این هفته می خوایم شمارو با نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان آشنا کنیم. نسیمه بین دوستاش به مسی معروفه و قبل از اینکه فوتسال و به صورت حرفه ای دنبال کنه فوتبال بازی می کرده.



یکی از نکات خیلی باحال راجب نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان اینه که نسیمه خانواده‌ی خیلی حمایتگری داره. پدر و بردارش باهاش فوتبال بازی می کردن و این پدرش بوده که بهش فوتبال رو یاد داده.

کمتر پدری پیدا میشه که به دخترش فوتبال یاد بده، چون اکثرا فوتبال رو ورزش پسرا می دونن و معمولا به استعداد فوتبال بازی کردن دخترا توجهی نمیشه. اما پدر نسیمه این استعداد رو توی دخترش کور نکرده و بعد از اینکه تیم ملی فوتسال تشکیل شده، این دختر با استعداد به تیم ملی فوتسال بانوان دعوت شده و بعد از مدتی هم کاپیتان دخترای فوتسال شده.

طبق گفته های خود نسیمه غلامی، مادرش خیلی به موفقیتش توی ورزش اهمیت می ده و وقتایی که نسیمه از سختی های ورزشش خسته میشه، مادرشه که بهش دلداری میده. کاش همه ی خانم های ورزشکار ایرانی همچین حمایتی رو از خانوادشون دریافت می کردن. واقعا باید دست این پدر مادر رو بوسید که نذاشتن دخترشون فقط بخاطر دختر بودنش از فوتبال بازی کردن دور بشه.

نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان

آشنایی با زنان ورزشکار ؛ نسیمه غلامی

یه نکته ی جالب دیگه راحب نسیمه غلامی اینه که گفته اگه یه روزی ازدواج کنه، فوتسال رو کنار میذاره و به زندگی شخصیش رسیدگی می کنه. چه خوبه که اگر زنی چیزی و بخاطر ازدواج و تشکیل خانواده کنار میذاره، بخاطر تصمیم و صلاح دید خودش باشه. 

نسیمه معتقده میزان هزینه قراردادها پایینه و چون بازی ها پخش تلویزیونی ندارن، اسپانسرها تمایلی برای سرمایه گذاری روی بازی های بانوان ندارن که این خودش یه مشکل بزرگه و جای تاسف داره. اما اینم بگم که آقایون می تونن برن بازی های خانم هارو نگاه کنن و نسیمه معتقده که این می تونه اعتماد به نفس خانم هارو افزایش بده چون می تونن نشون بدن که اونا هم می تونن خوب بازی کنن.

همچنین نسیمه غلامی به خبرآنلاین گفته: من موافق حضور سرمربی آقا برای تیم بانوان هستم. تجربه‌ای که آقایون دارن تو خانم‌ها وجود نداره. به نظرم این حرفش اصلا ربطی به توانا نبودن مربی های خانم نداره، چون اینجا بحث تجربه مطرحه و خانم ها تازه دارن تو این رشته پا می گیرن. همکاری آقایون با تیم خانم ها برای رسیدن به قهرمانی ارزش بالایی داره و نمیشه و نباید بحث اعتقاد غلط برتری آقایون از خانم هارو اینجا پیش کشید.

برای نسیمه غلامی عزیز آرزوی موفقیت های بیشتر داریم و بهش افتخار می کنیم. شما هم انرژی های مثبت تون رو تو قسمت دیدگاه ها براش بنویسید.