آیا من درونگرا هستم یا خجالتی؟ همین که این سوال را از خود می پرسید جای امیدواریست! زیرا بسیاری از افراد فکر می کنند که درونگرا یا خجالتی بودن هر دو به یک معنی هستند.

خجالتی بودن به معنی ترس از مردم به دلیل احساس نا امنی یا اضطراب اجتماعی است. در حالیکه درونگرا بودن به معنی ترس از دیگران نیست، بلکه این افراد از بودن در شلوغی به مدت زیاد خسته می شوند و برای بازیابی انرژی خودشان نیاز دارند مدتی تنها باشند. علاوه بر این آنها هیچوقت بدون دلیل با کسی تعامل نمی کنند و همیشه دلیلی در پس تعاملات و ارتباطات آنها وجود دارد.

در ادامه برای دادن یک پاسخ مطمئن به سوال آیا من درونگرا هستم یا خجالتی؟ 20 نشانه که می گویند شما فردی درون گرا هستید را برایتان شرح خواهیم داد با ما همراه باشید.

1. از صحبت های سطحی لذت نمی برید!

شما صحبت های پراز مفهوم را به صحبت های سطحی ترجیح می دهید. شما اهل تفکرید و در گفتگوهای سنگین تر درباره زندگی، ایده ها، نظریه ها و اهداف بزرگ زندگی بیشتر احساس لذت می کنید.



اما زمانی که نمی توانید از این صحبت های سطحی اجتناب کنید، حداقل سعی می کنید مخاطب تان احساس راحتی داشته باشد. درونگرا ها شنونده های خوبی هستند و به نحوه ای که دیگران با احساسات آنها ارتباط برقرار می کنند توجه می کنند.

آیا من درونگرا هستم یا خجالتی؟

2. با تلفن خود رابطه ی عشق و نفرت دارید!

درونگرا ها نمی توانند خیلی خوب پشت تلفن صحبت کنند. ممکن است دیگران فکر کنند که حتما مسئله ای شخصی پیش آمده که آنها تلفن شان را جواب نمی دهند، ولی آنها گاهی جواب اعضای خانواده یا دوستان صمیمی شان را هم نمی دهند. آنها اکثر مواقع از تلفن شان متنفرند زیرا رشته ی افکارشان را پاره می کند و مهمان ناخوانده ای به خلوت شان است.

با این حال درونگراها ممکن است ساعت ها با کسانی تلفنی صحبت کنند که می توانند با آنها مکالمات عمیق و بی ریا داشته باشند، اما شاید ماهی یک بار باهم تماس می گیرند.

3. برای پاسخ دادن به پیام ها صبر می کنید!

درونگرا ها وقتی که از یکی از اعضای خانواده یا دوستان شان پیامی را دریافت می کنند، صبر می کنند و زمانی که توانستند توجه شان را تقسیم کنند، با دقت آن را می خوانند و با فکر به آن پاسخ می دهند.



4.  شلوغی برایتان استرس زاست!

شما موقعیت های فردی را ترجیح می دهید، جایی که صمیمیت بیشتری وجود داشته باشد. اما اگر صرف وقت زیاد در کنار تعداد زیادی از افراد اجتناب ناپذیر باشد، دوست دارید زود به خانه برسید و باتری خود را شارژ کنید. این یکی از پاسخ های اصلی است به سوال آیا من درونگرا هستم یا خجالتی؟ زیرا خجالتی ها از روبه رو شدن با دیگران و مسخره شدن و طرد شدن می ترسند!

5. شما ضد اجتماعی نسیتید… بلکه شما اجتماع تان را انتخاب می کنید!

به عنوان یک درونگرا، پیدا کردن افرادی که دوستشان داشته باشید و با آنها احساس راحتی کنید برایتان سخت است. ممکن است از افراد اطرافتان انرژی نگیرید و مدتی زمان می برد تا با کسی گرم بگیرید.



درونگرا ها انرژی شان را روی کسانی که دیوانه ی آنها نیستند خرج نمی کنند و قبل از اینکه بخواهند خیلی به دیگران نزدیک شوند ابتدا سعی می کنند خوب آنها را بشناسند. آنها در پی یافتن افرادی هستند که از بودن با آنها لذت می برند یا علاقمند به شناخت بهتر آنها هستند.

6. از بودن با گروهی از افراد لذت می برید … البته در دوزهای کوچک

هرازگاهی دوست دارید با گروهی ار افراد بیرون بروید و لذت ببرید. فرقی ندارد که به یک مهمانی بروید یا یک کنسرت بزرگ و … اما هنگامی که این کار را انجام دهید، ممکن است روزها، هفته ها و حتی ماهها طول بکشد تا باتری هایتان دوباره کاملا شارژ شوند و دوباره آماده ی رفتن به این جمع ها شوید.

7. همیشه نسبت به اطرافتان بسیار مراقب و ذهن آگاه هستید!

