نشانه های سرطان کیسه صفرا که ممکن است نادیده گرفته شوند

 ممکن است این عضو کوچک ذهن شما را درگیر نکند اما در این گزارش  نشانه های سرطان کیسه صفرا ذکرشده که بهتر است آنها را به خاطر بسپارید.کیسه صفرا در زیر سمت راست کبد شما قرار دارد و صفرای لازم برای هضم چربی را ذخیره میکند.



زرد شدن رنگ پوست

نشانه های سرطان صفرا

یکی از نشانه های سرطان کیسه صفرا زرد شدن پوست و چشمان است. نام دیگر این بیماری یرقان است. اگر سایه ای از زردی مشاهده کردید با پزشکتان تماس بگیرید. به غیر از سرطان علت های زیادی برای زردی پوست وجود دارند. بر اساس اظهارات کمیته آمریکایی درمان سرطان، در موارد نادر، ایجاد تومور در کیسه صفرا موجب زیاد شدن صفرا و زردی رنگ پوست میشود.

بر اساس اظهارات این کمیته, سرطانی شدن کیسه صفرا و مجاری بزرگ صفراوی بسیار  نادر است. در سال 2019 شاهد ابتلای 12360 نفر به این بیماری خواهیم بود که از میان 3960 نفر خواهند مرد.

درد مداوم شکم

 سرطان کیسه صفرا

یک مورد دیگر از نشانه های سرطان کیسه صفرا درد مداوم در شکم است. ممکن است تصور کنید که این درد های شکمی به علت عدم هضم غذا یا انقباض های قاعدگی هستند. شاید درست فکر کرده باشید. هرچند در موارد نادر احساس ناراحتی در قسمت بالایی و راست شکم که با علائم دیگر همراه باشد ممکن است نشانه ای از سرطان کیسه صفرا باشد.



گرفتگی در معده

معده درد در سرطان کیسه صفرا

اسهال و استفراغ به تنهایی نمیتوانند نشانه ای از سرطان کیسه صفرا باشند. اما زمانی که با علائم دیگر مانند درد در قسمت بالای شکم و زردی رنگ پوست همراه باشد بیان کننده مشکلی در کیسه صفرا هستند. اگر مشکلات معده همراه با زردی قسمت سفید چشمان شما بود حتما به پزشک مراجعه کنید.

بزرگ شدن معده 

دل درد کیسه صفرا

نفخ شکم بسیار شایع است و ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. اما اگر مقدار زیادی ورم شکمی همراه با سایر علائم داشتید میتواند نشانی از سرطان کیسه صفرا باشد.

انجام آزمایشی جامع بر روی شکم، حضور یا عدم حضور گره، حساسیت و احساس درد یا تجمع مایع در صورت پیشرفت بیماری , قدم اول در راستای تشخیص سرطان کیسه صفرا و انواع بیماری های صفراوی است.

سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا میتواند از جمله نشانه های سرطان کیسه صفرا باشد. بر اساس یافته های کالج آمریکایی بیماری های معده و روده , سنگ کیسه صفرا شن ریزه ای تشکیل شده از صفرا , کلسترول و کلسیم است که ممکن است مانع کارکرد کیسه صفرا شود.

اکثر آنهایی که سنگ کیسه صفرا دارند هرگز به سرطان کیسه صفرا دچار نمی شوند. اما از هر 5 نفر, 4 نفر از کسانی که سرطان کیسه صفرا دارند , سنگ کیسه صفرا هم دارند. به خاطرداشته باشید که سرطان کیسه صفرا بسیار نادر است , بسیار کمتر از کسانی که سنگ کیسه صفرا دارند.

کاهش وزن بدون رژیم و ورزش

کاهش وزن در کیسه صفرا

از دست دادن اشتها برای مدتی کوتاه بسیار شایع است. اما اگر متوجه شدید که اشتهای شما بر نمیگردد و وزن شما رو به کاهش است با دکتر خود مشورت کنید. از دست دادن اشتها برای خوردن وعده های غذایی ممکن است از جمله نشانه های سرطان کیسه صفرا باشد. هرچند علل مختلفی برای از دست دادن اشتها وجود د ارد.



سابقه ی خانوادگی ابتلا به سرطان کیسه صفرا

سرطان صفرا

سابقه ی خانوادگی میتواند از جمله نشانه هاس سرطان کیسه صفرا باشد. امکان ابتلا به این سرطان در بین نسل های مختلف یک خانواده زیاد است. با وجود زمینه ی خانوادگی مناسب برای ابتلای به سرطان هنوز هم امکان ابتلا به این بیماری بسیار نادر است. چرا که این بیماری به خودی خود نادر است. بر اساس اظهارات کمیته آمریکایی درمان سرطان, بیشتر افرادی که به این بیماری دچار می شوند سابقه ی خانوادگی ندارند.

با این وجود به خاطر بسپارید که سابقه ی خانوادگی عاملی خفته در حفظ سلامتی پیش روی شما است. وقتی پای سابقه ی خانوادگی ابتلا به این بیماری در میان باشد, اطمینان حاصل کنید که تمامی نکته های مربوط به این سرطان را می دانید.