نقد و بررسی انیمه Akame ga kill ” قاتل چشم سرخ “

سلام بر شما دوستان گرامی. امروز با نقد و بررسی انیمه Akame ga kill ” قاتل چشم سرخ ” که قبلا هم در لیست غم انگیزترین انیمه های وارونه معرفی شده بود، در خدمتتان هستم. در ادامه برخی مشخصات این انیمه تقدیمتان می گردد.

  • عنوان: Akame ga kill ” قاتل چشم سرخ “
  • ژانر: اکشن، درام، فانتزی، کمدی
  • اقتباسی از: مانگا
  • استودیو: White fox
  • کارگردان: توموکی کوبایاشی
  • آهنگساز: تاکو ایواساکی
  • سال انتشار: 2014
  • تعداد فصل ها: 1 فصل 24 قسمتی + 24 قسمت ONA

خلاصه داستان: داستان انیمه آکامه گا کیل، راجع به پسری به نام تاتسومی است که تصمیم می گیرد برای نجات روستای خود، به پایتخت رفته و در آنجا به ارتش کشور ملحق شود. اما سرنوشت برای تاتسومی طور دیگری رقم می خورد و او به گروه تروریستی شبیخون شب می پیوندد…

نقد و بررسی انیمه Akame ga kill

آکامه گا کیل، همان داستان آشنایی را تعریف می کند، که بعد از مرگ پادشاهی عادل، فرزند کم سن و سالش به حکومت می رسد و وزیر ظالم نیز از این فرصت سو استفاده کرده و برای سود خودش زندگی را بر مردم سخت می کند.

همچنین بخوانید: موسیقی متن انیمه Angel Beats را گوش کنید! پیانویی برای فرشتگان

این داستان، بارها و به اشکال مختلف تعریف شده است. حتی در ادبیات کشور خودمان، چندین داستان با این مضمون وجود دارد.

ولی اگر این داستان تکراری اما تلخ برای بار دیگر، با خلاقیت های زیادی تعریف و تولید بشود، می توان شاهد اثر جذابی همچون آکامه گا کیل بود.

آکامه گا کیل، به گروهی از افراد می پردازد که نمی توانند در مقابل ظلم وستم هایی که به خود و دیگران شده ساکت بمانند. آنها می جنگند و می خواهند به هر قیمتی که شده خود و کشورشان را به آزادی برسانند. آنها همچنین خود را گول نمی زنند: آنها آگاهانه می دانند که باید دستان خود را آلوده کنند. آنها قبول دارند که قاتل هستند. حتی بعضی وقت ها هم احساس بدی نسبت به کارهایی که انجام می دهند، پیدا می کنند. مثلا بعد از اینکه لابوک، دختر جوانی را می کشد، کمی نسبت به کارش احساس بیهودگی می کند.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های کمدی عاشقانه 


در این انیمه، ما با ترکیبی از آثاری مثل کدگیاس و توکیو غول طرف هستیم: مانند کدگیاس، شاهد گروهی هستیم که برای بهتر شدن اوضاع کشورشان می جنگند، البته با خشونت های فراوان توکیو غول. در کل اگر طرفدار این دو انیمه هستید، به هیچ وجه تماشای آکامه گا کیل را از دست ندهید.

علاوه بر آن موسیقی متن اثر بر عهده آهنگساز خلاق، تاکو ایواساکی، که برای ساخت موسیقی متن انیمه نوراگامی نیز شهرت دارد است. پس شما با تماشای آکامه گا کیل به قطعه هایی بی نظیر، گاهی حماسی و گاهی غم انگیز گوش فرا خواهید داد. همینطور در آهنگ Liar mask، ترکیب تم حماسی و احساسی و همچنین ترکیب کم نظیر گیتار الکتریک و ویولن به زیبایی انجام گرفته است. راستش را بخواهید، آهنگ Liar mask دقیقا همان چیزی است که آکامه گا کیل به آن نیاز دارد.

همان طور که در لیست غم انگیزترین انیمه ها اشاره شد، این اثر در کنار تمام موقعیت های کمدی خود، از همان ابتدا آن روی بی رحم و ناراحت کننده خود را به شما نشان می دهد. آکامه گا کیل، سرشار است از شوک ها و غافلگیری ها که بیننده را در عطش قسمت بعدی می گذارد. این موضوع به خاطر خلاقیت سازندگان است؛ از موسیقی متن خلاقانه گرفته تا نبردها و اکشن های هیجان انگیز که سرشار از نوآوری هستند. خلاقیت آنها درباره شخصیت ها نیز صدق می کند: هر شخصیت گذشته، آرمان ها و عقاید منحصر به فرد خود را دارد.”دلیل ” خود را دارد. با اینکه از بسیاری از جهات مثل هم هستند، اما هرکدام راه خود را انتخاب می کند.