شما از شناخت اطرافیان و فهمیدن اینکه آنها دقیقا چه کسانی هستید لذت می برید. درون گراها نسبت به افراد و جزئیات محیط اطرافشان بسیار ذهن آگاه و مایندفول هستند. به همین دلیل افراد از اینکه همراه آنها باشند لذت می برند و به زودی با آنها احساس راحتی می کنند.



8. در قلبتان را فقط برای افراد خاصی باز می کنید!

درون گراها در انتخاب کسانی که به آنها اجازه می دهند اعماق شخصیت و درون شان را ببینند بسیار محتاط اند. ضمنا باز بودن و آسیب پذیری برای آنها ترسناک است. آنها توجه و محبت شان را فقط برای افراد خاصی می گذارند و زمانی که احساس تهدید می کنند از افراد فاصله می گیرند.

9. شما خلاق هستید!

مطالعات نشان می دهد که درونگراها خلاق هستند! آنها می توانند ایده های فوق العاده و خلاقانه ای خلق کنند.

10. شما برای گوش دادن عمیق ارزش قائلید!

درونگرا ها بهترین شنونده ها هستند. آنها گوش می دهند برای اینکه بفهمند نه برای اینکه جواب بدهند. درونگرا ها از طریق گوش دادن عشق و احترام شان را به دیگران نشان می دهند.



11. بسیار اهل تفکر و تامل هستید!

شما تمایل دارید شرایطی را تجزیه و تحلیل کنید که حتی نیاز به تجزیه و تحلیل ندارند. ممکن است کمی طول بکشد تا اتفاقات و اوضاع را درک کنید، نه به این دلیل که سخت متوجه می شوید، بلکه به این دلیل که همیشه به دنبال معانی عمیق تر هستید.

آیا من درونگرا هستم یا خجالتی؟

12. قبل از اینکه بحث کنید، فکر می کنید!

درونگرا ها نیاز دارند ابتدا مسائل را در ذهن خود سروسامان بدهند و کلمات شان را با دقت انتخاب می کنند. وقتی به آنها فرصت کافی برای بررسی مشکل داده شد، می توانند به طور دقیق ارتباط برقرار کنند و مشکل را حل کنند.

13. از زمان تنهایی خود لذت می برید!

تنهایی ممکن است برای همه سرگرم کننده نباشد، اما درونگرا ها به آن نیاز دارند. هیچکاری انجام ندادن و یا صرف کردن وقت فقط برای خودتان روشی است که برای شارژ کردن خودتان از آن استفاده می کنید.



14. به ندرت حوصله تان سر می رود!

در حالیکه برون گرا ها گاهی برای اینکه حوصله شان سر رفته است به دیگران پناه می برند، درونگرا ها در ذهن شان زندگی و خیال پردازی می کنند. درونگراها متفکران عمیق هستند و تقریبا همیشه یک مکالمه ی درونی در ذهن شان جریان دارد که آنها را بسیار سرگرم نگه می دارد!

آیا من درونگرا هستم یا خجالتی؟

15. به آسانی اعتماد نمی کنید!

شما قبل از اینکه کسی را به دایره ی خصوصی تان دعوت کنید، برای شناخت او بسیار وقت می گذارید. اما زمانی که فرد مورد نظر و مورد اعتماد خود را پیدا کردید اصلا صبر نمی کنید و تلاش می کنید بهترین خود را به او ارائه بدهید.

16. بوسیله ی نوشتن راحت تر می توانید احساسات خود را بیان کنید!

شما ترجیح می دهید از طریق پیام و ایمیل ارتباط برقرار کنید، زیرا زمان و فضای بیشتری برای روشن سازی افکارتان قبل از قرار دادن آنها در کلمات خواهید داشت.



17. شما قاضی خوب شخصیت هستید!

از آنجا که درونگراها زمان زیادی را برای مشاهده و شناخت اطرافیان شان می گذارند در نتیجه بهتر می توانند دیگران رابشناسند. آنها به جنبه های غیر کلامی ارتباط خیلی توجه می کنند، مثل حالت چهره، تن صدا و … بنابراین آنها می توانند شخصیت واقعی افراد را بهتر ببینند، نه فقط آن چیزی که با صحبت هایشان به آن وانمود می کنند.

آیا من درونگرا هستم یا خجالتی؟

18. در تصمیم گیری ها عالی عمل می کنید!

درونگرا ها استاد فکر کردن هستند. این به آنها اجازه می دهد که قبل از گرفتن تصمیمات مهم همه ی اطلاعات ضرروی را جمع آوری و عواقب و فرایندها را بررسی کنند.

19. شما مرموز جلوه می کنید!

شاید هیچ راز و رمز خاصی نداشته باشید، اما همین که تمایل دارید خارج از جمع بایستید و مراقب هیجانات و زبان بدنتان هستید و همیشه درحال مشاهده و تماشا کردن هستید، فردی مرموز جلوه می کنید.

20. دوست وفاداری هستید!

درونگراها برای دوستان صمیمی کمی که دارند به شدت ارزش قائلند. اگر اجازه ی ورود به دایره ی خصوصی و درونی یک درونگرا پیدا کردید، باید بدانید که او دوستی وفادار در زندگی شماست.

در ادامه بخوانید: