک ها و شهاب سنگ ها به وجود آمده‌اند. دانشمندان بر این باور بودند که زمین بخش اعظمی از آب خود را با برخورد اشیائی مانند شهاب سنگ ها و سیارک های یخی و سرد موجود در منظومه شمسی به دست آورده است.

اما طبق جدیدترین مقاله علمی ارائه شده ؛ تحقیق روی 13 نوع از شهاب سنگ های “کندریت کربن دار (EC)” که معروف به سنگ های فضایی هستند و با یکی شدن در طول بیش از 4.5 میلیارد سال زمین را تشکیل داده اند به نتیجه رسیده اند که این سنگ ها مقدار زیادی از هیدروژن (عنصر اصلی تشکیل دهنده آب) را در درون خود دارند که به گفته دانشمندان دلیل کافی برای اثبات این نظریه است.

همچینین بررسی های این تیم از دانشمندان حاکی از آن  است که این سنگ ها حداقل 3 برابر آبی که اقیانوس های امروزی دارند ظرفیت آب را داشته اند.

به گفته لورت پیانی پژوهشگر و نویسنده اصلی این مقاله ؛ سنگ های سازنده زمین نقش مهمی در به وجود آمدن آب های زمین دارند و حتی سنگ های حامل هیدروژن قبل از تشکیل سیارات سنگی در منظومه شمسی وجود داشته اند که مهر تاییدی  است براین نظریه.

اظهارات پیانی مبنی بر مرطوب بودن زمین، توسط پژوهشگران ناسا مورد تایید قرار گرفته است و حتی در تازه ترین مقالات منتشر شده نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

اما یک سوال مهم وجود دارد این همه آب موجود در سیاره چه شده است؟

دانشمندان ناسا بر این باورند که برخورد شهاب سنگ ها و سیارک ها در طول زمان باعث به جوش آمدن و بخار این آب ها شده است.