 

شخصیت منفی اصلی داستان، اسدث، باعث می شود تا برخلاف بسیاری از آثار که نتیجه کاملا معلوم است و فقط می خواهند هیجان الکی به مخاطب بدهند، داستان غیرقابل پیش بینی جلو رفته و مدام درماندگی تاتسومی و دوستانش را به شما نشان داده شود. علاوه بر آن، او یک شخصیت روانی تکراری و تک بعدی که در برخی از انیمه ها شاهدشان هستیم نیست. به گذشته او و شرایطی که او در آن بزرگ شده پرداخته شده است. بیننده کم کم درک می کند که او چرا اینجوری است.


همچنین بخوانید: دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re داستانی که به یغما رفت


خطر اسپویل

تقریبا همه کاراکترها، مثل اسدث دارای گذشته ای پرداخته شده هستند. از معلمی که می خواهد از داخل این حکومت را تغییر دهد گرفته تا دختری که از کودکی به عنوان یک قاتل پرورش دیده است. بنابراین سرنوشت هر کدام به نوبه خود برای مخاطب مهم است.

در مورد پایان اثر نیز باید گفت که درست همانطوری است که باید باشد. بسیاری از افراد، پایانی را که داستان در آنها به شکل تلخی به اتمام می رسند را پایان ضعیفی می دانند. اما این دیدگاه درست نیست؛ اصلا. یک پایان، باید بتواند سیر تحولی شخصیت اصلی را به خوبی نشان دهد که شکر خدا در انیمه آکامه گا کیل شاهد این موضوع بوده ایم. با کشته شدن هر یک از دوستان تاتسومی، شخصیت تاسومی بالغ تر و به خودشکوفایی نزدیک تر می شود. اوج این موضوع، پس از مرگ شله و بولات مشخص شد. در آخر نیز، در حالی که هم موفق شد روستایش را نجات دهد و هم وطنش را، مثل یک قهرمان داستان خود را تمام کرد.


همچنین بخوانید: بهترین شخصیت ‌های منفی انیمه‌ای که شما را میخ‌کوب می‌کنند! 


نقد و بررسی انیمه Akame ga kill

هرچند کاملا قبول دارم سازندگان بعد از آن مرگ های حماسی، نباید سراغ لئونه می رفتند. مرگ او واقعا بیهوده بود. خب، این هم از نقطه ضعف پایان آکامه گا کیل.

با این همه، صلحی که در آخر داستان به وجود می آید، به یادماندنی است.

پس از تیتراژ پایانی قسمت آخر، ما شاهد آکامه هستیم که در حال شروع مبارزه ای با یک گروه است. با توجه به این سکانس و همینطور انتشار مانگای اسپین آف آکامه احتمالا فصل دو نیز ساخته می شود. باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی در ادامه می افتد.

پایان اسپویل

در پایان نیز باید گفت انیمه آکامه گا کیل، مدام شخصیت هارا در شرایطی سخت برای تصمیم گیری و ادامه اقداماتشان قرار می دهد. به همین دلیل بسیار جذاب و غیرقابل پیش بینی است. اگر هم از چند قسمت اول خوشتان نیامد، نگران نباشید.بسیاری از انیمه ها از همان اول مخاطب را جذب خود نمی کنند و باید صبر کرد تا به داستانی درخشان برسند. داستان این انیمه، آن قدر کارهای غیرانسانی و سیاست های کثیف را به کمک عناصر ماورا الطبیعی و کمی هم علمی تخیلی تاثیرگذار نشان می دهند که شاید امثالش را فقط در انیمه هایی نظیر: حمله به تایتان، از دنیای جدید یا توکیوغول مشاهده کرد.

نقد و بررسی انیمه Akame ga kill

نظر شما درباره انیمه Akame ga kill چیست؟ چه توقعاتی از ادامه داستان دارید؟

در ادامه بخوانید:  معرفی سری انیمه های Steins Gate و ترتیب تماشای آنها!